volgorde oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• volgorde oefeningen

Ik deed tot nu toe tijdens het trainen eerst latpulldown en daarna de deadlift.
    Maar de laatste keer deed ik het andersom. Ik kon bij gevolg veel minder gewicht nemen bij de lat pulldown doordat mijn onderarmen het niet aan konden.

Nochtans lees ik overal dat je best als eerste oefening de deadlift doet.
    Wat is jullie ervaring hiermee?

Deadlift vooraan
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

grootste compound oefeningen altijd eerst, of oefeningen waarbij de target spiergroep prioriteit heeft.
      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Hoeft niet altijd dus, bij DC werk je van klein naar groot
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Waar je prioriteit ligt stop je vooraan. Voor de meeste mensen houdt dat in dat ze nog veel massa moeten gainen en dus eerst de grote compounds.
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

grappig.. ik heb dat dus andersom. Eigenlijk nooit grip tekort bij pullups, altijd met deadlifts.

Is op zich ook wel logisch aangezien de meeste onder ons... veel meer gewicht verplaatsen met deadlifts dan met pull ups/downs.

Anyways... ik zou geen logisch scenario weten te bedenken waarin pulldowns voor de deadlift komen.
            Fear is the mind killer

Comment

ik heb een aparte dag voor deadlift

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                ik heb een aparte dag voor deadlift
                alleen maar deadlift of ook assists voor de deadlift. En wat wil je bereiken met alleen deadlift?

Gewoon nieuwsgierig

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                  alleen maar deadlift of ook assists voor de deadlift. En wat wil je bereiken met alleen deadlift?

Gewoon nieuwsgierig

Doe hem als 1e op schouderdag+ traps dat bedoelde ik met aparte dag. en dan 5 setjes en dan op t einde voorzover nog mogelijk een nieuwe pr 1rm zetten,

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                    Doe hem als 1e op schouderdag+ traps dat bedoelde ik met aparte dag. en dan 5 setjes en dan op t einde voorzover nog mogelijk een nieuwe pr 1rm zetten,

Duidelijk! dacht even dat je een dag uitrok om alleen maar de deadlift te doen.

Hoe bouw jij je setjes op bij deadlift? Ikzelf doe ook 5 setjes maar begin met bijvoorbeeld 60kg en dan oplopens per set met 15 kg. na 5 sets zet ik ook een eindgewicht neer om de volgende keer voor een pr te gaan.

Comment

Toen ik nog DL deed gooide ik ze aan het eind van mijn rug training, heb het 1x in het begin gedaan maar vond het niks, maar bij voorkeur is het in het begin van je training.
                      Make it happen, shock everyone!

Comment

In het begin deed ik eerst DL en toen BOR. dat was helemaal kut want mijn onderrug verzuurde te snel.

Dus nu DL, latt pull down,sitting rows en dan pas BOR. Werkt prima voor mij.

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                          Duidelijk! dacht even dat je een dag uitrok om alleen maar de deadlift te doen.

Hoe bouw jij je setjes op bij deadlift? Ikzelf doe ook 5 setjes maar begin met bijvoorbeeld 60kg en dan oplopens per set met 15 kg. na 5 sets zet ik ook een eindgewicht neer om de volgende keer voor een pr te gaan.
                          12x60opwarm
                          5x90
                          5x120
                          tot fail 120
                          tot fail 120
                          1x140 zo deed ik t de laatste keer weet niet wat andere ervan vinden maar vind t zelf lekker om zo te doen en progressie is ook prima dus

Comment

Ik doe altijd DL als laatste, tja weet dat het niet goed is, maar vind het zelf veel beter voor me rug.
                            Als ik het als eerste doe heb ik behoorlijk last van mijn rug.
                            Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Als je rug traint natuurlijk altijd DL als laatste. Tenminste als je voor brede rug traint. Train je voor alleen kracht en zware deadlifts dan maakt het geen flikker uit dat je het vooraf doet.

Dus eerst trainen wat prio heeft.
                              En bij de meeste BB'ers zou dat volgens mij de bredere V in de rug zijn, dus eerst lats/pull-up's denk ik dan maar.

Ligt de prio op scoren met grote gewichten op grote compounds dan doe je geen lats/pull maar deadlifts eerst.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X