Schema : Oke?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schema : Oke?

Hallo

Na een paar uurtjes rondlezen op deze interessante site heb ik dit schema samengesteld.

Ik ben een recreatieve sporter, (fietsen, lopen, voetballen, zwemmen, mtb...) de benen ga ik daardoor ook bewust minder trainen in dit schema.

Ik zou graag wel wat spieren bijkweken in het bovenlichaam, ben ondertussen een maand bezig met een matige structuur qua spiergroepen die samenhoren.

Als Iemand mij tips kan geven (liefst zo nauwkeurig/specifiek mogelijk(ben een leek in dit vak)) dan zijn deze altijd welkom!!!

(IVM het eten : probeer zo gezond mogelijk te eten maar heb geen job om mij daar 100% mee bezig te houden)

Alvast bedankt !! (ben ondertussen ook al in het bezit van HMD 1000 veel verder zoek ik hierin niet te gaan)

SCHEMA :

Dag 1

Borst:

- Bench press: 4 sets 12-10-8-6
    - Peck Deck : 3 sets 12-10-8
    - Incline Dumbbell press : 3 sets 12-10-8

Triceps:
    -Cable Pushdown: 4sets 12-10-8-6
    -Dumbbell triceps extension: 3sets 12/12/12
    -Bench dip: 2x eigen gewicht 15/15 1x met extra gewicht (max)

Buik

Dag 2

(een kilometertje warm roeien)
    Biceps :
    - Dumbbell curl: 3sets 12-12-12
    - Barbell preacher curl: 4sets 12-10-8-6
    - Cable one arm curl: 4sets 12-10-8-6

Rug:

- Lat Pull down 4 sets : 12-10-8-6
    - Barbell upright Row: 3 sets 12-12-12

- Burbell Bent over row: 4 sets 12-10-8-6

(paar kilometertjes los roeien)
    __________________________________________________ ______

DAG 3

Schouders:
    - Seated Alternating Dumbbell Side Raises : 3sets 12-12-12
    - Front raises : 3 sets 12-12-12
    - cable Front raises : 3 sets 12-10-8

Onderarm:

- Barbell wrist curl: 3 sets 12-12-12
    - Reverse Barbell wrist curl: 3 sets 12-12-12

Buik

Ik ben een recreatieve sporter, (fietsen, lopen, voetballen, zwemmen, mtb...) de benen ga ik daardoor ook bewust minder trainen in dit schema.
    Als je nog een beetje liefde wilt van dit forum zou ik die stelling maar aan passen
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Slaat nergens op, staan geen benen en indeling is slecht.
      Na een paar uurtjes lezen had je op ze minst moeten weten dat wij iedereen aanraden benen te trainen ! En daar krijg je heus niet binnen een week superbenen van hoor dus je kan gerust squatten. Is ook goed voor de buikspieren namelijk !

Schouders doe je alleen iso's 2 onderarmoefeningen is ook teveel. Bench press dan peck deck en dan dumbell press is ook verkeerd.

Waarom doe je geen deadlifts? Upright row is voor schouders.
      Last edited by Shredmaster; 13-07-2009, 21:21.
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

'Zo gezond mogelijk eten' betekent meestal te weinig eten en met een verkeerde verdeling van voedingsstoffen. Eten moet je wel op orde hebben voor goed rendement van je training.

Comment

Originally posted by Emagix View Post
          'Zo gezond mogelijk eten' betekent meestal te weinig eten en met een verkeerde verdeling van voedingsstoffen. Eten moet je wel op orde hebben voor goed rendement van je training.
          Niet te weinig, maar heb niet altijd tijd om de juiste dingen te eten.

eet namelijk zeer veel langst de autostrade : procorn broodje gezond.

maar idd moet ik meer tijd in steken , is Ă©Ă©n van de volgende stappen

Comment

Je slaat de helt van je lichaam over, namelijk je benen. Verder doe je evenveel oefeningen voor je rug als voor je biceps, sterker nog bij de rug oefeningen gebruik je ook je biceps, welke spiergroep is groter?

Trainen is maar een gedeelte, zonder een goed voedingschema zul je hooguit dicht groeien.
            He who keeps silent consents.

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
              Slaat nergens op, staan geen benen en indeling is slecht.
              Na een paar uurtjes lezen had je op ze minst moeten weten dat wij iedereen aanraden benen te trainen ! En daar krijg je heus niet binnen een week superbenen van hoor dus je kan gerust squatten. Is ook goed voor de buikspieren namelijk !

Schouders doe je alleen iso's 2 onderarmoefeningen is ook teveel. Bench press dan peck deck en dan dumbell press is ook verkeerd.

Waarom doe je geen deadlifts? Upright row is voor schouders.
              Oke bedankt!
              indeling is slecht : ...hoe dan wel?
              Benen : zal ik aanpassen.
              Schouders : Barbell Military Press of upright row ipv cable front raises ?!?
              Bench press dan peck deck en dan dumbell press is ook verkeerd : hoe of wat dan ?Onderarm : 1 oefening schrappen
              Deadlifts : Onderrug, correct ? zal ik toevoegen

Alvast bedankt voor de reactie

Comment

Niet iedereen wil / kan zijn benen trainen (ik raad het niet aan) maar
                een beetje hulp voor het trainen van alleen bovenlichaam is tog niet zo moeilijk ?

Comment

Originally posted by Morocius View Post
                  Je slaat de helt van je lichaam over, namelijk je benen. Verder doe je evenveel oefeningen voor je rug als voor je biceps, sterker nog bij de rug oefeningen gebruik je ook je biceps, welke spiergroep is groter?

Trainen is maar een gedeelte, zonder een goed voedingschema zul je hooguit dicht groeien.
                  Bedankt!
                  Benen : komt in orde
                  evenveel oefeningen voor je rug als voor je biceps : wat stel je voor ? meer rug of minder biceps .

@Trainen is maar een gedeelte, zonder een goed voedingschema zul je hooguit dicht groeien : (dat is fase 2 : eerst een goed schema ?)

bedankt voor de reactie!

Comment

Dag 1

Borst:

- Bench press: 4 sets 12-10-8-6
                    - Peck Deck : 3 sets 12-10-8
                    - Incline Dumbbell press : 3 sets 12-10-8
                    (shred bedoelde wellicht: eerst bench, dan incline dumbel, dan peck deck)

Triceps:
                    -Cable Pushdown: 4sets 12-10-8-6
                    -Dumbbell triceps extension: 3sets 12/12/12
                    -Bench dip: 2x eigen gewicht 15/15 1x met extra gewicht (max)
                    (zou persoonlijk eerst dippen, dan cable, dan extension doen)
                    (en dippen op apperaat waar je benen zweven)

Dag 2
                    (begin met rug, daarna biceps)

Rug:
                    - Lat Pull down 4 sets : 12-10-8-6
                    - Barbell upright Row: 3 sets 12-12-12

- Burbell Bent over row: 4 sets 12-10-8-6
                    (mis een deadlift)
                    __________________________________________________ ______

DAG 3

Schouders:
                    - Seated Alternating Dumbbell Side Raises : 3sets 12-12-12
                    - Front raises : 3 sets 12-12-12
                    - cable Front raises : 3 sets 12-10-8
                    (3 iso geen compound, mili press erin, 1 iso eruit)
                    Onderarm:

- Barbell wrist curl: 3 sets 12-12-12
                    - Reverse Barbell wrist curl: 3 sets 12-12-12

Buik (1 onderarm ding eruit)
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

grote spieren train je trouwens meer als kleine,
                      biceps is klein, rug is groot.

dus meer oef voor rug als biceps
                      zou voor 4 rug 2 bicep gaan.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by LittleMofo View Post
                        een beetje hulp voor het trainen van alleen bovenlichaam is tog niet zo moeilijk ?
                        het is niet dat ik niet wil maar de tijd die ik heb wil ik in het bovenlichaam steken. ik bench press namelijk een schrale 55kg terwijl ik bij de Sled Lying Leg Press de volle 200kg wel aankan. en dat zou ik wat willen aanpassen

maar idd onderhoud is even belangerijk dan opbouwen dus zal ik er ook wat oefening voor de benen bijdoen!!

@een beetje hulp voor het trainen van alleen bovenlichaam is tog niet zo moeilijk ? -> begrip =

Comment

ja tuurlijk lukt je dat,
                          probeer maar eens de volle 10 herhalingen met 200kg,
                          NADAT je met je max gesquat hebt, en lunges hebt gedaan.

en met squatten denk ik dat je max 10x80-90kg gaat halen.
                          (en benen zijn daarbij veeel groter dan borst)
                          (dus horen ook sterker te zijn als een klein spiertje als borst)

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            ja tuurlijk lukt je dat,

en met squatten denk ik dat je max 10x80-90kg gaat halen.
                            (en benen zijn daarbij veeel groter dan borst)
                            (dus horen ook sterker te zijn als een klein spiertje als borst)
                            het gaat hier over "bij wijze van spreken"
                            idd zal mij dat geen 10X lukken!
                            en benchpress is toch ook de eerste oefening in rij..

toch bedankt al voor de rest!

Comment

Originally posted by LittleMofo View Post
                              Jawel. Het staat iedereen vrij te trainen zoals hij/zij wil, maar ik train geen beachboys. Wil best mensen adviseren, maar mensen die maar half werk willen doen, zijn bij mij aan het verkeerde adres.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X