Nieuw schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw schema

Dag mensen,

Hier mijn nieuwe schema. Ik had er1, maar zoals sommigen wel weten ben ik niet super lang bezig en ontdek ik steeds meer. Heb een tijdje wat oefeningen geoefend, zoals gister de goodmorning met mijn instructeur. Ging lekker.

Dus hier mijn vernieuwde schema voor massa.
    Kom maar met commentaar over rare indelingen of weet ik veel.

Maandag:

Benen:
    -Leg extension
    -Leg press
    -Lunges
    -Squat
    -Deadlift

Borst:
    -Bench Press
    -Inclines
    -Chest Press
    -Pectoral Machine
    -Fly’s

Schouder:
    -Sitting Lateral Raises
    -Shrugs
    -Upright Row
    -Shoulder press

Dinsdag

Rug:
    -Chins (wide grip)
    -Bent Over Row
    -Low Row
    -Deadlift
    -Goodmorning

Buik:
    -Abdominal cruch (apparaat)
    -Leg raises
    -Woodchoppers
    -Side bends

Arm:

-Concentration curls
    -Incline Dumbell Curls
    -Standing Barbell Curl
    -French Press
    -Triceps pushdown
    -Dippen

Donderdag:
    Arm:

-Concentration curls
    -Incline Dumbell Curls
    -Standing Barbell Curl
    -French Press
    -Triceps pushdown
    -Dippen

De armen op donderdag heb ik er bij gedaan omdat mijn armen heeeeeel erg langzaam vooruitgaan, dus die heb ik na een dag rust nog eens alleen terug laten komen.

Graag commentaar
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Veel teveel borst. Indeling voor benen is totaal omgekeerd aan wat het moet zijn. Je doet twee keer de normale deadlift, zou een ervan vervangen door een Romanian (die bij benen). Ik zou om de training switchen bij rug met de deadlift of de goodmorning.
    Voor buik doe je ook teveel. Gewoon wat plank holds als je zonodig moet, eventueel de boot en klaar.
    Armen is ook gruwelijke overkill. Hoe wil je nou weer zes arm oefeningen na een volledige rugtraining doen, een dag rusten, en verwachten dat ze nog zo'n training wel aan kunnen?
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Veel teveel borst. Indeling voor benen is totaal omgekeerd aan wat het moet zijn. Je doet twee keer de normale deadlift, zou een ervan vervangen door een Romanian (die bij benen). Ik zou om de training switchen bij rug met de deadlift of de goodmorning.
      Voor buik doe je ook teveel. Gewoon wat plank holds als je zonodig moet, eventueel de boot en klaar.
      Armen is ook gruwelijke overkill. Hoe wil je nou weer zes arm oefeningen na een volledige rugtraining doen, een dag rusten, en verwachten dat ze nog zo'n training wel aan kunnen?

Ik doe 2x de romanian deadlift, zal ik even erbij zetten. Armen is wat ik alvaker heb uitgelegd, na een training kom ik er vaak niet meer helemaal aan toe en daarom doe ik donderdag die aparte dag.

Comment

Maandag:

Benen:

-Squat
        -Romanian Deadlift
        -Goodmorning
        -Leg press
        -Lunges
        -Leg extension
        Deze volgorde beter?

Borst:
        -Bench Press
        -Inclines
        -Chest Press
        -Pectoral Machine
        Fly's eruit.

Schouder:
        -Sitting Lateral Raises
        -Shrugs
        -Upright Row
        -Shoulder press

Dinsdag

Rug:
        -Chins (wide grip)
        -Bent Over Row
        -Low Row
        -Romanian Deadlift
        -Goodmorning
        De ene week de deadlift, de andere week de goodmorning. Dus om en om.

Buik:
        -Leg raises
        -Woodchoppers
        -Side bends
        Vind jij teveel, het zijn er echter 2 voor de zijspieren die bij mij niet echt opschieten. Is mijn mening hoor, zeg het maar. Jij hebt heel wat meer kennis.

Arm:

-Concentration curls
        -Incline Dumbell Curls
        -French Press
        -Triceps pushdown
        Minder oefeningen vanwege de overkill voor de armen op deze dag.

Donderdag:
        Arm:

-Concentration curls
        -Incline Dumbell Curls
        -Standing Barbell Curl
        -French Press
        -Triceps pushdown
        -Dippen

Deze aparte armdag wil ik wel zwaar houden, of echt beter niet??

Comment

Volgorde is beter. Zou wel niet en deadlift en goodmorning op dezelfde dag doen.

Bij schouders ook even sorteren op grootte van aangesproken spiervezels.

Met mijn idee voor buik pak je ook je obliques. Sterker nog, je traint ze ook nog op de manier waarop het nog functioneel is ook.

Ziet er verder goed uit denk ik.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

is 4 oefeningen schouder na 4 oefeningen borst niet wat te zwaar ? zo kan je schouders toch niet optimaal trainen ? mijn gedacht en ondervinding

Comment

Goed commentaar. Vraag is echter of je schouders nog wel zoveel stimulatie nodig hebben na een borsttraining. Zo groot zijn je schouders namelijk niet als spiergroep. Je kunt aanvoeren dat vier oefeningen dan veel is. Mee eens. Zou daar denk ik ook in schrappen. Maar dat denk ik ook van borst.

sigpic

Comment

Zou dit echt niet kunnen volhouden na een intensieve benentrianing, ga gewoon een 3 dagen split doen iets van benen schouders rug biceps borst triceps, denk dat je daar veel en veel meer massa mee gaat pakken..

Comment

zou met het oog op belasting van de schouders in totaal de shrugs eruit halen, je traps pak je al bij upright row. of andersom dus upright row eruit, your choice.

Comment

Dank jullie voor het commentaar. Zelf wil ik even de dagen alsnog omwisselen. Dit omdat mijn eerste training op maandag valt, en ik er dan voor of na vaak een voetbalwedstrijd heb van 3 kwartier. Ja ik houdt het wel vol, dus dat hoeven jullie niet als argument aan te brengen..Maar dan doe ik de beendag op dinsdag.

Maandag:

Rug:
                    -Chins (wide grip)
                    -Bent Over Row
                    -Low Row
                    -Romanian Deadlift
                    -Goodmorning
                    De ene week de deadlift, de andere week de goodmorning. Dus om en om.

Buik:
                    -Leg raises
                    -Woodchoppers
                    -Side bends
                    Vind jij teveel, het zijn er echter 2 voor de zijspieren die bij mij niet echt opschieten. Is mijn mening hoor, zeg het maar. Jij hebt heel wat meer kennis.

Arm:

-Concentration curls
                    -Incline Dumbell Curls
                    -French Press
                    -Triceps pushdown
                    Minder oefeningen vanwege de overkill voor de armen op deze dag.

Dinsdag

Benen:
                    -Squat
                    -Romanian Deadlift
                    -Goodmorning
                    -Leg press
                    -Lunges
                    -Leg extension
                    Deze volgorde beter?

Borst:
                    -Bench Press
                    -Inclines
                    -Chest Press
                    -Pectoral Machine
                    Fly's eruit.

Schouder:
                    -Shrugs
                    -Upright Row
                    -Sitting Lateral Raises

Shoulder press eruit, dit omdat je die ook meepakt met benchpress.

Donderdag:
                    Arm:

-Concentration curls
                    -Incline Dumbell Curls
                    -Standing Barbell Curl
                    -French Press
                    -Triceps pushdown
                    -Dippen

Deze aparte armdag wil ik wel zwaar houden, of echt beter niet??

Dit moet em denk ik toch worden, voor mij het best. Ik dank jullie voor het commentaar..top!!!

Comment

Buik groeit zoiezo nauwelijks. Ik zou daar in bezuinigen. Heb met achterlijk veel buikspieroefeningen getraind, en met nul. Het laatste bevalt prima.

Shoulder press erin laten en dan gewoon die upright row eruit keilen.

Dan vind ik hem er verder heel keurig uit zien.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        Buik groeit zoiezo nauwelijks. Ik zou daar in bezuinigen. Heb met achterlijk veel buikspieroefeningen getraind, en met nul. Het laatste bevalt prima.

Shoulder press erin laten en dan gewoon die upright row eruit keilen.

Dan vind ik hem er verder heel keurig uit zien.
                        Bedankt...

Ik blijf even eigenwijs: en dat heeft met het volgende te maken:
                        De upright row voel ik ongelovelijk en zag ik in korte periode iets verschil toen ik ermee begon.

En met de shoulderpress knakt er weer iets in mijn linker elleboog, dus vindt ik eigenlijk geen probleem om weg te laten. Snap je?

Hey bedankt!!!

Comment

Zo, vanavond de eerste training met nieuwe schema gehad. (was vorige week ziek dus toen kon het niet). Beviel goed, maar toch enige aanpassingen doorgevoerd nog.

Na de complete rugdag vonden mijn armen aan het eind van de training de laatste oefeningen niet bijzonder prettig. Oftewel, gingen niet meer. Jammer,maar dan moeten er aanpassingen komen.

Dus ik ga de armen opsplitsen. Ik doe nu de biceps op dag 1, dus bij de rug, buik en nu dus biceps. De triceps op dag 2, dus bij de benen, borst, schouder en nu triceps.

Nu hoop ik dat dat hem gaat worden op dag 2 omdat die erg vol wordt zo:S....

Verder ging het erg lekker!!! 65kg deadligt ging vanavond met 2 vingers in mijn neus terwijl dat 2 weken geleden mijn nieuwe record was. Dus volgende week goodmorning, en die week erop de 70 kg pakken of zelfs de 75. Gaat top!!!

De crunch en de legraise heb ik vanavond niet gedaan, dit vanwege een overvolle zaal en allemaal eikeltjes die mijn apparaten/spullen moesten gebruiken. Gelukkig vindt ik de buik van ondergeschikt belang aan de rest.

Vervolgens wachte mij in de kleedkamer een warme douche en overheerlijke shake.

Nu net weer 5gr creatine weggespoeld en nog even 250 gr kwark naar binnen proppen, en dan is het sleeping time!!!

Comment

Nice
                            The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Sancho View Post
                              Nice

thnx

Net weer terug van mijn training. Had het begin van de avond een competitiewedstrijd van veldvoetbal. Daarbij ging ik door mijn enkel die nu dik is, dus de meeste beenoefeningen heb ik vanavond niet gedaan. Zucht...jammer is dat..

Verder ging het aardig lekker. Bankdrukken weer als vanouds na ziek zijn op 50 kg. Hoop binnenkort de 55 te pakken.

Gaat lekker laatste tijd, hopen dat enkel snel over is zodat ik mijn benen weer volledig mee kan pakken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X