Dogcrap's trainingssysteem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dogcrap's trainingssysteem

Ik heb nu een paar weken getraind op het dogcrap's systeem, ook de rekoefeningen auw, ik moet zeggen dat het systeem me goed bevallen is maar je kan dit niet lang volhouden, hoe goed je voeding ook is na een 4 tal weken moet je effe rusten.De pijnlijke rekoefeningen heb ik er ook bijgedaan en moet zeggen dat ze serieus pijn doen maar zeer nuttig zijn.
    Ik zie duidelijke veranderingen aan mijn fysiek, schouders zijn goed gegroeid en biceps zijn voller geworden, de benen zijn ook beter geworden. Ga nu een paar weken terug gewoon trainen, 2 spiergroepen per training 3-4 setjes van 8-10 herhalingen maar nog wel zo een beetje afgeleid van het dogcrap systeem.

grtz
    stil growing

kan je misschien posten of een link geven hoe het werkt dan. Ik hoor er wel vaker wat over, maar wat het inhoudt zou ik niet precies weten (was wel iets met 2 keer per week alle spiergroepen tog???)
    I live to end the game

Comment

Ik heb er ook van gehoord maar zou graag ook de preciese inhoud er van willen weten.

Comment

een link heb ik niet meer maar zal effe moeten zoeken, in grote lijnen, 1 oefening per spiergroep (enkel rug deed ik twee oefeningen, 1 voor breedte en 1 voor dikte), meestal 4 setjes opwarmen 10-8-6-4 of 8-6-6-4 of 8-6-4-2 en dan de oefening 8-6-4-2 of 10-8-6-4 , eerste set gedaan 15sec. rust en dan tweede set, terug 15sec. rust en dan derde set en zo verder tot einde oefening. Dan strechtsen, max.60 sec vasthouden.Laat ons zeggen dat we vandaag biceps-voorarmen en rug doen, dan wordt deze training maandag herhaald maar met andere oefeningen. Je stelt vooraf 3 oefeningen per spiergroep vast die je het liefst doet, vb, vandaag bij biceps training barbell curl dan pak je de volgende bicepstraining dumbell curl en de keer erop cable curl, als je in de week komt dat je de drie oefeningen hebt gedaan dan begin je terug met barbell curl ben je in deze oefening niet sterker geworden meer herhalingen of meer gewicht dan moet je ze eruit gooien en een andere oefening zoeken.
        Bij de gewone oefeningen valt die 15 sec rust nog mee maar met deadliften of squaten of hack squat is dat serieus zwaar.

grtz
        stil growing

Comment

Ik vind dit schema wel wat hebben. Moet tog om de zoveel tijd veranderen, dus deze gaat zeker de volgende worden
          I live to end the game

Comment

Heb het ooit ook geprobeerd en vond het zacht gezegd waardeloos.
            Zo zie je maar wat bij de één niet aanslaat bij de ander heel erg goed kan werken.

Verandering is sowieso heel belangrijk natuurlijk.

Greets...
            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Mijn neef en ik zijn een 'variant' hierop aan het toepassen.

Tot nog toe ben ik er zeer tevreden over, maar het vreet energie en we hebben net onze zesde week achter de rug. Nog één cyclus voor ons (twee weken dus) en dan gaan we een week rust nemen...

Werkt wel supergoed het systeem... Alleen doen wij eerst drie opwarmsetjes van tien met telkens stijgend gewicht en dan het eigenlijke gewicht en dat doen we een maximaal aantal keren dat we kunnen, dan vijftien diepe ademhalingen en dan weer opnieuw maximaal aantal herhalingen. Weer vijftien diepe ademhallingen en dan weer maximaal aantal keren dat je nog kan...

Een voorbeeldje... vandaag oa benen getraind, naast kuiten en biceps...

Legpress was het vandaag. Opwarmingen 60 kg, 80 en 100 kg (10 reps ieder) en dan hoofdgewicht 150 kg... Eerste maal 45 keer... rust... tweede maal 40 keer... rust... derde maal 35 keer.. Dus in totaal 120 keer. Binnen twee weken komt de legpress terug en dan MOETEN we dit aantal overtreffen, anders vliegt de oefening eruit en word vervangen door een ander..

Enfin, het is een hele boterham, ik heb er lang op gewerkt doorheen al die dogcrap mails die ie ergens heeft staan en heb het aangepast wat en een voorbeeld zie je hierboven. Ik kan je verzekeren dat wanneer je met je 'records' van vorige cyclus geconfronteerd word en je moet ze telkens verbreken, dat dat wel een rush inhoudt, ehhe..

Comment

45 reps ik begrijp het f niet meer
                I live to end the game

Comment

Tja, het is een variant op dogcraps' systeem...

In één van zijn mails, want hij legt zijn systeem niet tot op het bot uit, hij verdient er met name zijn brood mee.. stelt ie...

de opwarmsets dienen enkel voor opwarming, niet meer niet minder. Met je hoofdgewicht ga je een maximaal aantal herhalingen doen tot je niet meer kunt en of er dat nu 10-20 of 100 zijn maakt ff niet uit, je moet gaat tot je limiet met dat gewicht. Dan vijftien diepe ademhalingen rust en dan vlieg je er weer in... Weer rust.. en nog eens... Je telt je aantal herhalingen op en je hebt het zoals wij het nu doen... En volgende maal dat je deze oefening doet, mot je dat 'record' verbreken door a) meer herhalingen of b) meer gewicht.

Enfin zo heb ik het opgevat en zo passen wij het nu toe, het zal wel niet 100% kloppen, maar daarom zeg ik variant op... oh ja en de stretchoefeningen doen we ook.

Comment

dat is volledig anders dan dat ik het toepas, wij gaan niet zoveel herhalingen maken dat we niet meer kunnen maar doen een set van 10-8-6-4 herhalingen met een zwaar gewicht, laat ons zeggen dat ik barbell curl doe met 45 kilo - 10 herhalingen dan 15 sec.rust dan 8 keer 45 kilo en zo verder, maar laat me stellen dat het de ene week lukt met 45 kilo en de volgende keer dat ik die oefening doe moet ik het gewicht verhogen dus pak ik 50kilo en probeer de herhalingen te doen, die eerst tien lukken maar de volgende acht niet, ik doe er maar 6 en de volgende doe ik er geen 6 maar 4 en dan 2 ipv 4, dus heb ik de oefening niet volledig gedaan en dan moet ik de volgende keer terug doen met hetzelfde gewicht en proberen nu de vooropgestelde herhalingen wel te halen.

grtz
                    stil growing

Comment

Ik denk dat het beste wa ik kan doen is ons excellsheetje presenteren, dan word het beter duidelijk hoe we juist trainen, maar ik heb momenteel even de tijd niet,ehhe.

Barbell curl hebben we vandaag ook gedaan. Opwarmsetjes met 20 en 30 kg en dan hoofdgewicht 45 kg.
                      20x, dan 15x en dan 12x nog, dus 47 keer...
                      Dit gevolgd door Hammercurl.. met
                      opwarmsetjes 10, 15 en 20 kg en hoofdset 26 kg. ook weer 19x, 15x en 13x dus 47 keer.

Ons systeem gaat je dus driemaal per oefening naar je limiet brengen. en dit voor vijf a zes oefeningen per trainingsdag, ehhe..

Squatten en legpress en lunges zijn de ergste oefeningen om met ons afgeleid systeem te doen... Lunges doen we bijvoorbeeld met 75 kg in de nek en dit voor mezelf 170 stappen gespreid over drie setjes (70,60,40 stappen)

Maar goed, zoals ik reeds zei, afgeleid van en wellicht niet systeem zelf, hehe...

Comment

Ik heb een gloeiende bloedhekel aan hoge herhalingen! Knap dat je het volhoudt! Kom zelf zelden boven de 10 herhalingen, ook niet met opwarmen. Ik train zelf altijd op een soort mix van het aloude piramidesysteem en het heavy-duty principe.

Bijvoorbeeld biceps: Barbellcurls 5 sets, elke set zwaarder, herhalingen 10, 8, 8, 6, 5. 2e oefening 3 sets preachercurls 1 x 8 opwarmen, 2 x 8 volluit. 3e oefening ook 3 sets 1x 8 opwarmen, 2 x 10 volluit. Klaar is kees, duurt nog geen half uur. Iets anders geloof ik niet in.
                        We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

ik ga niet boven de 15 en 15 doe ik al zelden.

Ik heb trouwens vanavond toegepast en moet zeggen DOODVERMOEIEND. oftewel: geweldig dit is werken en daar hou ik van. Ik hou niet van weinig sets, dan heb ik altijd zon gevoel na de trianing alsof ik meer had moeten doen. Ik denk dat dit me wel gaat bevallen.
                          I live to end the game

Comment

welke heb je dan gedaan adonis, het princiepe op mijn systeem of dat van B_L_C . Welke oefeningen heb je gedaan.

grtz
                            stil growing

Comment

zo veel geprobeerd 15 seconden rust. Ik ging elke keer tot mn uiterste. Rug getraind 2 sessies van 4 + 1 voor onderrug. Daarna moest ik gewoon zitten voor het eerst dat ik train in mn leven. Daarna 2 sessies biceps en klaar. Fietsen, naar huis
                              I live to end the game

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X