Hoeveel uur herstel na 1-1,5 uur cardio (lees wielrennen 30-40km)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel uur herstel na 1-1,5 uur cardio (lees wielrennen 30-40km)

Nou heeft een maatje van me een mooie cannondale race fiets.. die ik elke dag binnen 5 minuten op kan halen.. me pa heb ook zo'n ding.. nou hadden we het geniale idee om dan maar 1 keer per week samen te gaan fietsen..

Nou komt donderdag ons het beste uit.. maar vrijdag is altijd DE BENENDAG! en die is mij heilig!

Is het wel slim om 30-40 km te gaan fietsen een dag voor benendag? Hoeveel uur duurt het voordat je helemaal hersteld bent van een intensief cardio uurtje?

We trappen redelijk door maar fietsen niet op extreem hoog niveau ofzo.. we zitten gemiddeld rond de 30-35km/u.
    "The only thing worse than failing is not trying."

alleen jij kan je eigen lichaam voelen.

Als je geen last heb lekker door knallen
    Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???

Comment

Dat zijn kostbare calorieën die je er allemaal weer bij moet eten. Bevorderlijk voor je bodybuilding zal het niet zijn. Persoonlijk zou ik niet de dag erna mijn benen zwaar naar de ziekte gaan helpen. Benentraining verplaatsen naar de maandag perhaps?
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Lijkt me niet zo'n enorm probleem, als je lichaam dit aankan. Maar bevorderlijk voor je BB-career is het niet.
        Dumbells build a bigger chest
        Barbells build a bigger ego

Comment

Daar ga je niks van merken.
          Als jij niet tot het gaatje gaat tijdens het fietsen zal je volgende dag daar niks van voelen. Je kan gewoon je benen trainen de dag erna. als je wel helemaal leeg gaat heb je meer tijd nodig om te herstellen. Wat sch00m zegt. Wel je weggefietste kcal bijeten.
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
            Als jij niet tot het gaatje gaat tijdens het fietsen zal je volgende dag daar niks van voelen. Je kan gewoon je benen trainen de dag erna. als je wel helemaal leeg gaat heb je meer tijd nodig om te herstellen. Wat sch00m zegt. Wel je weggefietste kcal bijeten.

Hier ben ik het zeker niet mee eens.

Als jij 40 km hebt gefietst met de race fiets dan voel je dat wel degelijk de dag erna. Vooral als je ook een beklimming doet.
            Zeker weten dat je dan niet tot het uiterste gaat op benendag erna.
            I'm in transformation mode!!!!

Comment

Volgens mijn hangt het er van hoe jouw conditie is, als die ruk is. Zal het langer duren voor je hersteld bent en heb je een super conditie dan gaat het herstellen ook sneller. Dus dan zal dat stukje voor jou weinig uitmaken.
              Ben liever lui dan moe, behalve om te sporten!!!!!!!

Comment

Originally posted by Ramon1983 View Post
                Hier ben ik het zeker niet mee eens.

Als jij 40 km hebt gefietst met de race fiets dan voel je dat wel degelijk de dag erna. Vooral als je ook een beklimming doet.
                Zeker weten dat je dan niet tot het uiterste gaat op benendag erna.
                Je hebt toch wel zijn post goed gelezen? Hij zegt dat hij niet voluit een 30-40 km fietst. Misschien heeft hij nergens last van....hij moet voor zichzelf bekijken of het wel of niet kan.

En wat is 30-40 km nou op een racefiets....dat doe ik fluitend.

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                  kom maar eens naar zuid limburg, gaan we samen fietsen voor je benen dagje.

ik denk dat je anders praat dan

Comment

mijn benen zijn toch behoorlijk verzuurd en dan fiets ik maar 30mins heuvel op en af in de zwaarste versnelling van moment dat ik op sta tot ik afstap. 10x per week. Zelfs bij de push press voel ik die verzuring en is een rust van 2-3 uur zeker wel nodig. Idem bij deadliften. Als ik echt benen pak zoals squat en quad georienteerde oefeningen kan ik het wel vergeten om dat op dezelfde dag te doen. zelfs een dag er na voelt het nog zwaar aan. Daarom doe ik benen dag op de zondag zodat ik vrijdagavond+zaterdag als rust heb. echt lekker voor de knieen is het overigens ook niet.

Comment

conditie heeft niks te maken met tempo van herstel. In begin was ik inderdaad bek af, nu al lang niet meer. sterker nog ik haal op me fiets wielrenners in. en ook als ik op me gemak fiets...maakt allemaal niks uit. Quads zijn gewoon verzuurd net zoals in het begin.

Comment

Ik fiets nu niet meer omdat ik daar geen tijd voor heb. Maar een jaar of 5 geleden toen ik weer was begonnen met trianen, pakte ik zondag de fiets(mountainbike) en fietste ik elke week naar noordwijk met een gemiddelde van bijna 30km per uur. Dat ging door de duinen. Was 2 uur fietsen. Volgende dag merkte ik daar niks van.

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                          kom maar eens naar zuid limburg, gaan we samen fietsen voor je benen dagje.

ik denk dat je anders praat dan
                          Inderdaad, daarom kom ik meestal te laat aan op school na een benendagje .
                          Dumbells build a bigger chest
                          Barbells build a bigger ego

Comment

Ik geef 3 keer in de week Spinning Les. (2 uur per keer, 6 uur in de week) Ik heb geluisterd naar mensen van BN om alsnog mijn benen te trainen. Daar heb ik in mijn benen zeker wel even last van gehad. Je stimuleert ze toch weer op een andere manier. Ik doe dit dan wel maar 1 keer in de week wanneer ik minstens een dag rust heb gehad.
                            Voor wat betreft eten heb ik mij laten vertellen dat ik ongeveer 10 calorieën per KG lichaamsgewicht per uur verbruik tijdens mijn spin trainingen dat houd in dat ik, (nu 87KG ) 87 x 10 = 870 zeg voor het gemak 900 per uur verbrand, dat is 1800 per keer. Ik bereken dit dan mee in mijn voeding op die dagen. Op de dagen dat ik niet zo intensief train eet ik dan ook minder.

Succes in ieder geval!
                            CONSISTENT TRIANING! that's going to make the fucking difference between WINNING and LOSING between LIVING and DYING.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X