wat voor soort schema voor massa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wat voor soort schema voor massa

Beste mensen,

Ik ben sinds vandaag nieuw hier op het forum, heb me al voorgesteld e.d.
    Het volgende:

ik fitness nu 1 jaar ongeveer, en let redelijk op me voeding (zie me voedingssschema bij voeding).
    Ik weeg nu zo'n 75/77 kilo en zou graag wat meer massa willen aankomen.

Nu zou ik graag willen weten is het verstandig om nu 6 x in de week te gaan trainen:

ma : borst - triceps - buik
    di: rug - biceps
    wo: benen - schouders
    do: borst - triceps - buik
    vr: rug - biceps
    za: benen - schouders
    zo: rust.

of eerder 3 x in de week en dan full body ?

alvast bedankt.... p.s. wil er ook naar mijn voedingsschema gekeken worden

Vind het teveel maar ik weet niet welke oefeningen je doet verder. Als je je nou dit schema aanhoud maar in plaats van alles dubbel gewoon 1x in de week te doen zou al beter zijn en dan verdeeld over de dagen. Post dan ook welke oefeningen je doet enzo want hier heb je niet zoveel aan.
    Owner of the Iron Playground.

Comment

oke ik kan begrijpen dat je het teveel vind, maar ik denk dan meer aan het supercompensatie verhaal, wanneer je iets traint en je rust weer 6 dagen voordat je die spiergroep traint, krijgt die spier toch te weinig prikkels om te groeien?

de borst oefeningen:

bankdrukken, decline/ incline
      fly's ook incline
      incline dumbell press

rug: deadlift, low row, chin up, lat pull down, barbell row

benen: squat, leg press, leg curl, lunge, leg extens.

schouders: clean and press, shoulder press, lateral raise, front raise, upright row,

biceps: concentration curl, barbell curl, ez stang curl, dumbell curl,

triceps: dippen, lying tric extens., tric. extension,

buik: bosu bal crunch, leg raises,

dit zijn voornamelijk de oefeningen die ik doe voor de spiergroepen die ik train.

hoop dat je hier iets mee kunt.

Comment

Kweet niet of je ervaring hebt met squatten de dag na deadliften, maar ik kan je wel vertellen dat ik met geen mogelijkheid soepel kan squatten (of lopen, of tillen van de spierpijn) als ik de dag ervoor gedeadlift heb en jij wilt dit 2x per week gaan doen.

Verder het standaard schouder/borst verhaal wat je bijna gegarandeerd in de problemen gaat brengen.

Zou zelf MAX, 3 dagen achter elkaar trainen (en dan nog niet want na 2 dagen lig ik al helemaal in de kreupels laat staan dat ik nog lekker kan traine de 3e dag) en dan 2 dagen rust en dan weer 3 dagen. Zou eventueel ook 3 dagen wel - 1 dag rust - 3 dagen wel - 1 dag rust. Maar ik weet dat dat bij mij echt compleet niet werkt en ik zeker weten overtrain op die manier, maar je kan het allicht proberen. Als ik zou moeten kiezen, doe een UB/LB split en doe het dan gewoon achter elkaar, met maar 1 dag rust (als je toch veel wilt trainen)

Ma; UB
        Di; LB
        Wo; -
        Do; UB
        Vr; LB

Persoonlijk zou ik dan 2 dagen rust op
        Za; -
        Zo; -

Maar als je lekker vind kun je dat dan ook doorvoeren en gewoon

Za; -
        Zo; UB
        Ma; LB
        Di; -

etc.etc.

Verder, 4 dingen voro bicep kom op zeg wat voor intensiteit train je ze dan, 1 dan is de fun er bij mij af en na 2 mag ik blij zijn als ik me flesje nog op kan rapen laat staan 4.

Benen misschien nog iets voo rhams toevoegen?

Schouders clean en press en dan shoulder press, lijkt me beetje veel maar als je er ervaring mee hebt kan jij dit zelf beter beoordelen (ik doe altijd een of ander)
        Last edited by Yawgmoth; 10-04-2009, 23:31.
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ik zelf ben nu ongeveer met hetzelfde bezig :

ma : Rug / biceps
          di : borst / schouders / triceps
          wo : benen / buik
          do : Rug / biceps
          vrij : Borst / schouders / triceps
          za : benen / buik
          zo : nix ( of zaterdag nix ligt er aan of ik uit ga etc... )

Het is wel aardig veel maar ik kan het wel goed hebben aangezien ik ook geen andere sporten enzo doe. Het enige wat een beetje te hard was was m'n onderrug want rugdag en met benen dag ( squaten ) help je die aardig naar de klote. Maar het is natuurlijk toch voor iedereen verschillend, ik ga in ieder geval er wel mee verder. Met fullbody enzo ben ik veel te lang bezig met trainen en dan heb ik nog niet echt iets goed aangepakt, ik wil het gewoon de volgende dag kunnen voelen .
          on the road to get huge

Comment

@ Yawgmoth

ik heb even snel alle oefeningen neergezet die ik doe voor die spiergroep, wil niet zeggen dat ik ze allemaal doe als ik die spiergroep train
            meestal doe ik 3 oefeningen per spiergroep, op biceps/triceps na daar 2 specifieke.

het schouder borst verhaal moet ik eerlijk zeggen nog weinig last van gehad, maar kan het me wel indenken ja.

ik zal nu even kijken hoe het allemaal gaat, en post het hier wel!

thanx.

Comment

Bij schouders mis je oef voor achterkant schouders en idd hamstrings en zou max 5 dagen gaan want bijv dag 3 schouders en dag 4 borst moet je echt niet doen, dan hebben je schouders nauwelijk rust en denk ook dat je borst training eronder gaat lijden..

Doe gewoon zo iets:

Rug Biceps
              Borst Triceps
              Schouders Traps Buik
              Benen(quads hams kuiten)

Comment

Het lijkt me sterk dat je inderdaad een dag na intensief schouders trainen, je je borst nog optimaal kunt gebruiken. Heb dit ook één week geprobeerd, nou nooit meer, schiet er niks mee op.
                Groeten

Comment

Hier blijven we discussies over houden ligt er een beetje aan hoe je met je werk zit of je nog andere sporten doet en natuurlijk hoe je voeding in mekaar zit of je dit 6X per week trainen aan kunt... Ik zelf heb er geen problemen mee ga goed voor uit dus blijf ik er ook mee doorgaan maar als je zwaar werk uitvoert (tillen ofzo ) dan is je herstel een stuk lager waardoor je dit waarschijnlijk niet aan kunt ik zou zeggen proberen maar!!

Ik voer zelf precies het schema uit wat jij uitvoert:
                  ma borst triceps
                  di rug biceps
                  enz enz enz

Comment

Ik doe net hetzelfde schema als jij. Het enigste verschil is dat ik aan het cutten ben en waarschijnlijk mijn reps en sets anders doe dan jij. Ik doe bij elke oefening 4 sets - 6-8,6-8,12-15,12-15 en dit om optimaal vetten te verbranden en toch mijn massa wil behouden. Wat jij wil bereiken is pure massa, dus minder reps en meer gewicht en ik denk persoonlijk dat je met dit schema wat te weinig rust geeft aan je spieren. En geloof me, als je drie dagen traint en max 6-8 reps doet per oefening, je alle rust kan gebruiken.
                    lengt: 1m83 gewicht: 87kg vetpercentage:17.1%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X