Ik heb 2 vragen die eigenlijk al lang in men hoofd zitten. Maar zoals gewenst zal ik me eerst even voorstellen.
Ik ben Jörgen en ben 21 jaar. Ik ben nu vanaf december vorig jaar bezig met trainen, maar er waren momenten dat ik niet serieus bezig was (zoals het begin en de vakantie) dus ik houd het maar op een half jaartje op (relatief) serieuze basis. Ik train op maandag en woensdag voor fitness en op donderdag en zondag doe ik honkbal.
Ik heb eigenlijk twee doelen:
Ik ben Jörgen en ben 21 jaar. Ik ben nu vanaf december vorig jaar bezig met trainen, maar er waren momenten dat ik niet serieus bezig was (zoals het begin en de vakantie) dus ik houd het maar op een half jaartje op (relatief) serieuze basis. Ik train op maandag en woensdag voor fitness en op donderdag en zondag doe ik honkbal.
Ik heb eigenlijk twee doelen:
- Sterk/atletisch zijn en er ook zo uit zien.
- Sterker worden voor honkbal (harder gooien, verder/harder slaan, etc)
- Voor honkbal heb je spieren nodig die explosief zijn. Het is een sport van veel kort durende momenten, waarbij je enorm snel veel kracht moet kunnen genereren. Ik wil graag via fitness deze kracht verhogen zonder snelheid te verliezen, maar ik heb geen flauw idee hoeveel herhalingen ik hiervoor moet gebruiken. Uit andere artikelen op internet heb ik al veel geleerd, maar sommige lijken mij tegenstrijdig. Zijn er mensen die ook trainen voor honkbal, of een dergelijke sport waarbij explosiviteit belangrijk is (zoals vechtsporten), die mij hierbij kunnen helpen?
- Vraag 2: Ik train eigenlijk alleen maar fullbody op dit moment, voornamelijk omdat ik nog een beginneling ben (zo zie ik mezelf iig) en ik niet beter weet. Nu hoor ik wel eens van vrienden dat een split schema beter is en op dit forum wordt het (volgens mij) door het merendeel gebruikt, maar is dit ook effectief voor mij? Ik heb dus maar twee dagen per week beschikbaar en daarbij moet ik ook letten dat ik niet kapot ben wanneer ik moet honkballen.
Comment