advies trainingsschema's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• advies trainingsschema's

hoi mede bodynetters !

na meer dan 3 maanden gestopt te hebben met het thuis trainen ben ik van plan om terug de start te nemen. ik had toen het full body schema van de sticky's gehanteerd en +- 2 maande uitgevoerd.

ik ben 1.73 m en weeg 62 kg

ik ben van plan om nu terug een full body schema 6 weken lang te gebruiken. en dit 3*de week.
    doel==> spieruithouding.
    zie bijlage (full body schema - 6 weken)

nu vraag ik me af of geen andere oefeningen moet gaan gebruiken doordat ik toen deze oefeningen ook gebruikt had?

en ik heb thuis geen baar waar ik de chin-ups en hanging leg raise kan op uitvoere. nu heb ik wel geleze dat ik C-clamps kan gebruike en die vast hechten aan iets wat wel wat kracht kan dragen. maar heeft er iemand nog andere ideetjs? of weet er iemand een goeie vervang oefening die de gehele rug aanpakt zoals de chin-ups?

na het bezoeken van meerdere sites voor thuis trainings oefeningen is me ook opgevallen dat niet altijd dezelfde aangesproken spieren en de soort (isolatie of compound) vermeld staan. ik neem aan dat men dit wel zelf voelt na een tijd ervaring met de oefeningen gehad te hebben. verbeteringen van de vermelde spiergroep en soort van op mijn schema zou ik dus zeer leuk vinden!

**/de uitvoeringsmethoden staan op het schema vermeld/**

na deze 6 weken zou ik een UB/LB schema wille toepassen.
    ik doe die cycle dan 2 keer per week.
    => doel is massa kweken, ga vanaf dan ook serieus moete bulken neem ik aan?
    zie bijlage (ub/lb schema - 6 weken)

ik heb hier gebruikte oefeningen van in het full body schema nog maals gebruikt, zou dit problemen geven? of zou ik allemaal andere oefeningen moete gebruiken? ( ik weet dat je na 6 weken normaal best andere oefeningen gebruikt, maar vermits dit de eerste keer is dat ik voor massa ga lijkt het mij niet handig om dit te beginne met allemaal nieuwe oefeningen? ) na deze 6 weken ga ik sowiso de oefeningen die in het full body schema ook verkwame vervange door andere.

als je de gewone deadlift doet train je dan alleen de onderrug of doe je er de hamstrings bij? zodat ik deze bij de UB dag zou kunne toevoege of vervangen door de barbell bent - over row, want heb dan geen oefening voor de onderrug.

**/de uitvoeringsmethoden staan hier ook op het schema vermeld/**
    maar voor de duidelijkheid ga ik de eerste 2 weken de set rep verhouding 3*10 gebruiken, voor het gewoon worde van meerdere oefeningen voor de spiergroepen, en het gewicht blijft hetzelfde als waar ik met het full body schema beëindigd was. de volgende 2 weken ga ik over naar een 3*8 set rep verhouding zodat de gewichten wat hoger kunne, en vanaf dan blijft het ook 3*8 verhouding.

mijn einddoel na een paar jaar is niet om er mega gespierd uit te gaan zien, maar gewoon wat meer massa en vorm.

jullie commentaar en advies zijn als wegwijzers naar mijn doel
    dus des te meer des te beter !

alvast bedankt
    Attached Files

Thuis trainen gaat maar zover en tenzij je een powerrack hebt staan ben je enorm gelimiteerd, kan niet uit je post opmaken wat je nou wel thuis hebt staan en wat niet. Verder ken ik ook je reden niet om niet naar de gym te gaan, maar ik raad je aan dat te herzien.

Dat geklooi met uitvoeringsmethodes e.d. heb jij echt nog heel erg lang niet nodig en ik durf bijna te zeggen dat je dat nooit nodig zult hebben

Om de 6 weken switchen is ook overrated, beste is gewoon doorgaan tot je geen progressie meer boekt (en het aan het trainingsschema ligt, dus ik ga ervan uit dat je voldoende eet om progressie te boeken), je begint net dus kans dat jij overtraint is ook nagenoeg te verwaarlozen, zeker aangezien je thuistraint met een FB schema

Verder boeit het niet wat je doel is en of je niet heel gespierd wilt worden, je moet gewoon effectief te werk gaan en zoveel mogelijk progressie zoeken. Ik denk dat je wel even bezig bent zelfs voor de look die jij nu denkt dat je wilt en afgezien daarvan ga je ongetwijfeld je doelstellingen bijstellen naarmate je meer ervaring hebt. Wordt dus niet lid van de "ik train niet zo hard want ik wil er niet uit zien als jay cutler" want dat is zo enorm achterlijk dat is echt niet te beschrijven (trust me ik heb dit al zovaak gehoord en het is echt niet te geloven hoe retarded het klinkt als je weet wat je moet doen om daar te komen) zeg niet dat jij zo denkt, maar tis vast een heads up.

Conclusie

-Ga naar een gym
    -Stel een voedingsschema op of tenminste guidelines waar je je aan moet houden
    -Train hard, eet big & sleep well
    -Herhaal dit voor een aantal jaar

PS. al die dingen die je vermeld onder spiergroep klopt geen kont van
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

ik heb thuis alleen een dumbbell en een barbell en een gewoon bankje voor de bench press.
      ik heb gewicht schijven waarmee ik tot 45 kg gaan. ( wat voorlopig wel genoeg is voor me )

de reden om niet naar de gym te gaan is omdat ik me thuis lekker op me gemak voel, heb niet zo graag veel volk rond me enzo.. en met de radio en de juiste muziek hebk wt meer motivatie.
      voorlopig word et dus geen gym, maar alsk wat meer vooruitgang geboekt heb zal ik het zeker overwege om er heen te gaan!

ik bedoelde er helemaal niet mee datk niet so effectief mogelijk zou gaan traine,
      en dat het een lange weg is die er afgelegd moet worde hadk al begrepen.
      maar tog bedankt voor jou heads up !

ik zal het full body schema dus wat langer hantere , naar jou advies begrepe te hebbe.
      ik ben ook bezig met het voedingsschema same te stelle.

en weet jij dan wel een sitje waar de juiste spiergroepen vermeld staan enzo?

als je de gewone deadlift ( no straight - back and straigh-leg ) doet train je dan je hamstrings ook of enkel de onderrug?

en zijn er oefeningen die die chin-ups zoude kunne vervangen? zoniet word et powerrackje kope.

thx voor je comments

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X