4 weken onderweg, hulp nodig!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4 weken onderweg, hulp nodig!

Hallo allemaal,
    Ik ben vanaf vandaag bezig met mijn 5de week in de cut. Ik woog 4 weken geleden 115 kilo met een vet percentage van 21.3. Op dit moment weeg ik 109 kilo, het vet percentage is voor mij nog onbekend, ik denk dat er zo’n 2% af is. Ik ben 183, pas toevallig gemeten.

Ik heb 4 weken geleden de volgende schema’s gepost, waarbij mij verteld werd dat dit een prima uitgangspunt was, en dat ik over 4 weken weer eens moest kijken of er dingen verbeterd konden worden. Mijn doel is 92 kilo met een vet percentage van ongeveer 10% Ik wil maximale resultaten en ben bereid bijna alles te doen!

Daarnaast zit ik nog met een aantal vragen.

Als eerste is het mogelijk dat ik vet massa aan het afvallen ben en spiermassa aan het aankomen ben? Omdat mijn gewicht de eerste weken nog al schommelde en ik bijna elke week meer gewicht kan pakken, of is dit normaal?

Moet ik mijn voedingschema aanpassen aan de hand van het aantal kilo’s dat ik weeg? Omdat ik aan het afvallen ben zou ik minder calorieën nodig moeten hebben.

Alvast bedankt!

Bij deze dus mijn schema’s.

Eetschema

7:00 - 8:00
    6 sneetjes volkoren brood
    6 plakjes kalkoenfilet of 6 plakjes kipfilet
    300 ml halfvolle melk
    of
    150gr brinta
    300 ml magere melk
    150 ml thee (groene of jasmijn)
    10:00 - 11:00
    50gr walnoten
    gekookt ei
    150 ml thee (groene of jasmijn)
    13:00 -14:00
    300 ml magere yogurt
    200 ml water
    16:00 - 17:00
    2 sneetjes volkeren brood met tonijn uit blik
    200 ml halfvolle melk
    19:00 - 20:00

150 gr zilvervlies rijst met vis,kipfilet of kip zonder vel en groenten
    of
    Aardappelen met wat vlees en groenten.
    200 ml water
    Training
    meteen na de krachttraining een whey proteïnen shake.
    22:00 - 23:00

Koolvis of tonijn of bakje kwark.
    stuk fruit
    200 ml water

Trainingschema
    Kracht training:
    Maandag, woensdag en vrijdag.
    Warming up: 10 minuten op een matige intensiteit op de crosstrainer.
    Squats
    Romanian deadlift
    Chin ups
    Bent over barbell row
    Bench press
    Standing military press
    Shrugs
    Side raise
    Sitting calf raise
    Triceps extensions
    Dumbell curl
    Hanging leg raise
    30 min cardio.
    Cardio:
    Zondag
    Een tabata met de fiets of een aantal uurtjes voetballen,20 min hiit.

Cardio komt meestal neer op 45min tot een uurtje joggen.

Het beste is je eetschema in exel te zetten en de totalen van wat je eet uit te rekenen.
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Je moet is kijken wat er allemaal in die plakjes kipfilet zit. Mits je ze zo van de supermarkt koopt.

Dextrose, Glucose stroop, blabla allemaal troep.
      You can be part of my meal tonight.

Comment

Originally posted by Joowan89 View Post
        Ik heb 4 weken geleden de volgende schema’s gepost, waarbij mij verteld werd dat dit een prima uitgangspunt was, en dat ik over 4 weken weer eens moest kijken of er dingen verbeterd konden worden. Mijn doel is 92 kilo met een vet percentage van ongeveer 10% Ik wil maximale resultaten en ben bereid bijna alles te doen!

Daarnaast zit ik nog met een aantal vragen.

Als eerste is het mogelijk dat ik vet massa aan het afvallen ben en spiermassa aan het aankomen ben? Omdat mijn gewicht de eerste weken nog al schommelde en ik bijna elke week meer gewicht kan pakken, of is dit normaal?

Moet ik mijn voedingschema aanpassen aan de hand van het aantal kilo’s dat ik weeg? Omdat ik aan het afvallen ben zou ik minder calorieën nodig moeten hebben.

Alvast bedankt!
        .

Hoi,
        ik zou in eerste instantie niet teveel letten op je gewicht, maar op fatloss.
        Dus dan kom je gelijk op het antwoord van je vraag, kan je vet kwijtraken en tegelijk VVM gainen, Ja dat kan, is geen probleem.
        Alleen op DBB kan dat niet, maar in de echte wereld dus wel.

Je moet er alleen voor zorgen dat je niet meer vet aanzet dan dat je verbrand in de trainingen, zo simpel is het.
        Daarnaast moet je dus voldoende eten om de spieren te voeden en te kunnen laten herstellen.
        Vetverbranding door training is heel wat anders dan afvallen door te weinig eten.
        Daarvoor moet je bij Sonja zijn namelijk.

Zo te zien aan je schema eet je voldoende, dus moet het lukken.

Ik zie dat je tussen 10 en 11 een gekookt ei neemt, je kan er dan beter 1 of 2 bij je ontbij nemen, gewoon op je broodje kipfilet er op gooien.
        De vetten(omega's) die er in zitten werken het beste als je ze bij je ontbijt neemt(volgens onderzoeken)

Omdat je nog niet zo lang bezig bent is het beter om niet gelijk te laag te gaan zitten in caloriën, het herstel is belangrijker dan crash cutten en gewicht omlaag brengen.
        Dat gewicht gaat wel wat omlaag, iig zal je bf dalen.
        Als je wat langer bezig bent dan zou je in kleinere stappen je cal iets omlaag kunnen gooien om extra vet te verbranden, maar beste blijft om de trainingen aan te passen op je voeding.
        Is op de lange duur gewoon veel beter voor de spiermassa en droog worden.
        Dus zorg voor voldoende intensiteit in je trainingen om vet te verbranden en voldoende intensiteit om groei te stimuleren.

succes man.
        Last edited by marnop; 21-09-2010, 10:43.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@ Wasofski, oké zal ik doen.

@ Joshua90, heb net dus ff gekeken en inderdaad in de kipfilet zaten dextrose en glucose stroop. Voortaan dus vervangen met 1 of 2 gekookte eieren.

@ Marnop, oké duidelijk verhaal, niet te veel naar de weegschaal kijken maar naar fatloss. Het is wel grappig om te zien dat op tv mensen in 10 weken, 25 kilo afvallen en dat er dan gezegd word dat het gebeurd is door gezonde voeding.

Allemaal bedankt voor de hulp!

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Alleen op DBB kan dat niet, maar in de echte wereld dus wel.
            Het is verschilt per persoon. Sommige hebben de mazzel dat te kunnen, maar betekend niet dat meteen iedereen het kan.

Originally posted by Joowan89 View Post
            @ Marnop, oké duidelijk verhaal, niet te veel naar de weegschaal kijken maar naar fatloss. Het is wel grappig om te zien dat op tv mensen in 10 weken, 25 kilo afvallen en dat er dan gezegd word dat het gebeurd is door gezonde voeding.
            Kan ik ook voor je regelen.
            week 1-2: Eet weinig koolhydraten. Minder zout...minder vocht in het lichaam. Je verliest dan al bijna 5kg.
            Week 1-10: Eet minder dan je basis metabolisme. Lichaam gaat dan vet en spiermassa opbranden
            Resultaat: Je verliest veel gewicht, maar je bent niks meer dan een kleinere mollige versie van je grote mollige versie. Slank zul je nooit worden. Je metabolisme is verneukt waardoor je minder kcal verbrand. Jij gaat weer normaal eten en het lichaam kan dit niet verbranden. Je krijgt al het verloren gewicht 2-3x zo snel weer terug...maar dan in puur vet. Voeg daar de 5kg vocht in de eerste week aan toe en tada... Je bent nog verder van huis.

Dus inderdaad gewoon op verlagen van vet% richten. Richt je op een tempo van circa 0.7% per week om eventueel spiermassa verlies te minimaliseren. Dan komt het helemaal goed.
            Last edited by Falstyr; 21-09-2010, 18:06.

Comment

@falstyr

Heb dit zelf al eens ondervonden, tijdje terug 15 kilo afgevallen in 6 weken, alles zat er weer aan + meer dus ja :P Maar dat was voor ik deze site kende en dus verleden tijd.

Net even mijn voedingsschema nog eens nagecheckt door middel van een online calorieën teller. En ik kom uit op 2665 calorieën zonder whey shake.

cal: 2665
              kh: 291,1 gr
              eiw: 215,6 gr
              vet:71gr waarvan 12 verzadigd.

Hoe zit het met de verhoudingen ?
              Last edited by Joowan89; 21-09-2010, 19:58.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X