Mijn schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn schema

Dus hier mijn schema waar ik persoonlijk goed bij vooruit ga en ook nog eens droger kom te staan. Let wel, ik heb speciaal gevraagd voor bovenlichaam aangezien mijn bovenbenen gespierd genoeg zijn ( vind ik zelf), en je zal ook zien dat ik geen oefeningen doe voor biceps en triceps, maar die train ik met de andere oefeningen ook al. En persoonlijk vind ik dat mijn biceps en triceps nog heel goed vooruit gaan. Mijn doel is borst, rug redelijk gespierd, buikspieren droog en gespierd en armen "normaal gespierd" zeg maar.

12 x Dumbell press
    8 x Cable fly
    20 x push up waarbij je 1 keer breed, 1 keer smal, 1 keer breed, 1 keer smal, enz

12 x Chin up brede grip
    8 x reverse fly met dumbells staand
    20 x cable pull down met beide handen

Ik doe van elke oefening 1 reeks als ik al de 6 oefeningen hebt gedaan dan doe ik 1 reeks buikspieroefeningen (zelf kiezen welke, 20 herhalingen).

Dan begin ik weer met bovenstaande oefeningen. Ik blijf dit herhalen tot ik van al de oefeningen 4 reeksen heb gedaan. De buikspieren tussen de oefeningen zijn eigenlijk om even te rusten.

Dan beginnen de volgende oefeningen.

12 x Dip small grip
    8 x Cably fly, ik begin onderaan en gaat met je armen naar boven
    20 x Weer push ups maar ik hou in mijn handen een gewicht van 2 tot 4 kg en elke keer als 1 push up heb gedaan doe ik een row beweging zeg maar, dan weer een push up en dan met de andere arm een row beweging.

12 x Cable seated row
    8 x Lat pull down
    20 x Weet de naam niet van deze oefening maar je hebt eigelijk een cable tussen je benen en je trekt deze tussen je benen naar boven. ( schouderoefening). Eigenlijk een front raise maar met een cable en je doet 2 armen tegelijk.

Dit doe ik weer 4 reesken met tussen elke reeks een buikspieroefening om even te kunnen rusten.

Tussen elke oefening neem ik geen rust, ik doe de oefeningen en ik wandel dan op rustig tempo naar de volgende oefening die ik al klaar heb gezet. ( wel geluk hebben dat het niet te druk is anders lukt het niet).

De buikspieroefeningen die ik doe zijn de gewone abdominal. Ik zit op een toestel en trek met mijn handen twee handvaten naar beneden.

Een andere oefening die ik doe is je leunt op 2 balken en je tilt je benen van de grond, met je benen in een hoek van 90 graden en elke keer als je je benen omhoog doe ga je ook nog eens naar links en naar rechts met je benen. Dat is dan 1 herhaling.

Laatste oefening die ik doe is op de grond liggen, bovenlichaam lichtjes van de grond houden en benen naar boven en beneden bewegen. Elke keer reeksen van 15-20 herhalingen.

Dit doe ik 3 keer per week, tussen elke dag zit een rustdag waar ik cardio doe 45 minuten interval training op hartslag tussen de 130-158 tot maximum 170 bij de hoogste pieken van de interval.

Dit is mijn schema dat ik nu al iets meer dan een maand doe en ik moet zeggen voor mij is dit super! Ik ben begonnen 5 maand geleden met fitnessen en ik zat toen op een vet % van 24. Na mijn full body schema en split schema is dit wel gezakt naar 19 %. Nu iets langer bezig dan een maand met dit nieuwe schema en nu is mijn vet % 14. Ik let wel op mijn voeding maar ik hou het zeker niet strikt, ook omdat ik er nog niet goed uit ben hoe een goed schema eruit ziet. Mijn voedingsschema dat ik nu volg post ik nog wel in het gedeelte van voeding.

Misschien vinden jullie dit een raar schema maar ik vind dit echt een super schema. Echt een aanrader voor mensen die niet zo super gespierd willen worden maar meer beach look willen . ( Je wordt hier nog behoorlijk gespierd van hoor )

Hopelijk heeft iemand er wat aan, ik heb er in ieder geval heel veel aan.

Dan nog even mijn gegevens: 26 jaar, vet% 14 1m87 en 78 kg. Volgens de berekeningen hier op het forum zou ik op een 2200 kcal mogen zitten om gewoon een normaal gewicht te houden. Ik weet zowiezo dat ik hier niet aan kom, dus daarom hoop ik dat jullie me hier nog wat kunnen bij sturen. Hier staat ook dat je een 500 kcal onder je onderhoud moet zitten om af te vallen (cutten) maar dit vind ik persoonlijk wat te veel. Ik denk dat ik ga beginnen met 200 kcal en als het niet lukt dan nog wat minderen in kcal.

Als je nog vragen hebt over het schema dan mag je het gerust vragen ik beantwoord ze met plezier. Als er nog mensen zijn die opmerkingen hebben op het schema hoor ik het even graag. Altijd bereid om te verbeteren en te veranderen.

Groetjess!
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Originally posted by blue_eye View Post
    Dus hier mijn schema waar ik persoonlijk goed bij vooruit ga en ook nog eens droger kom te staan. Let wel, ik heb speciaal gevraagd voor bovenlichaam aangezien mijn bovenbenen gespierd genoeg zijn ( vind ik zelf), en je zal ook zien dat ik geen oefeningen doe voor biceps en triceps, maar die train ik met de andere oefeningen ook al. En persoonlijk vind ik dat mijn biceps en triceps nog heel goed vooruit gaan. Mijn doel is borst, rug redelijk gespierd, buikspieren droog en gespierd en armen "normaal gespierd" zeg maar.
    Hier gaat het al fout hé, benen trainen hoort erbij. Daardoor maak je meer groeihormonen aan waardoor ook de rest van je lichaam zich beter en sneller ontwikkelt. Daarnaast is benen 50% van je lichaam en ziet het uiteraard niet uit als je een gespierd bovenlichaam hebt met luciferstokjes eronder.

Daarnaast zie ik geen enkele grote compound oefening in je schema. Waar is de benchpress, deadlift, squat?

Mijn tip, kijk eens in de stickies naar het 4-daagse schema van falstyr.
    “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

Hey,

Je zult echt je benen moeten trainen. Misschien even in de stickies kijken voor een fullbody beginners schema, en de grote compounds erin zetten. Zo te zien wordt veel niet getraind.
      Dumbells build a bigger chest
      Barbells build a bigger ego

Comment

Hallo

@Roy P

Ik dacht wel dat ik deze opmerkingen zou krijgen, maar mijn benen zijn op zich al redelijk gespierd. Wel doe ik tussen elke 6 oefeningen na de 4 reeksen, 1 squat oefening aan zo'n machine. Dit om mijn bovenlichaam even wat rust te geven voor de volgende 6 oefeningen van 4 reeksen. Dan squat ik 3 reeksen van 8 herhalingen.

En ik train momenteel 5 maand, heb al de eerste maand full body schema gedaan en dan over gegaan naar split schema's waar ik wel benen deed. Nu ben ik dan over gestapt op dit schema en het gaat super goed. Ik zie na 1 maand meer vorderingen dan met mijn split schema.

@Checker

Zoals ik hier boven al zei, zijn mijn benen al vrij gespierd en in verhouding met mijn bovenlichaam, zoals jij het zou zeggen heb ik eerder een lucifer bovenlichaam met gespierdere benen en ik kan je verzekeren dat ziet er ook niet zo goed uit .

Over de grote compound oefeningen heb je min of meer gelijk, wel doe ik squat tussen de 4 reeksen. Bench press heb ik 3 maand gedaan in mijn split schema en ik vind het een heerlijke oefening maar heb zelf ook gelezen en dit gaf de persoon in mijn fitness ook zelf al aan dat benchpress tegenwoordig niet meer zoveel wordt gedaan bij de grote "bodybuilders". Op deze site werd gezegd dat dumbell press een vele betere oefening is om de borst te ontwikkelen. Als je wil kan ik het wel eens opzoeken en dan post ik de link als dit toegelaten is tenminste?

Ik ga dit schema toch nog een maandje volgen om te zien wat het doet, als mijn borst niet verder meer groeit dan post ik het wel. Maar voor de moment lukt het wel!

In ieder geval hartelijk bedankt voor de tips.
        Zal er zeker over nadenken en eens bespreken met de fitness coach.
        Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Hoi!

Ten eerste ben ik verrast door je schema! Heel anders dan wat hier meestal word gepost..

Ten eerste sluit ik aan bij Checker en Roy P voor de benen.. Ik train zelf ook mijn benen niet omdat ik vind dat ze breder moeten maar simpelweg omdat het je grootste spieren zijn en dus veel effect hebben op de groei en aanmaak van hormonen/andere stoffen voor de rest van je lichaam.

Ik kan me voorstellen dat je vooruit gaat, en het schema vind ik op zich niet verkeerd. Ik zie alleen weinig logica, wanneer train je wat, en heb je dit voor jezelf op een rijtje? Ik zou er ook de compound oefeningen bij doen, en dan zul je toch aan je schema moeten gaan sleutelen want het gaat niet werken als je ze er ergens tussen propt.

Ben benieuwd.
          MAX 1 REP: BP: 90 / LP: 170 / LPD: 90

Comment

@blue_eye
            Bench press kan met een barbell of dumbell het is het maar net wat je zelf fijner vind. Ik wissel regelmatig af tussen deze twee.

@Gyoen
            De eerst maand dat je begint ga je altijd wel vooruit omdat je lichaam niet gewend is krachttraining te doen, maar daarna zul je toch serieus en gestructureerd moeten gaan trainen om constant progressie te blijven boeken
            Last edited by Checker; 18-06-2010, 11:01.
            “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

@Gyoen

Ik doe dit schema op 1 dag , lijkt veel maar is het niet eens je eraan gewend bent. Dit doe ik 3 keer per week, met elke keer een rustdag tussen waar ik cardio op doe.

Over die compound oefeningen, ik doe dus alleen squat tussen de oefeningen, zoals boven vermeld. Heb ook 3 tal maand bench press gedaan, wat ik op zich een heel leuke oefening vind, maar kreeg snel last van mijn linker schouder, bij dumbell press heb ik dit niet voor de één of andere reden.

Als ik die compound oefeningen er nog moet tussen krijgen dan wordt het wel een heel zwaar schema vind ik persoonlijk. Ik hou dit schema nog een maandje vol, zie ik geen vooruitgang meer dan verander ik de push ups door bench press.

Ik zou eventueel foto's kunnen posten van mijn benen, zo dat jullie kunnen zien wat ik wil zeggen met de verhouding tot mijn bovenlichaam, maar als ik hier fotos zie van andere mensen dan zie ik allemaal gladde benen zeg maar, en ik ben meer een teddybeer op dat gebied (veeeeeeeeeeeeel haar).

Comment

1. Nu lijken voor jouw je benen groot tegenover je bovenlichaam omdat je nu op dit moment gewoon een groot bovenlichaam wilt en die benen niet hoeven denk je.
                2. Je benen zijn de andere helft van je lichaam en als je deze niet traint groeien ze niet...
                3. In je benen wordt de aanmaak van testosteron bevorderd en door deze te trainen worden de hormonen door het lichaam gespreid. Door je bloed, waar je enkel voordeel uit zou halen om je bovenlichaam sneller te laten groeien?

Waarom niet benen trainen? Omdat je denkt dat ze groot genoeg zijn?
                Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Met dit schema train je geen kuiten, quadriceps, hamstrings, billen, Niet je volledige schoudergordel, en niet je onderrug. Je vergeet grofweg 75% van je lichaam fatsoenlijk te trainen.

jij schrijft:
                  Misschien vinden jullie dit een raar schema maar ik vind dit echt een super schema. Echt een aanrader voor mensen die niet zo super gespierd willen worden maar meer beach look willen.
                  Dat je een beachlook wil, betekent niet dat je zomaar je hele lichaam uit balans moet brengen, en je hele lichaam uit proporties moet brengen (je denkt dat je dat niet doet, maar dat doe je wel).

Iemand die graag een beachboyfysiek wil, moet gewoon hetzelfde trainen als een bodybuilder, alleen bereikt degene die een beachboyfysiek wil sneller zijn doel. Waar je in 9-12 maanden al een super beacboy fysiek kunt bouwen, duurt het veeeeel langer voor je een goed bodybuildfysiek hebt.
                  ----------------------

Je krijgt pijn in je schouder als je gaat bankdrukken? Pijn in schouder tijdens het bankdrukken staat vrijwel altijd gelijk aan fout bankdrukken. (heb het zelf ook heel lang fout gedaan).

Je gaat even squatten om je bovenlichaam wat rust te geven? lol als je goed en zwaar genoeg squat, schiet je hartslag omhoog richting de 170-180, en kun je helemaal niets meer na het squatten. Kortom je traint niet echt benen.

Nu komt het allerbelangrijkste: Als je onder je kcalbehoefte eet, zul je vrijwel geen spiermassa aanzetten (aangezien je daarvoor in de regel een kcal oveschot nodig hebt). Als je dus weet dat je spieren niet groeien tijdens het cutten, kun je gewoon benen trainen want ze worden niet groter.

nog belangrijker. in je benen zit meer spiermassa als in je hele bovenlichaam. Je benen trainen kost heel veel energie. die energie moet ergens vandaan komen. Door je benen te trainen creeer je dus groter energie tekort, wat resulteert in meer vetverlies.
                  -----

Je gebruikt alleen excuses om je slechte schema wat je nu volgt te blijven volgen. en ik heb daar niets op tegen hoor, moet je zelf weten. Vroeg of laat kom je er vanzelf achter. (Achteraf kost het je heel erg veel moeite en inspanning om alles weer recht te trekken, en dan is het alsof je weer vanaf het begin af aan alles opnieuw moet opbouwen).

anyways, succes ermee
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

bedankt voor de reacties!

Ik gebruik echt geen excuses hoor. Ik vond persoonlijk dat ik goed vooruit ging op dit schema, maar als ik je uitleg zo lees, kan ik niet meer zeggen dan dat je gelijk hebt. Het klopt inderdaad dat ik al de spiergroepen zou moeten trainen. Vind het gewoon moeilijk om van dit schema af te stappen omdat die fitness coach me dit heeft gegeven en hij is vind ik persoonlijk wel echt gespierd. We trainen dan op sommige tijdstippen ook samen als hij niet andere mensen moet coachen.

Maar je hebt zeker en vast gelijk en er zit zeker logica in als je zegt dat ik mijn benen moet trainen, zeker nu dat ik weet dat ze ook zorgen voor vet verlies in zekere zin zal ik dit vanaf nu wel in mijn schema zetten. En om alles recht te zetten zoals jij het zegt heb ik niet veel zin, en waarschijnlijk om in de toekomst blessures te voorkomen kan ik dan toch beter alle spier groepen trainen.

Je moet wel weten dat ik echt geen excuses ofzo zocht om bepaalde groepen niet te trainen want ik train super graag, maakt niet uit welke spiergroep, ik doe ze allemaal even graag. Had hiervoor een aantal maanden split schema gevolgd en het leek er op dat ik gewoon niet meer vooruit ging. Daarom dat ik een ander schema ben gaan vragen en hij kwam dan met dit schema af.

In ieder geval bedankt voor je reactie en mijn nieuwe schema komt dan één van de dagen hopelijk wil je daarop dan ook reageren!

Even een rare vraag misschien: hebben jullie ook dit probleem. Als ik naar de winkel ga om een jeans broek te passen dan vind ik er geen enkele omdat ik aan mijn bovenbenen maat 33-34 nodig heb maar aan mijn buik maat 29-30. Ik draag nu in elke jeans een riem maar het is geen zicht omdat bovenaan de broek alles op elkaar zit gekreukeld zeg maar.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                      nog belangrijker. in je benen zit meer spiermassa als in je hele bovenlichaam. Je benen trainen kost heel veel energie. die energie moet ergens vandaan komen. Door je benen te trainen creeer je dus groter energie tekort, wat resulteert in meer vetverlies.
                      Dat is zo waar, als ik klaar ben met squatten ben ik al doodop dan heb ik vaak het gevoel alsof ik al 2 uur aan het trainen ben. Maar daarentegen, het is wel een fantastische compound die, mits je hem goed uitvoert, alleen maar voordelen met zich meebrengt.

Even een rare vraag misschien: hebben jullie ook dit probleem. Als ik naar de winkel ga om een jeans broek te passen dan vind ik er geen enkele omdat ik aan mijn bovenbenen maat 33-34 nodig heb maar aan mijn buik maat 29-30. Ik draag nu in elke jeans een riem maar het is geen zicht omdat bovenaan de broek alles op elkaar zit gekreukeld zeg maar.
                      Nee, helemaal geen last van eigenlijk.

Comment

Ik kan lang niet alle broeken zomaar kopen. Ik vraag de verkoper altijd specifiek om een model dat zo gesneden is dat het wat losser aan de bovenbenen zit. En dan nog past maar 1 op de 5 broeken die ik aandoe perfect.

Als je grote bovenbenen hebt, en een dikke buik... dan is er geen probleem. dan passen de meeste broeken wel. Maar als je je vet% verlaagt merk je dit vooral rondom je taille. De broeken die dan goed rondom je benen zitten, passen rondom je taille niet meer zo goed, en andersom ook.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

jep dat probleem heb ik dus ook, maar de vraag is wat doe je eraan, je kan niet heel de dag met jogging rond lopen hé

Comment

Enigste maat die ik pas is 38-32 (in ieder geval voor de bovenbenen 38, weet nooit hoe die maten werken), moet ik wel een riem om.

Comment

Broeken van Gasp kunnen een uitkomst zijn (ruimte zat bij de bovenbenen, taille is smal gehouden), en anders laten vermaken die handel.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X