Originally posted by marnop
View Post
Cutten
Collapse
X
-
"Straight outta gym"
-
Er zijn toch geloof ik zat onderzoeken die aantonen dat flinke hoeveelheden carbs (in combinatie met proteines) weldegelijk een positief effect op herstel hebben.
Voor zover ik weet gaat het 2 uur 'window' na de training niet over het eetmoment, maar over de tijd die het mag kosten om in het bloed te komen.
Als jij pas 1 uur en 3 kwartier na je training gaat eten, is nog geen fractie van je eten binnen die tijd in je bloed.
Pas trouwens nog in een onderzoek gelezen dat het zelfs al uitmaakt of je het meteen erna of bijvoorbeeld 20 minuten erna binnen krijgt.
Aangezien glycogeen aanvulling zo goed als altijd prioriteit krijgt over spierherstel, lijkt het mij onwenselijk om een flinke lading eiwitten binnen te krijgen voor je glycogeen enigzins is hersteld. Anders worden al die kostelijke amino's gewoon lekker opgebrand om je glycogeen aan te vullen.
Ik ben de laatste tijd weer gesterkt in mijn eerdere voornemen om choc te tanken na een training. Zolang je niet meer aanvult dan je aan glycogeen gebruikt hebt, zal het praktisch 100% glycogeen worden. De eiwit en carbs rijke maaltijd erna zal dan beschikbaar zijn voor spierherstel.Fear is the mind killer
Comment
-
ja, maar dat is niet waar je whey voor inneemt... dan kun je beter gewoon snelle carbs nemen. Da's precies mijn punt
Die eiwitten worden hoe dat ook wel gebruikt, daar twijfel ik niet aan. Maar eiwitten verbranden is toch gewoon zonde.Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by Waterpoloboy View PostHmm dus voor mijn training gewoon goed in eiwitten gaan zitten en carbs en na mijn training flink paar scheppen whey met 0,5L halfvolle melk en gelijk bij thuiskomst een volledige maaltijd met flink wat eiwitten en wat carbs zou goed zijn? Of zou ik een bepaalde tijd tussen mijn shake met melk en mijn maaltijd moeten laten zitten?
Ja overdag voor de training, of in de aanloop naar de training goed eten, dag beginnen met hoog eiwitten en carbs daarna mogen eiwitten wat lager en blijven de KH hoog naar de training toe. je eet gewoon tot een uur of 2 voor de training.
Na de training idd een grote shake met eventueel een paar gram snelle suikers. Dan een half uur/3 kwartier later eet je een volwaardige maaltijd die lekker hoog in eiwitten zit.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostIk ben dan schijnbaar een ecto. Whey na de training heeft geen zin. Neem wat snelle suikers. Los dextro of vitargo op in de melk ipv whey.
Is onzin Falstyr.
Je moet herstellen en groeien, en aangezien je niet van suiker gemaakt bent maar van eiwitten
We hebben het over mensen die willen groeien in VVM dus geen PL'ers.......1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by sf01 View PostEr zijn toch geloof ik zat onderzoeken die aantonen dat flinke hoeveelheden carbs (in combinatie met proteines) weldegelijk een positief effect op herstel hebben.
Voor zover ik weet gaat het 2 uur 'window' na de training niet over het eetmoment, maar over de tijd die het mag kosten om in het bloed te komen.
Als jij pas 1 uur en 3 kwartier na je training gaat eten, is nog geen fractie van je eten binnen die tijd in je bloed.
Pas trouwens nog in een onderzoek gelezen dat het zelfs al uitmaakt of je het meteen erna of bijvoorbeeld 20 minuten erna binnen krijgt.
Aangezien glycogeen aanvulling zo goed als altijd prioriteit krijgt over spierherstel, lijkt het mij onwenselijk om een flinke lading eiwitten binnen te krijgen voor je glycogeen enigzins is hersteld. Anders worden al die kostelijke amino's gewoon lekker opgebrand om je glycogeen aan te vullen.
Ik ben de laatste tijd weer gesterkt in mijn eerdere voornemen om choc te tanken na een training. Zolang je niet meer aanvult dan je aan glycogeen gebruikt hebt, zal het praktisch 100% glycogeen worden. De eiwit en carbs rijke maaltijd erna zal dan beschikbaar zijn voor spierherstel.
Heeft dus indirect op dat moment wel met eetmoment te maken. Je spieren schreeuwen om amino's voor herstel en groei, dus gelijk volgooien.
Glucogeen aanvullen krijgt alleen prio als dat nodig is, als het goed is dan is dat niet nodig in grote hoeveelheden bij te vullen. Als dat wel zo is dan is de rest van de dag de voeding niet goed geweest en het bijtanken tijdens de training ook niet.
Je gebruikt geen bergen met glucose tijdens de training, je gebruikt maar enkele grammen. Dat is erg snel aangevuld.
Bovendien in een grote shake zit al gauw 20gram KH, een schepje snelle suikers er bij.... hoeveel meer heb je nodig?
Als je een mixshake neemt dan heb je al gauw 40gr KH in je shake en slechts 30/40gr eiwit.
schocomelk is idd erg goed voor herstel, beter is nog een chocoshake te nemen.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by sf01 View Post@Marnop. Nee, maar je loopt wel op suikers. Glycogeen aanvulling heeft prio over spierherstel.
Ik heb dit al eens geschreven, maar nog 1 keer dan.
enige tijd geleden was ik mezelf ontrouw en luisterde naar een ander en ging het eens uitproberen. Veel KH nemen na de training......vrijwel onmiddellijk merkte ik dat mijn bf ging oplopen en ik moest vroeg in de ochtend rennen naar de wcpot, vanwege de bagger die er uit kwam.
Spiergroei was er verder nauwelijks, wel vet aanzetten en kl*te gevoel in mijn buik/darmen.
Ben snel weer terug gegaan op mijn eigen voedingsgewoonte. bf weer snel omlaag en spieren groeien weer normaal. Geen rennen meer naar de wcpot en goed gevoel in buik/darmen.
Glucogeen aanvullen is dan ook iets anders dan hoog gaan zitten in KH na de training. Aanvullen is meer dan zat, daarvoor heb je enkele grammen nodig. Verder heb je alleen de nodige amino's nodig voor herstel en groei.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by marnop View PostDat staat er niet Dyno!
Lyle heeft het niet over standaard cardio maar over HIT. Tijdens een HIT training kan je de gehele training door carbs nemen, geen probleem.
Bij de gemiddelde training en cardio hef je toch echt het ververbrandende effect grotendeels op. En zal je opnieuw in je zuurstof systeem moeten komen en vervolgesn na je omslag punt weer in de vetverbranding te komen.
Wel even kijken wat je quote he! En dan ook uitleggen wat het verschil is.
krachttraining verbruikt bij een set van 10 reps op 70-75% van 1rm ongeveer een 2.5g glycogeen. bij een training van 30 sets verband je dus ongeveer een 75g. daarnaast is je glycogeen opslag capaciteit na een training een stukje groter (je kunt dus gerust flink wat koolhydraten eten na de training). Als je cardio na de KT doet, leeg je je glycogeen voorraden nog wat dieper, en kun je nog meer hebben.
ik doe het zelf als volgt:
twee uur voor de training: 100g carbs/50-60g eiwitten
na de training: 40g dextrose/40g whey
bij thuiskomst: 100g carbs/50-60g eiwitten
(dus 140g carbs post workout)
ik ga hier persoonlijk zeer goed op.
ik heb verder dezelfde mening als falstyr en sfo1.Last edited by dynobet; 14-10-2010, 18:56.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
ja volgens mij wordt als richtlijn gegeven om na een training je gewicht in grammen aan KH te nuttigen. In combinatie met eiwitten.
Kijk werkt het niet voor je... moet je het zeker niet doen. Maar ik heb er ook echt geen last van als ik chocomel wegdrink na het trainen.Fear is the mind killer
Comment
-
Ze wilden mij aan de 1 tot 2 gram per kg bw hebben.......kwam ergens rond de 200gram uit dus.
Als ik dan in verhoudingen zou nemen zoals een redelijk voedingschema dan kom ik al erg snel op of boven de 400gram KH en Eiwitten, dus 1600cal,...dat na mijn training?
Never. Dan groei ik dicht in blubber massa. zelfs 100gr KH vind ik teveel(in mijn geval dan)
Dat is leuk als je tot 10.00uur in de ochtend traint, maar niet als je tot 22.00uur in de avond traint.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by dynobet View Post
krachttraining verbruikt bij een set van 10 reps op 70-75% van 1rm ongeveer een 2.5g glycogeen. bij een training van 30 sets verband je dus ongeveer een 75g. daarnaast is je glycogeen opslag capaciteit na een training een stukje groter (je kunt dus gerust flink wat koolhydraten eten na de training). Als je cardio na de KT doet, leeg je je glycogeen voorraden nog wat dieper, en kun je nog meer hebben.
ik doe het zelf als volgt:
twee uur voor de training: 100g carbs/50-60g eiwitten
na de training: 40g dextrose/40g whey
bij thuiskomst: 100g carbs/50-60g eiwitten
(dus 140g carbs post workout)
ik ga hier persoonlijk zeer goed op.
ik heb verder dezelfde mening als falstyr en sfo1.
Als je die berekening vast houdt, dat kan, maar is geen feit. Blijft dan wel dat je van de opgeladen carbs nog steeds 25 gram over hebt. Daarnaast de voorraden die je al in je spieren vasthoudt van ca 200gram, bij (grotere) sporters veel meer. Dus hoeveel heb je uiteindelijk nodig?
Kort geleden hebben we het daar al eens over gehad, je wist toen niet of het wel zo nodig zou zijn, maar zonder (onderzoeks)bewijs je voorlopig bleef vasthouden aan de grotere dosering dextrose.
Maar dan neem je dus 40gram dextrose, en een shake met 40gr eiwit. In de shake zit ook nog eens ruim 20gram KH dus dan neem je 60gram suikers...
Dan bij thuiskomst nog eens 100gr KH en 50/60gram eiwitten. Als dat ook een shake zou zijn...dan zit er weer minstens 20gr suikers in.
Zit je totaal al op 180gr suikers/carbs.
Is nergens voor nodig.
mbt het gebruik van KH tijdens de trainingen,
Houd er rekening mee dat mijn trainingen totaal anders zijn als de jouwe.
De aanvulling van ATP en glucogeen kan mijn training intensiteit niet bijhouden, ik moet op vetten draaien en aanvullen tijdens de trainingen.
Ik draai slechts enkele minuten op ATP en Creatinine, daarna schakel ik gewoon over...zoals de meesten die hard trainen en er een beetje tempo in houden.
Bovendien, of daarmee, is de waarde zoals je berekent dus niet correct.
Als 1 set 2,5 gr KH kost wil dat niet zeggen dat 30 sets dan 75gr kosten.
Hoe langer je traint hoe meer je vet of melkzuur ook zal gaan gebruiken als energie bron. Dus de verminderde meerwaarde.
Je kan wel zo lang mogelijk je rustmomenten blijven rekken om in de glucogeen te blijven hangen, maar dat is een BS systeem natuurlijk.
Je past dus je training intensiteit aan om maar in je glucogeen te blijven......
Nu zie ik wel waar de bs over tekorten creëren voor cutten vandaan komt.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...6 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
7 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
12 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: