Goed split schema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goed split schema?

Hallo,

Ik train nu al 1 jaar echt serieus in de sportschool merk wel verandering maar het is niet echt om over naar husi te schrijven. ik word vaak in de war gebracht door de instructeurs met verschillende mening, ik ben nu uit gekomen op een split schema onder /boven 4/5x per week.

Ik train niet op vaste tijden en dagen is dit erg?

Ook train ik veel met supersetjes de ene instructeur zegt dat dit juist spierbouw stimuleert en de ander zegt dat je juist geen supersetjes moet doen alleen als je wilt afvallen.

Ik doe 3setjes van 8-12 herhalingen (Excentrisch langzaam - concentrisch snel)

Ik rust altijd 1dag voor ik het zelfde deel van me lichaam weer ga pakken dus bv:

Ma: boven Di: onder dan weer woensdag boven

Bovenlichaam:
    Bankdrukken - Dumbell bent-over row (8-12x bank drukken dan meteen dumbel row dan 1,5minuut rust en dan weer totaal 3x)

Assisted pull-up - dippen (8-12 zelfde princiepe)
    Dumbell flye - seated reverse flye (8-12 zelfde)
    Machine shoulder press (8-12 geen superset 1,5minuut rust)
    Concentration dumbell curl - Seated triceps extension (links + rechts 8-12 superset met rust andere arm)
    Buikspieren
    (verschillend)

Onderlichaam:
    Squat met dumbell - Dumbell lunge (8-12 superset 1,5minuut rust)
    Dead lift (8-12 lage gewichten net begonnen met deze oefening)

kuiten zittend - staan (8-12 superset 1,5minuut rust)
    Buikspieren

is dit een schema voor het opbouwen van spieren?

20 jaar
    70 Kilo
    182
    10%

Alvast bedankt!

Maarten

Ik zou er geen supersetjes van maken, maar staggered sets. Dus wel rusten tussen de verschillende oefeningen. Zou wat minder herhalingen maken op de deadlift, max. 6 anders gaat je vorm snel naar de klote. Squat met DB en dumbell lunge zou ik niet direct achter elkaar doen. Gewoon zwaar squatten en erna deadlift is voldoende. Zou dan wel genoeg setjes (5+) doen voor squat.
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Dankje maar wat is de gedachte achter wel rust tussen de oefeningen dan? en squat + deadlift genoeg voor de benen?

Comment

Als je squat ÈN nog lunges direct erachteraan kunt doen doe je iets niet goed .

Originally posted by Martardt View Post
        maar wat is de gedachte achter wel rust tussen de oefeningen dan?
        Mits je goed squat heb je een versnelde hartslag (die je in je keel/hoofd voelt bonzen) en moet je even erbij gaan zitten en een paar minuutjes bijkomen.

Squat je full ROM? En welk gewicht?
        Dumbells build a bigger chest
        Barbells build a bigger ego

Comment

me benen trillen wel tijdens de lunges maar ik squat met 1 dumbell tussen met benen, armen in hoek van 90 graden met me ellebogen tegen de knieen (volgens instructeur was dit goed) ik doe het met als ik hier alles lees superlicht gewicht :$

22 kilo 8-12 herhalingen tot ik bijna met me kont de grond raak
          lunge 11 kilo elke hand = 22 elk been voor 8-12 dan rust ik 90seconden en weer an de bak (3x totaal)

Maar ik las een uurtje geleden een stickey over Ub en Lb van 4x per week en ik denk dat ik die ga doen ziet er heeeeel anders uit dan die van mij hehe

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X