Mijn eerste trainings/voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ja, precies... starvation mode. Komt redelijk wat voor dat mensen juist aankomen terwijl ze te weinig eten.
    Je lijf gaat juist vet opslaan om voorraad te creëren omdat er voedseltekort is.

Eerst ff jemetabolisme op gang krijgen. Veel sporten/bewegen en goed eten.
    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
      ja, precies... starvation mode. Komt redelijk wat voor dat mensen juist aankomen terwijl ze te weinig eten.
      Je lijf gaat juist vet opslaan om voorraad te creëren omdat er voedseltekort is.

Eerst ff jemetabolisme op gang krijgen. Veel sporten/bewegen en goed eten.
      Beide dingen ga ik nu doen. Heb zelfs al whey poeder gekocht, met latte macchiato smaak

Hoe lang duurt dat eer je metabolisme weer op gang is? Dagen, weken?

Comment

Marnop of sf01 zullen het wel beter weten, maar ik gok meer op een week oid dan een paar dagen.
        Als je namelijk wilt afvallen (en dus -500kcal gaat zitten) wordt er namelijk ook wel eens over een 'snack'dag (kan ook anders heten) in de week gerept. Wat betekend dat je iets meer eet op die ene dag zodat je metabolisme dus als het ware niet op 'die overlevingsstand' komt.
        Of te wel, je lichaam gaat zijn metabolisme niet aanpassen aan de nieuwe inname, zodat je ook daadwerkelijk minder blijft eten dan wat je lichaam nodig heeft.
        Zo heb ik het althans altijd begrepen

Comment

ja, maar dat werkt niet als je al in overleving zit.

Ik denk ook eerder een week, misschien langer voor je daar uit komt.

Verder is het voor jou nu vooral belangrijk om een beetje spiermassa op te bouwen. Spiermassa verbruikt namelijk veel energie. Daarom is spiermassa kweken een van de effectiefste manieren om goed af te vallen. Dus ik zou maar een heel klein beetje onder onderhoud gaan zitten als ik jou was. Misschien zelfs eerste een tijdje gewoon onderhoud aanhouden (je zal dan dus niet afvallen. Misschien zelfs beetje spiermassa aankomen)

En daarna... wanneer je wat sterker wordt, en je lijf weer in balans is... beetje onder onderhoud gaat zitten om heel gelijkmatig af te vallen. Je wilt ook niet gaan jojoën neem ik aan
          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Lunchbox View Post
            Marnop of sf01 zullen het wel beter weten,
            Even geknipt hoor in de quote.

Marnop en SF weten het idd wel, maar beter weten klinkt zo zwaar.

Anyway, je theorie klopt wel.
            Pas na een tijdje te laag zitten gaat je stofwisseling omlaag, als je dan 1 of 2 x per week oplaad(junkdagen) dan blijft het op goed peil.

Maar ik begrijp alleen nooit waarom mensen te laag willen gaan zitten. Wat is er mis met gewoon iets minder te eten en meer gaan bewegen/sporten?

Ik zag dat SF ook al had gereageerd, idd als je al langere tijd te laag zit dan duurt het langer voor je weer uit de verlaagde stofwisseling komt.
            Intensief gaan krachtrainen en goed eten helpt je sneller uit dat dal te komen. Waardoor je daarna beter en makkelijker vet zal verbranden.
            Last edited by marnop; 01-10-2010, 08:58.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ja, maar dat werkt niet als je al in overleving zit.
              Mogge
              Wat werkt niet in overleving?? (snap even niet waar je naar refereert)

Ik denk ook eerder een week, misschien langer voor je daar uit komt.
              Okay, ga ik deze week net onder onderhoud zitten.

Verder is het voor jou nu vooral belangrijk om een beetje spiermassa op te bouwen. Spiermassa verbruikt namelijk veel energie. Daarom is spiermassa kweken een van de effectiefste manieren om goed af te vallen. Dus ik zou maar een heel klein beetje onder onderhoud gaan zitten als ik jou was. Misschien zelfs eerste een tijdje gewoon onderhoud aanhouden (je zal dan dus niet afvallen. Misschien zelfs beetje spiermassa aankomen)
              Ik heb eerder in deze thread gezegd:
              Eerst qua krachttraining. Ik kan dat niet doen. Ben één van de 15 'gelukkigen' in Nederland die iets aan m'n zenuwen heeft. Ik mag ze niet teveel belasten, want ze zijn overgevoelig (kans op afsterven). Daarom heb ik ook b.v. een zeer slecht evenwicht.
              Kan wel wat doen, maar b.v. een push up (vanaf de knieen) gaat al niet (gaan mijn handen van 'slapen' en da's begin van beschadiging). Bijna alle krachttrainingen die ik heb gezien hebben een redelijk klein drukpunt waar het gewicht op rust. En op dat punt ga ik dan mijn zenuwen beschadigen.
              Gisteren heb ik e.e.a. doorgelezen over krachttraining. Ik wil vandaag of morgen even naar een sportschool in de buurt gaan om het gewoon eens te proberen en te kijken hoe mijn lichaam daarop reageert. Zou het namelijk wel graag doen. Heb jij enig idee met hoeveel kilo ik zou moeten beginnen (voor mijn eigen idee). Is dat 2 kilo, 5 kilo, ?? Orde grootte zodat ik kan inschatten of het uberhaupt haalbaar is.

En daarna... wanneer je wat sterker wordt, en je lijf weer in balans is... beetje onder onderhoud gaat zitten om heel gelijkmatig af te vallen. Je wilt ook niet gaan jojoën neem ik aan
              Neuh, het moet een 'way of life' worden. Een gezond lichaam, heerlijk lijkt me dat.

Comment

Trouwens echt top jullie commentaren. Heb er onwijs veel aan.

Comment

Wat betrefd KT daar zou ik in jou geval beginnen met BW. (bodyweight) Laat je lichaam eerst wennen aan nieuwe inspanningen. Dus oefening die je zou willen doen zou ik gewoon doen maar dan zonder gewicht. Normaal is dit niet de manier maar omdat je met dat met de zenuwen hebt zou ik geen risico lopen.

Doe dit een week. na die week kan je beginnen met hele lage gewichten en bouw je dit op naarmate je het gevoel hebt dat je vordert en pezen/aanhechtingen sterker worden. Onthoud wel dat spieren sneller sterk worden dan aanhechtingen.pezen.

Ga niet tot failure!

Comment

Als het goed is dan zijn er weinig fitness instructeurs die jou dan mogen begeleiden of kunnen begeleiden. Alleen een aantal PT's en fysio's die kunnen en mogen je verder begeleiden.
                    Er zijn dingen die je wel kan doen aan krachttraining.

Wat je in ieder geval kan doen is het volgende, als het erg belangrijk is dat de drukpunten in bijvoorbeeld de handen niet teveel piekbelasting krijgen dan koop je in de bouwmarkt een stuk isolatiebuis(buisisolatie) snijd daar 2 stukken vanaf van 10/15 centimeter en die neem je telkens mee naar de fitness.
                    Elke keer dat je een dumbell of barbell moet pakken doe je eerst die dingen om de stang.
                    De druk wordt dan veel beter verdeeld over je hele hand en je traint daarmee gelijk ook al je onderarmen/grip.
                    Je kan met veel oefeningen halve ROM(beweging) maken dan kan je je handen open houden en het gewicht er op laten rusten ipv te moeten knijpen.

Het is voor een aantal oefeningen even schipperen en zoeken, maar dan is alles verder mogelijk binnen jouw grenzen.
                    Ik weet niet waar je woont en dan zal gaan trainen, maar er is vast wel een PT voor je die weet wat ik bedoel. Of wellicht iemand van dit forum die in de buurt is en even kan helpen.
                    Als je bij mij in de buurt woont dan kan ik je wel een keer op weg helpen, maar dat doe ik verder normaal ook niet,...kost normaal wat muntjes...
                    Last edited by marnop; 01-10-2010, 09:23.

Comment

[quote=phoebe;742567]Mogge
                      Wat werkt niet in overleving?? (snap even niet waar je naar refereert)

Het principe van af en toe een 'cheat' dag om je metabolisme hoog te houden werkt niet als je al in starvation mode zit.

Werkt je metabolisme goed en ga je dan onder onderhoud zitten, kan dat een trucje zijn om je metabolisme hoog te houden.
                      Je mag dan zeg maar 1x in de week los (alles eten wat je wilt)

Da's wel balen joh van dat zenuwstelsel.

Misschien bijvoorbeeld squats, lunges? Met zo'n verzwaarde bal aan de gang? Ik zit maar ff wat te spuien hoor. Maar misschien dat die oefeningen helpen. Hebben allemaal redelijk groot draagvlak per kracht eenheid.
                      Fear is the mind killer

Comment

en qua met welke gewichten beginnen... probeer inderdaad eerst zoveel mogelijk natuurlijke bewegingen te maken. En het liefst met lichaamsgewicht.

Als je apparaten gebruikt... gewoon op de laagste setting proberen. Gaat het dan echt VEELS te makkelijk... dan verzwaar je tot wat je 'wat te doen geeft' zou vooral rustig aan beginnen en opbouwen.

En gewoon kijken/nadenken welke oefeningen het minst druk per inch geven. Opdrukken bijvoorbeeld geeft behoorlijk veel kracht per oppervlak. Bijna alle druk valt op het stuk net boven je pols.
                        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by marnop View Post
                          Als het goed is dan zijn er weinig fitness instructeurs die jou dan mogen begeleiden of kunnen begeleiden. Alleen een aantal PT's en fysio's die kunnen en mogen je verder begeleiden.
                          Er zijn dingen die je wel kan doen aan krachttraining.
                          Oh, gelukkig. Ik zou inderdaad graag wat meer spieren kweken.

Wat je in ieder geval kan doen is het volgende, als het erg belangrijk is dat de drukpunten in bijvoorbeeld de handen niet teveel piekbelasting krijgen dan koop je in de bouwmarkt een stuk isolatiebuis(buisisolatie) snijd daar 2 stukken vanaf van 10/15 centimeter en die neem je telkens mee naar de fitness.
                          Elke keer dat je een dumbell of barbell moet pakken doe je eerst die dingen om de stang.
                          De druk wordt dan veel beter verdeeld over je hele hand en je traint daarmee gelijk ook al je onderarmen/grip.
                          Je kan met veel oefeningen halve ROM(beweging) maken dan kan je je handen open houden en het gewicht er op laten rusten ipv te moeten knijpen.
                          Je begrijpt echt precies waar de 'pijnpunten' liggen. Ik mag inderdaad geen piekbelasting hebben. En knijpen is ook een punt. (vooral langdurig, ik moet bewust op de crosstrainer de handvaten niet te hard vastpakken bijvoorbeeld).

Ik weet overigens heel goed waar mijn max ligt qua belasting, door de jaren heen best wel geleerd. Het is ook niet zo dat als ik er één keer overheen ga dat het meteen klaar is.

We hebben dat isolatiebuis nog liggen van de verbouwing (toen ik de vloerverwarming heb aangelegd).

Het is voor een aantal oefeningen even schipperen en zoeken, maar dan is alles verder mogelijk binnen jouw grenzen.
                          Wat fijn zeg!
                          Ik ben net even gaan rondrijden in de buurt naar sportzaken om te kijken of ze daar halters enzo hebben. Ik hoef het maar een paar keer te proberen. Het zwaarste dat ik heb gevonden (blijft een achtergebied (regio Lelystad)) is een dumpbell van 3 kg. Dat kan ik prima hebben (dus 6 kg op een barbell). Maarja, da's maar 6 kg

Ik weet niet waar je woont en dan zal gaan trainen, maar er is vast wel een PT voor je die weet wat ik bedoel. Of wellicht iemand van dit forum die in de buurt is en even kan helpen.
                          Als je bij mij in de buurt woont dan kan ik je wel een keer op weg helpen, maar dat doe ik verder normaal ook niet,...kost normaal wat muntjes...
                          Wat ontzettend aardig! Ik wil daar best wel een eindje voor rijden hoor.
                          Eigenlijk wil ik voornamelijk van huis uit trainen, wel onder begeleiding van een sportschool of een PT. Iemand die mij leert hoe ik op een correcte wijze kan trainen en waar ik af en toe heen kan gaan om te kijken of ik het nog goed doe. (Ik spreek steeds wel over ik, maar ik ga het samen met mijn man doen).

Comment

Da's wel balen joh van dat zenuwstelsel.

Misschien bijvoorbeeld squats, lunges? Met zo'n verzwaarde bal aan de gang? Ik zit maar ff wat te spuien hoor. Maar misschien dat die oefeningen helpen. Hebben allemaal redelijk groot draagvlak per kracht eenheid.
                            Eigenlijk heb ik nog geluk gehad. 1 chromosoom anders en ik had een variant gehad die zeer pijnlijk en zeer progressief is. Ik heb een pijnloze variant die nauwelijks progressief is. Zo zie ik het dan maar

Squats ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb een vrij slecht evenwicht, zwik vaak enzo (door het zenuwstelsel wat is aangetast).

Ben eigenlijk erg benieuwd als ik een beetje spieren heb gekweekt of ik b.v. beter op b.v hakken zou kunnen lopen (omdat de spieren dan meer opvangen), of dat ik beter evenwicht kan houden (want meer spieren om te corrigeren).

Comment

Phoebe,
                              hebben we het wel over hetzelfde? Buisisolatie?
                              hier link: Buisisolatie - De Isolatieshop

Comment

Originally posted by marnop View Post
                                Phoebe,
                                hebben we het wel over hetzelfde? Buisisolatie?
                                hier link: Buisisolatie - De Isolatieshop
                                Ja, ik ben een beetje onduidelijk. De vloerverwarming moest een stuk de kruipruimte door, daar hebben we dit om de buis heen gedaan. We hebben het dus over hetzelfde.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X