Beste forum members,
Ik fitness nu al een klein jaar maar hoe lang ik het doe hoe meer ik me er in wil verdiepen en hoe leuker ik het ga vinden. Vandaag ook de vraag of jullie naar mijn (onderstaande) schema zouden willen kijken.
Verder vroeg ik me af of - Low pulley row to nek (meer sleutelbeen hoogte) - afdoende is of goed geschikt is om de trapezius te trainen, of moet ik deze vervangen door shrugs, maar mis ik dan niet een deel van mn bovenrug.
Daarnaast vroeg ik me af om de hoeveel tijd je ongeveer van oefeningen moet wisselen? of helemaal niet?
En of het wijsheid ia om bijv. een x extra je borst te doen op dag 3 er van uit gaande dat de verdeling ma. wo. vr. is?
Schema dat ik nu volg:
Alles doe ik 4x8.
Dag 1
Borst
- Benchpress
- Incline Dumbbell Press
- Dumbbell Flyes
Schouders
- Military Press
- Lateral Raise (chicken vorm)
- Upright rows
Triceps
- Pressdown
- Pull Down
Dag 2
Rug
- Deadlift
- Pull Down Borst, afwisselend met close grip chin up (kan helaas nog niet voldoende herhalingen maken voor wide grip met 105 kg )
- Cable rows
- Low pulley row to nek (meer sleutelbeen hoogte)
- One Arm Dumbbell Rows
Biceps
- Dumbbell Curl
- Preacher Curl
Dag 3
Buik
Decline Crunch
Omgekeerde Crunch
Bicycles
Benen
Leg Press
Leg Extension
Leg Curls
Calf Raises
Alvast bedankt!
Ik fitness nu al een klein jaar maar hoe lang ik het doe hoe meer ik me er in wil verdiepen en hoe leuker ik het ga vinden. Vandaag ook de vraag of jullie naar mijn (onderstaande) schema zouden willen kijken.
Verder vroeg ik me af of - Low pulley row to nek (meer sleutelbeen hoogte) - afdoende is of goed geschikt is om de trapezius te trainen, of moet ik deze vervangen door shrugs, maar mis ik dan niet een deel van mn bovenrug.
Daarnaast vroeg ik me af om de hoeveel tijd je ongeveer van oefeningen moet wisselen? of helemaal niet?
En of het wijsheid ia om bijv. een x extra je borst te doen op dag 3 er van uit gaande dat de verdeling ma. wo. vr. is?
Schema dat ik nu volg:
Alles doe ik 4x8.
Dag 1
Borst
- Benchpress
- Incline Dumbbell Press
- Dumbbell Flyes
Schouders
- Military Press
- Lateral Raise (chicken vorm)
- Upright rows
Triceps
- Pressdown
- Pull Down
Dag 2
Rug
- Deadlift
- Pull Down Borst, afwisselend met close grip chin up (kan helaas nog niet voldoende herhalingen maken voor wide grip met 105 kg )
- Cable rows
- Low pulley row to nek (meer sleutelbeen hoogte)
- One Arm Dumbbell Rows
Biceps
- Dumbbell Curl
- Preacher Curl
Dag 3
Buik
Decline Crunch
Omgekeerde Crunch
Bicycles
Benen
Leg Press
Leg Extension