Fietsen of zwemmen op rustdagen ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fietsen of zwemmen op rustdagen ?

Hallo,

Ik ben net begonnen met krachttraining, dit 2 dagen in de week:
    dinsdag en donderdag.
    Mijn bedoeling is om gezamelijk kracht en massa te ontwikkelen, dus train ik gecombineerd alle spiergroepen over die 2 dagen.
    Maar bijkomend wil ik ook mijn conditie omhoog helpen door 1 maal in de week te gaan fietsen of zwemmen.
    Voorlopig doe ik dit in mijn rustdag(woensdag)
    Nu is de vraag of dit goed is voor het herstel van de spieren?
    Hoe zou iemand dit aanpakken? Gecombineerd krachttraining / conditietraining
    verdeeld over 3 dagen, maandag en vrijdag liefst uitgesloten (weekend.....)
    Alvast bedankt...

Zou eigenlijk altijd voor zwemmen gaan, geen kans op blessures/ongelukjes en het mits je het op een rustig tempootje doet zal het je herstel waarschijnlijk iets helpen eerder dan tegenzitten. Plus het is veel vermoeiender dus ben je niet zo lang bezig

Ligt beetje aan je doelen serieus KT is vaak 3-5 dagen, minimum van 3 en bij 2 ben je vaak meer voor onderhoud bezig. Cardio is allemaal bonus en zal je toch niet echt helpen als je aan wilt komen, dus zou die gewoon op rustdagen doen (plus zwemmen na het trainen is wel veel rompslomp lijkt me).

Je geeft aan niet op ma/vr te willen trainen dus dan houdt je iets over in de trant van

KT op;

di,do - za,zo

En zwemmen kun je dan op woensdag doen en een keertje na het doen van een lichte training (schouders of armen o.i.d.)

EDIT;

Zie net dat je maar 3 dagen wilt sporten, dan wordt het heel simpel

KT; di-wo-do
    Zwemmen; op de dag dat je de lichtste training hebt (na benen of rug training ben je zo leeg dan verzuip je gewoon )

Misschien is fietsen dan een beter idee kun je gewoon op je rustdagen beetje rondcrossen als je zin hebt hoef je niet voor naar de gym
    Last edited by Yawgmoth; 26-08-2010, 18:45.
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X