eens in de hoeveel tijd veranderen van oefeningen of schema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eens in de hoeveel tijd veranderen van oefeningen of schema?

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie hem kunnen beantwoorden.

Is het beter om elke week andere oefeningen te pakken per spiergroep ( dit hoor ik namelijk vaak) of is het beter om een week of 6 dezelfde oefeningen te pakken en hierna te wisselen van oefeningen en schema?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

MIJN ERVARING:

Zodra ik mijn schema aanpas, heeft mijn lichaam toch zeker 1 á 2 trainingen (voor één en dezelfde spiergroep) nodig voor het gewend raakt aan de oefening. Daarna is het tijd om de grenzen te verleggen. Dit houd ik dan een week of 5 á 6 aan. Dan verander ik de training.

Veranderen van training kan zowel door de oefeningen aan te passen, dan wel door het aantal herhalingen aan te passen. Natuurlijk afhankelijk van je doel.

Ik varrieer op moment vooral tussen 4 sets van 6 hh, 4 sets van 12-15 hh of 1 set 15, 2e en 3e 6 hh en 4de weer 15hh. Daarnaast heb ik ook nog drie verschillende schema's, echter is de basis hetzelfde.

Comment

Gewoon een goed degelijk schema maken en dat een weekje of 6 aanhouden. Daarna gooi je de sets om en de oefeningen zodat je spieren niet gewend raken aan steeds dezelfde belasting. Dit doe je gewoon steeds een week of 6.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Oke een week of 6 dus (ligt er natuurlijk per persoon aan maar dan heb ik iig een richtlijn ) dankje dat wilde ik weten!

Comment

Waarom zo vaak wijzigen, train vaak lang op hetzelfde schema. Zolang ik vooruitga in kracht en massa is het prima.
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

ik wissel elke 4 weken van reps/sets en oefeningen dus ga verder ook gewoon door op hetzelfde schema. Want hoofd opzet blijft altijd hetzelfde.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X