Fitness, Voetbal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fitness, Voetbal

Ik ben begin dit seizoen verplaatst van rechtsback naar de spits. Nu heb ik een schema gemaakt voor mijn bovenlichaam om beter uit de duels te komen op kracht zouden jullie mij tips, en op of aanmerkingen willen geven.

Side-raides
    Chesst-press
    Chin-up
    Bicep curl
    Triceps extension
    Latt-pull down
    en diverse buikspier en onderrugoefeningen om de core en stabiliteit te verbeteren

Groetjes BM
    BobMarley

Nou ik mis de beenspieren, deze zijn van groot belang bij het voetbal dus vind het nu al een schema om weg te gooien.
    zit totaal geen volgorde in of iets wat klopt.
    Calisthenics / Street workout

Comment

die heb ik bewust niet meegenomen omdat die het prima doen, ik weet dat het nodig is als je je hele lichaam specifiek wil trainen voor het voetbal, maar het gaat me nu puur om het winnen van de duels en de bal te kunnen afschermen, ik bedoel niet schema ik bedoel de spieren die ik wil trainen met de oefeningen. wat voor oefeningen zou jij mij aanraden dan om dit verbeteren.
      BobMarley

Comment

Weet niet of je thuis traint of ergens in een sportschool maar lijkt me dat je als spit ook wel eens je tegenstander eruit wil rennen dus dan gaan we kijken naar sport specifieke oefeningen voor de benen.
        zwaar squaten & jump squats
        explosieve lunges als dit goed gaat per sprong benenwissel, kan ook extra met verhoging dat je met 1 been op verhoging staat en met dit been zet je af en probeer zo hoog mogelijk te komen en kom weer neer op starpositie.
        deadliften niet te vergeten.

EDIT:
        opbouw van oefeningen begin bij de grote compound oefeningen zoals chin ups, bench press, military press ga daarna pas de isolatie oefeningen doen, overigens als voetbal zo belangrijk is voor je hoef je heel niet die biceps/triceps te trainen met zwaar optrekken enz train je die al genoeg.

Comment

Bedankt ik ga ermee aan de gang!
          Ik ben sowieso niet snel en dat zal ik waarschijnlijk ook nooit worden, ben met een spits die met de rug naar het doel speelt en voornamelijk zijn doelpunten maakt uit standaardsituaties.
          BobMarley

Comment

zucht...
            Fear is the mind killer

Comment

Benen zijn net wel van belang in een duel. Ze zorgen ervoor dat je steviger op je POTEN staat en dus minder snel van de bal zult worden gezet...
              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

jij geeft iemand dus een schouderduw met je benen?
                BobMarley

Comment

Spitsen krijgen de schouderduwen dus moeten er voor zorgen om niet om te vallen?
                  en btw waar staat ergens dat ik beweer dat je bovenlichaam niet hoeft te trainen...

EDIT: de kracht waarmee je een schouderduw geeft is afkomstig van je benen want in werkelijkheid zet je je af tegen de grond.
                  Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

1 echte tackle op de benen en dan heb je niks meer aan je "Sterke" schouders.

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
                      Spitsen krijgen de schouderduwen dus moeten er voor zorgen om niet om te vallen?
                      en btw waar staat ergens dat ik beweer dat je bovenlichaam niet hoeft te trainen...
                      ik beweerde dat dat het minder van belang was dan benen
                      EDIT: de kracht waarmee je een schouderduw geeft is afkomstig van je benen want in werkelijkheid zet je je af tegen de grond.
                      en dat ging dan alleen om de bicep/triceps, grote compounds doen daar had ik het over en niet het bovenlichaam met isolaat oefeningen bekogelen, heb je niks aan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X