Nieuw schema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw schema?

Na een enig tijdje research gedaan te hebben. Ben ik weer toe aan een nieuw trainingsschema. Ik heb de sticky's al met volle teugen gelezen alleen wil graag persoonlijk horen van jullie hoe of wat. Ik ben nu ongeveer 8 maanden bezig met trainen. 2 maanden full body schema, tijdje ge'cut en tot ongeveer nu een 3 daagse splitschema. Ik ben bij een bodyshop geweest en die hebben me allemaal info en dergelijke gegeven. Dit is wat ik nu wil gaan doen(kwa spiergroepen)

Maandag: Borst, biceps
    Dinsdag: Rug, Triceps
    Woensdag: Rust
    Donderdag: Schouders en biceps of triceps weer mee pakken
    Vrijdag: Benen

Oefeningen etc. staan al op papier maar me vraag is zou dit split schema een goed schema voor mij zijn? En hoeveel herhalingen moet ik per oefening doen ik doe nu 12-10-8. Ik wil echt het uiterste uit mijn spieren halen en zoveel mogelijk massa trainen. Wat raden jullie mij aan? Alvast bedankt

Mvg,

Is een redelijk standaard opbouw hoor.
    Zou bij benen nog kuiten doen.

Bij schouders ipv bi of tri lekker de onderarmen en buik pakken.
    Who's the Chef

Comment

Bedankt voor je reactie alvast, Ja bij benen doe ik me kuiten ook . En buik doe ik 3 keer per week. Hoe zit het met de herhalingen zou ik voor massa niet iets anders kunnen doen bijvoorbeeld 10-10-10 of iets anders? En wat is een goed oefening voor me onderarmen?

Comment

Deadlift, wrist curls, reverse wrist curls, hammer curls, reversed barbell curl, heavy grippers
        Owner of the Iron Playground.

Comment

Oke bedankt, wrist curls doe ik wel is ja. En hoe zit het met me herhalingen?

Comment

Herhalingen moet je niet mee bezig zijn. Het is maar een leidraad om in te schatten hoe zwaar je het gewicht voor die set moet pakken. Als je voor spiermassa traint dien je de spiervezels te vermoeien. Dus als blijkt dat je nog ruimte hebt voor meer herhalingen...doe dan meer herhalingen.

Comment

Ik fitness pas een maand of zes dus als deze opmerking totale onzin is hoor ik het graag, maar is het niet logischer om borst met triceps te combineren? en rug met biceps? Als je bijvoorbeeld bankdrukt of shoulder press doet, train je automatisch je borst en triceps. en als je bijvoorbeeld low row doet of Pull Down (pure strenghth technogym) train je automatisch je rug en je biceps.
              Is het dan niet logisch om deze combinaties als uitgangspunt te nemen en hier meer oefeningen aan toe te voegen.
              Nogmaals, ik ben amateur en dit zijn mijn gedachtes. Hoor het graag als ik er naast zit.
              ''Elke reis begint met een stap''

Comment

Originally posted by Rotterdam View Post
                maar is het niet logischer om borst met triceps te combineren? en rug met biceps?
                Yep kan ook. Maar met het gegeven schema door de TS pak je de armen met borst en rug in compound, en daarna apart een dag met isolatie ipv op de trainingsdag zelf met het schema dat jij aangeeft. Het is allebei prima, maar de focus ligt anders.
                Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Klopt ja, is een basis split. Alleen er zijn meerdere dingen waar je naar kunt en moet kijken. Zo is afwisseling ook belangrijk. Daarnaast als je altijd borst + triceps, rug + biceps traint kun je je armen nooit de volledige aandacht geven. Na een goede rugtraining zijn je biceps namelijk al vermoeid. Als je ze dus bijv. meer aandacht wil geven is het ideaal om het om te draaien. Bij borst heb je je biceps nauwelijks belast en zo kun je ze dus de volle aandacht geven. Zo geld dat ook voor rug + triceps. Wat je ook kan doen is een aparte armen dag in lassen.

Zo zijn er meer van die dingen. Deadlift kan je bij rug doen maar ook bij benen. Shrugs deed ik altijd bij rug dag maar nu ook bij schouders. Omdat schouders een kleine spiergroep zijn doe ik samen met schouders, trapezius onderarmen en buikspieren.

Je moet soms ook gewoon is proberen. Als je teminste maar niet bijv. rug en benen samen gaat trainen want dat kan dus niet.
                  Owner of the Iron Playground.

Comment

lopen je armen achter?

probeer dit:
                    ma: borst schouders triceps
                    di: benen biceps
                    do: rug biceps triceps
                    za: biceps triceps

dan groeien je armen wel
                    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                    Go heavy or go home!

Comment

je kan zo wel trainen mijn ervaring is alleen dat mijn biceps zeker 2 dagen rust nodig hebben voordat ik aan rug kan beginnen.. heb 2 weken zo getraind (echt met 1 dag ertussen) en de prestaties van de rug daalde zeer.

dus borst + triceps
                      of meer dan 2 dagen rust ertussen..

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                        je kan zo wel trainen mijn ervaring is alleen dat mijn biceps zeker 2 dagen rust nodig hebben voordat ik aan rug kan beginnen.. heb 2 weken zo getraind (echt met 1 dag ertussen) en de prestaties van de rug daalde zeer.

dus borst + triceps
                        of meer dan 2 dagen rust ertussen..
                        Ja en met dat schema van borst biceps van de ts heb ik destijds hele goeie resultaten behaald. Is toch wat verschillend per persoon, en dat weet je pas als je ermee begint
                        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                          lopen je armen achter?

probeer dit:
                          ma: borst schouders triceps
                          di: benen biceps
                          do: rug biceps triceps
                          za: biceps triceps

dan groeien je armen wel
                          Deze ga ik zeker doen!
                          ''Elke reis begint met een stap''

Comment

Originally posted by erikv View Post
                            Ja en met dat schema van borst biceps van de ts heb ik destijds hele goeie resultaten behaald. Is toch wat verschillend per persoon, en dat weet je pas als je ermee begint
                            zeg ook niet dat het niet kan.. alleen ik adviseer dan wat meer rust ertussen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X