Nieuw schema: Fitness Island droog + spinning + bodypump?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw schema: Fitness Island droog + spinning + bodypump?

Ik sport nu al bijna 3 jaar circa 2 tot 3x per week, maar dit doe ik eigenlijk zonder een voedings- of trainingsschema te hebben gehad.
    Ben van 75 kg naar 60 kg gegaan in een jaar tijd en zit nu weer op 65 kg, ben relatief gezien best veel afgevallen maar kom nu langzaam aan weer aan.

Ik heb begrepen dat de fitnessschema's op Fitness Island goed staan aangeschreven.

Ik volg 1x per week bodypump en 1x per week spinning. Beide trainingen duren 1 uur.
    Nu dacht ik er aan om dit in combinatie met het trainingsschema 2x (wellicht later 3x) per week 'droog' te doen.

Mijn doel is om af te vallen (m.n. rond de buik, maar plaatselijke vetverbranding is niet mogelijk) en spierdefinitie op te bouwen. (Denk dat het op een later tijdstip ook genoodzaakt is om meer spieren op te bouwen.)

Planning:
    DI: Dag 1
    VR: Bodypump
    ZO: Dag 2 + spinning

Wat vinden jullie hiervan?

Fitness Island - Trainingsschema droog 2

Het schema dit ik wil gaan volgen:
    Series/sets : 4
    Herhalingen: 15,12,12,15 muv close-palm pushups benchpress en rear leg thrusts (zoveel mogelijk)
    rustpauze tussen sets 1 minuut
    Dag 1
    Borst
    incline benchpress
    decline flye
    close-palm push-ups
    benchpress

Biceps
    alternate standing curls
    staande barbell curls
    kabel curl met een arm

Triceps
    pressdown
    lying curls
    dippen tussen bankjes

Bovenbenen
    flat-footed squats
    front lunges
    side lunges
    rear leg thrusts

Dag 2
    Series/sets : 4
    Herhalingen: Rug 15,12,12,15
    Buik: (zoveel mogelijk)
    Kuiten: 30,25,25,30
    Schouders: 15,12,12,15
    rustpauze tussen sets 1 minuut muv buik 30 sec

Rug
    shoulder shrugs
    single-arm rows
    bent-over rows
    deadlifts

Buik
    crunch (handen achter hoofd)
    reverse crunch
    oblique crunch

Kuiten
    seated barbell raises
    barbell double-leg raises
    dumbbell single-leg raises

Schouders
    front raise
    lateral raise
    behind-neck press

Bullshit schema. Fitness Island is een site die veel onzin verkoopt en dat zie je terug in je schema. Te veel oefeningen voor 1 dag. Bodypump en spinning zijn ook vrij nutteloos. Gewoon 3x in de week goede kracht training en op je voeding letten is meer dan genoeg. Lees Zomersticky.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      Bullshit schema. Fitness Island is een site die veel onzin verkoopt en dat zie je terug in je schema. Te veel oefeningen voor 1 dag. Bodypump en spinning zijn ook vrij nutteloos. Gewoon 3x in de week goede kracht training en op je voeding letten is meer dan genoeg. Lees Zomersticky.
      Bedankt voor je reactie. Je maakt me wel nieuwsgierig. Kun je motiveren waarom bodypump en spinning (+fitness island) nutteloos zijn?

Ik ben namelijk juist deze groepslessen gaan volgen vanwege het feit dat deze internationaal bekend zijn en er een specifieke organisatie is die deze trainingen opzet. Bij zo'n goed opererend bedrijf ga ik er vanuit dat de mensen die daar achter zitten, niet alleen goed in marketing zijn maar ook kennis van zaken hebben met betrekking tot sporten.

Comment

Als je de basis van krachttraining bekijkt, ontdek je dat Fitness-Island in sprookjes gelooft, rare volgordes aanhoudt en vage oefeningen voorschrijft.
        Bodypump en Spinning is opzich niet veel mis mee, maar het begint bij voeding.
        Groeten

Comment

Originally posted by MrNico View Post
          Bedankt voor je reactie. Je maakt me wel nieuwsgierig. Kun je motiveren waarom bodypump en spinning (+fitness island) nutteloos zijn?

Ik ben namelijk juist deze groepslessen gaan volgen vanwege het feit dat deze internationaal bekend zijn en er een specifieke organisatie is die deze trainingen opzet. Bij zo'n goed opererend bedrijf ga ik er vanuit dat de mensen die daar achter zitten, niet alleen goed in marketing zijn maar ook kennis van zaken hebben met betrekking tot sporten.
          Ik weet er niks van af, maar Sonja bakker liep/loopt ook goed. Zegt niet veel helaas dat iets bekend is. Mensen kun je makkelijk iets wijs maken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X