volgorde oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wel een hoop onzin ben je aan het verkondigen de laatste tijd

Als je rug traint, dl als laatste? Met deadlift train je ALTIJD rug. Hoe wil je deadliften zonder je rug te gebruiken? Dan nog, zet je de deadlift meestal vooraan en met meestal bedoel ik niet dat als je die dag ook toevallig lat pulldowns doet, dat je die maar voor je deadlift gaat zetten.

Daarnaast is dl meer voor rugdikte dan rugwijdte.
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by marnop View Post
      Als je rug traint natuurlijk altijd DL als laatste. Tenminste als je voor brede rug traint. Train je voor alleen kracht en zware deadlifts dan maakt het geen flikker uit dat je het vooraf doet.

Dus eerst trainen wat prio heeft.
      En bij de meeste BB'ers zou dat volgens mij de bredere V in de rug zijn, dus eerst lats/pull-up's denk ik dan maar.

Ligt de prio op scoren met grote gewichten op grote compounds dan doe je geen lats/pull maar deadlifts eerst.
      je wilt toch ook een dikke rug en niet alleen breed...
      lat pulldown met deadlifts vergelijken gaat niet echt op

ik snap ook echt niet dat iedereen gelijk helemaal naar de tyfus is na een paar sets deadlifts dat je de rest van je training niet meer normaal kan doen
      Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
        je wilt toch ook een dikke rug en niet alleen breed...
        lat pulldown met deadlifts vergelijken gaat niet echt op

ik snap ook echt niet dat iedereen gelijk helemaal naar de tyfus is na een paar sets deadlifts dat je de rest van je training niet meer normaal kan doen
        Mijn energie gaat wel omlaag na een 5tal deadlift setjes, maar om niet meer pulldowns te doen is onzin, natuurlijk zal je iets sterker zijn als je ze voor het deadliften doen maar denk dat dat geen toegevoegde waarde heeft.
        Calisthenics / Street workout

Comment

Deadlifts zijn niet alleen goed voor je erector spinae maar ook een redelijke mate van traps(lower, middle & upper) en lats(in een stuk mindere mate). Naast de enorme hoeveelheid benen natuurlijk.
          Ben persoonlijk van mening dat je deadlift het beste als eerst kan doen, al is het alleen maar vanwege de gigantisch goeie warming up die het geeft wegens het feit dat je je hele lichaam moet gebruiken om het gewicht omhoog te krijgen en dus ook geen extra warming up zou hoeven te doen, wat ik in het geval van pulldowns wel zou doen.
          Still shrinking.

Comment

Doe deadlifts als laatste anders is mijn onderrug verneukt voor zware BOR's.
            Heb beide geprobeerd en dit werkt gewoon beter.

Daarnaast ben je beter opgewarmd als je 2 á 3 oefeningen hebt gedaan vóór je gaat deadliften. Dat is mijn ervaring.
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

opgepompt is wat anders dan opgewarmd
              Groeten

Comment

Yep, maar als ik deadlifts als eerste doe is mijn onderrug zo opgepompt dat de andere bent over row/ db row/ t bar row oefeningen worden belemmerd.
                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                Go heavy or go home!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X