Beginner's fitness

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Mohr View Post
    Als je dan toch gaat beginnen aan een nieuw schema duw er toch meerbasis oefeningen in en begin daarmee. (dus bv op benendag toch de squat) Ik zie veel machines staan (niets mis mee), maar ik zou die meer achteraan zetten en beginnen met freeweight oefeningen.

Verder het eten... Een hele hoop kan je sturen zonder dat je ouders rekening hoeven te houden met je. Bijvoorbeeld door zelf iets te maken als die ZWIJNEN TWEE KEER IN DE WEEK NAAR DE SNACKBAR GAAN!!! DAT ZIJ VETTER EN VETTER WILLEN WORDEN TOTDAT ZE VERSMOLTEN ZIJN MET DE BANK....VASTGEROEST VOOR DE TV TE KIJKEN NAAR DE AFVALLERS EN TE GENIETEN VAN DE SMUT DIE DE WERELD GEWORDEN IS!!!!!!!!!!! TWAAAATT
    Haha ik snap je punt maar het probleem is met squatten dat citeer ik wel even

Nou ja het is eerder dat ze gewoon me complete boven been spieren hebben losgesneden en door de helft zodat er een pen van +- 45 cm door heen kon :P. Sindsdien kan ik ook niet de complete nacht staan en dansen met uitgaan en ben ik gewoon veel sneller moe e.d. Heb hiervoor 2 keer 5 maanden bij een fysiotherapeut geweest. Die wist ook niet helemaal wat te doen, want er is deels een probleem in mijn balans nu. En ik ben wel ontzettend sterk(hij had geen zwaardere gewichten meer voor me confidence boost) , maar ik ben zeg maar niet onwijs veel qua de situatie opgeschoten. Dus vandaar dat ik nog een beetje grillig ben over het squatten

@Tigra de oefeningen staan ook niet in volgorde nee (kan alleen de startpost niet editten :S. Anders had ik wel eerst compound oefeningen gedaan. Het was eerder een indicatie of de oefeningen wel goed waren. Maar de volgorde klopt inderdaad niet nee.. En ik bedoel het andersom inderdaad

@De generaal Ik Probeer nu waarschijnlijk dan Biceps en Benen op dezelfde dag of moet ik speciaal voor de benen een dagje uittrekken ? Want in de sticky doe je alles op 1 dag 10 x 2

PS: ik weet nu nog steeds niet hoe die schouder oefening heet het waren Fly's o.i.d.

Comment

Ik zou benen echt een aparte dag geven ja. En de sticky heeft een fullbody als leidraad, dat is heel wat anders dan een splitschema.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Ik zou benen echt een aparte dag geven ja. En de sticky heeft een fullbody als leidraad, dat is heel wat anders dan een splitschema.
        Wat is handig dan om te combineren met benen ? Op een split schema :O ? Maar op zich zijn de samenstelling van de oefeningen wel goed of ook compleet uit verhouding :O ? Bijv. teveel arm of teveel rug o.i.d.

Comment

Met benen moet je dus niks combineren.

En voor benen en rug doe je dus veel te weinig.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Hmmm hoe los ik dit dan op met een splitschema over 3 dagen?
            Ook hebben wij niet meer apparaten voor benen. Maar is het handig om te beginnen met squatten op de smith machine of gelijk apart. Eerst met bodyweight adviseerde je al! Dus dat houd ik wel in me achterhoofd.

Comment

Eerst de bodyweight om de vorm lekker te krijgen, of zelfs om op te warmen, dan squats, dan leg presses/front squats dan sissy squats dan rom deadlifts dan leg curls. Zoiets.

sigpic

Comment

Eerst de bodyweight om de vorm lekker te krijgen, of zelfs om op te warmen, dan squats, dan leg presses/front squats dan sissy squats dan rom deadlifts dan leg curls. Zoiets.
                Ok morgen vroeg me bed uit en dan stel ik gelijk even nieuw schema samen! Alvast bedankt voor t advies. Maar dan had ik nog een vraag
                Hoe verdeel ik mijn lichaam dan over die 3 dagen als het nu niet goed was. Of zal ik toch echt meer moeten fitnessen dan die 3 dagen om me complete lichaam te trainen :O

Comment

Nee hoor, hoeft niet. Je kunt gaan voor de push/benen/pull verdeling, of borst/schouders/rug, benen, armen/kuiten, of benen/kuiten, rug/biceps, borst/schouders/triceps, etc. etc.

Je kunt zelfs ub/lb doen, en dit 3x per week doen.

sigpic

Comment

Waarom niet lekker een fullbody 3x per week? Pak je veel meer de compounds waar je hard op gaat (3x squats, 3x deadlifts (of varianten van die 2), 3x chins, 3x MP's etc). Daarbij komt dat je net komt kijken en dus nog gewoon overall mass moet pakken en niet te kritisch moet zijn wat achter loopt en je meer aandacht moet geven. Dat gaat waarschijnlijk toch wel verder uit elkaar lopen.

Ik doe ook een fullbody nou, je kan mn log wel ff checken ofzo voor wat inspiratie (mijn schema is ook gebaseerd op het schema uit de stickies, alleen wat aangepast. Powercleans erin en voor de rest wat kleine dingen)
                    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Nee hoor, hoeft niet. Je kunt gaan voor de push/benen/pull verdeling, of borst/schouders/rug, benen, armen/kuiten, of benen/kuiten, rug/biceps, borst/schouders/triceps, etc. etc.

Je kunt zelfs ub/lb doen, en dit 3x per week doen.
                      Snap niet waarom iedereen Push/benen/Pull doet op dit forum. Het is Push/Pull en benen horen op de Push dag. Doel van Push/Pull is dat je de ene dag focust op voorkant lichaam en Pull dagen de achterkant (posterior chain). Dus bij Push dagen doe je quads en Pull dagen heb je de hamstrings.

Comment

Originally posted by Pieterman View Post
                        Nou ja het is eerder dat ze gewoon me complete boven been spieren hebben losgesneden en door de helft zodat er een pen van +- 45 cm door heen kon
                        SMOESJES!

Mwa, misschien wel een goede reden om er voorzichtig mee te zijn. Vooral als je balans problemen hebt is het aan te raden om eerst zonder gewichten te beginnen om te kijken of de oefening zelf te doen is. Is er nog iets afgeraden door de doctoren?

Misschien is borst/ armen, rug/ schouders, benen een idee?
                        "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Originally posted by Mohr View Post
                          SMOESJES!

Mwa, misschien wel een goede reden om er voorzichtig mee te zijn. Vooral als je balans problemen hebt is het aan te raden om eerst zonder gewichten te beginnen om te kijken of de oefening zelf te doen is. Is er nog iets afgeraden door de doctoren?

Misschien is borst/ armen, rug/ schouders, benen een idee?
                          Jaa mag geen extreem zware lasten verduren voor nog een half jaartje. Bungeejumpen en parachutespringen werd me afgeraden . Ik ga eerst even wat doorlezen over dat push pull of is iemand zo lief om even in 1 minuutje te typen wat het inhoudt :P ik gok duwen en trekken (nee echt) maar bijv. Pull (lat pull downs e.d.) en push( bench presses?)

Comment

Op de Pull dag doe je alle oefeningen met een trek beweging. Deadlift, Lat Pull Down, Bent over Row, DB Row, bicep curl. Zijn voornamelijk rug/posterior chain oefeningen dus.

Op de Push dag doe je alle oefeningen met een duw beweging. Squat, Bench Press, Militairy Press, Leg Press, Tricep Push Down etc.

Comment

Originally posted by Pieterman View Post
                              Dat moet enigzins lukken alleen die snackbar 2 keer per week kan ik bijna niet omheen iemand tips voor iets gezonds bij de snackbar :P ?
                              Originally posted by henk33 View Post
                              frikandel zou ik dan nemen, relatief veel eiwitten en niet heel veel kcal vergeleken met de rest..
                              OW MY GOD!! Op beide post:
                              The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Het is weer eens zover

Nou ik heb bijna me examens erop zitten morgen alleen nog Engels..

Maar ik wil dus weer verder gaan met het creeëren van een nieuw schema.
                                Ik zit eraan te denken omdat ik weer wat pappiger ben geworden, wat er natuurlijk wel een keertje af moet.

Mijn doel is dus afvallen in vetmassa. Alleen de grap bij mij was hiermee dat ik eerst helemaal niet op me voeding heb gelet en hiermee heel snel groeide. (Qua spieren)
                                Dus een voedingsschema zal ik me nog niet echt aan houden. Ik wil eerst kijken hoe ik groei als ik gewoon gecontoleerd eet. Als dat resultaat me teleurstelt zal ik dan ook gewoon een eetschema maken en me hieraan houden.

Het Vetpercentage moet ik nog achteraan en de voedingsbehoefte ook. Eerst wil ik even het schema klaren.

Mijn idee was om eerst weer een fullbody te doen aangezien ik nu 1,5 maand niet heb gefitnessed door me examens.

Eerst moet ik voor mezelf even wat dingen straight hebben:

Mijn doel is om af te vallen (hierna groeien natuurlijk)
                                Spiergroepen die achterlopen zijn:
                                Borst, Schouders en kuiten.
                                Vooral borst.
                                Me conditie is atm ook slecht.

De vraag hierover luid dan ook: Moet je je meer op je minpunten concentreren dan op de dingen die je al redelijk beheerst hebt?

ik wil t liefst ook HIIT in combineren, om mijn doel van afvallen te realiseren.

Terug naar mijn schema.
                                Dit zal dus een FB schema worden.(Voor 3 dagen in de week)
                                Ik heb de zoekfunctie gebruikt alleen van een paar dingen wordt ik niet echt wijzer.

Is het handig om alleen maar compound oefeningen te doen in een FB schema?
                                Of is dit nu weer een achterlijk hersenspinseltje van mij.
                                Want na even lezen van de stickies kwam ik dit tegen.

Elke oefening kan gebruikt worden bij deze trainingsmethode, ik raad echter wel aan om oefeningen te gebruiken die veel spiergroepen tegelijk trainen. Voor pure spiergroei raden wij aan om isolatieoefeningen te gebruiken (oefeningen voor een enkele spier). De spier gaat namelijk sneller groeien als het niet-functioneel wordt gebruikt (dat wil zeggen dat er een beweging wordt uigevoerd die het lichaam wel aankan, maar die nauwelijk voorkomt in het dagelijks leven).

Het fabeltje dat als je heel veel een spier traint dat je daar dan ook dunner wordt klopt toch ook niet? Eerder worden je vetreserves over je hele lichaam aangesproken toch?

De volgorde zal natuurlijk van Groot naar klein(Na t lezen van Yorr z'n topic van vandaag) zijn.
                                Wordt dit dan
                                1:
                                Rug
                                Boven benen
                                Borst
                                Schouders
                                Kuiten
                                Biceps
                                Triceps
                                Onderarmen
                                Cardio

Of bijvoorbeeld
                                2:
                                Rug
                                Benen(Boven benen en Kuiten)
                                Schouders
                                Biceps
                                Borst
                                Triceps
                                Onderarmen
                                Cardio

Hoe realiseer je zo'n FB schema zonder 4 uur in de gym te staan en welk van de bovenstaande 2 is nou beter ? of heb je een alternatief help me

Is HIIT ook wel bevorderend op je trainingsschema?
                                Hiermee bedoel ik dus kan dit gewoon op je FB dagen? of moet ik hier speciaal een dag voor uittrekken? De zoekfunctie bood niet echt uitkomst ?

In het begin is t namelijk vooral mijn bedoeling om af te vallen. En Spiermassa die ik ondertussen heb opgebouwd mag deels hiermee afvallen maar niet totaal verdwijnen.
                                Dit schema word gewoon om me spieren beetje wakker te maken uit hun 2de winterslaap van dit jaar..

Cardio zal vooral bestaan uit wandelen aangezien ik geopereerd ben en dus niet heel erg goed ter been ben. Dit moet dus weer beter worden dus begin ik met wandelen om gewrichten even wat te smeren.

Na een tijdje zal ik dit optrekken naar joggen en vanzelf door naar HIIT.

Het echte schema stel ik pas samen als ik een volgorde weet en als me vragen beantwoord zijn, anders ben ik misschien voor jan lul bezig . Brand maar los!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X