Hulp bij borst..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oke andere vergelijking: leg extensions en leg presses. Je kan leg extensions echt niet zwaarder dan leg presses, dus betekent dit dat leg extensions beter zijn! NEE! En dat zijn ze ook echt niet

Bij flat is de beperkende factor hoogstwaarschijnlijk de schouder (pretty sure) en bij de decline hebben je schouders over het algemeen een wat sterkere positie. Je pakt dus meer borst en minder schouders. Dat minder schouders is niet erg, want je bencht voor je borst (en triceps), en niet je schouders, daar zijn veel betere oefeningen voor. Conclusie: zwaarder kunnen op een andere bench betekent niet per definitie dat die minder goed is. In dit geval is die juist beter.
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Yba84 View Post
      Persoonlijk denk ik dat je meer kan tillen omdat je bij incline boven je macht tilt, flat zit je op het randje en bij decline werk je vanuit een stevigere positie gezien je schouders.
      Boven je macht? Wat is dat nou weer voor loze commerciële term. Hoe schuiner je omhoog drukt (tot verticaal omhoog), des te meer je het gewicht naar je schouders verplaatst en aangezien die over het algemeen minder sterk zijn dan borst+triceps, kan je hier steeds minder gewicht tillen (dippen kan ik met het meeste gewicht, dan decline, dan flat, dan incline en dan MP)
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
        Oke andere vergelijking: leg extensions en leg presses. Je kan leg extensions echt niet zwaarder dan leg presses, dus betekent dit dat leg extensions beter zijn! NEE! En dat zijn ze ook echt niet

Bij flat is de beperkende factor hoogstwaarschijnlijk de schouder (pretty sure) en bij de decline hebben je schouders over het algemeen een wat sterkere positie. Je pakt dus meer borst en minder schouders. Dat minder schouders is niet erg, want je bencht voor je borst (en triceps), en niet je schouders, daar zijn veel betere oefeningen voor. Conclusie: zwaarder kunnen op een andere bench betekent niet per definitie dat die minder goed is. In dit geval is die juist beter.
        Hrm, zal dan idd overwegen flat te vervangen door decline en even een paar weken kijken of er meer vooruitgang in zit...dank voor de tip !
        "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein

Comment

Is het niet juist andersom, decline heeft geen toegevoegde borst in vergelijking met decline, maar decline mist wel stukje borst bij flat. Schouders worden zeker zwaarder gepakt met flat daar is iedereen het wel mee eens denk ik. Bij decline vind ik zelf vaak de beperkende factor me hoofd die uit elkaar dreigt te knallen doordat al het bloed in je kop gaat zitten
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

@ Genius: np mate

@ Yawgmoth: typefoutje in de eerste zin? En waarom mist decline juist een stukje borst? Je pakt je gehele borst hoor, en je kan meer gewicht naar je borst verplaatsen (van je schouders af), dus in feite pak je borst harder met decline dan met flat.

Haha ja en dat knallende kop.. Hmm.. is je ademhaling oke? Ik heb hier zelf niet echt last van. Misschien omdat ik ook echt een ramp ben op de banken en dus niet echt zwaar ga ofzo

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X