Hoeveel keer per week een spiergroep trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel keer per week een spiergroep trainen

hoeveel keer per week trainen julli je spiergroepen
    bijvoorbeeld alle spieren 1x
    borst 1x tri en biceps 2x
    of alles 2x

ik heb wel eens gehoort dat je grote spiergroepen 1x moet trainen en kleine best 2x kunt doen wat is julli mening hier over.

mvg.wilfred

Ik train alle spiergroepen eens per week en dat doe ik al een jaar of 5, 6. Volgens mij geldt dat voor de meesten op dit forum.
    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Idd, gewoon elke spiergroep 1x per week.

Ik snap niet dat als je serieus traint je vaker dan 1x een spier kan trainen. Ik heb altijd wel even nodig om weer te herstellen van de training hoor, vaker dan 1x in de week een spiergroep trainen zou voor mij overtraining betekenen.
      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Originally posted by [b
        Citaat[/b] (KeepItReal @ Jun. 06 2004,19:38)]Idd, gewoon elke spiergroep 1x per week.

Ik snap niet dat als je serieus traint je vaker dan 1x een spier kan trainen. Ik heb altijd wel even nodig om weer te herstellen van de training hoor, vaker dan 1x in de week een spiergroep trainen zou voor mij overtraining betekenen.
        Als je voeding optimaal is en je trainingen afwisselt kan je best meer als 1keer per week een spiergroep trainen. Ik train elke spiergroep om de 5dagen. Als ik maandag borst doe, doe ik deze opnieuw de vrijdag, maar ik wissel elke training af, de ene keer zwaar en de volgende training licht maar meer herhalingen.

grtz
        stil growing

Comment

dus als je bv. een grotere biceps of triceps wil is het dus genoeg die 1 keer per week te trainen?

Comment

Idd, gewoon 1x in de week. Niet teveel oefeningen/setjes, wel zwaar trainen (6-10 herhalingen).
            Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

idd armen gewoon 1x trainen is voor mij meer dan genoeg omdat je bij borst en rug ook heel veel armen mee pakt!!!
              Mr. HOLLAND 2006 NAC
              Mr. HOLLAND 2007 NAC
              3e Mr. WORLD 2007 NAC

Comment

Ben het met de anderen  eens, 1 keer per week is (voor mij in ieder geval) voldoende.
                Heb een tijd lang de armen twee keer per week gedaan.
                Dus biceps na rug en triceps na borst, of andersom.
                Maar begon te merken dat de armen niet echt meer wilde groeien.
                Ook kreeg ik geen spierpijn meer in mijn biceps.
                Train nu alles apart en 1 keer in de week de armen.
                Bevalt uitstekend, zelfs alweer een centimetertje erbij
                op de armpjes!!!
                En daar doen we het tenslotte voor, niet dan!!

Greetz Marc-o  
                Alles komt goed!!

Comment

Hoe vaak je een spiergroep kan trainen hangt voor een groot deel van je manier van trainen af

Bij een trainingsvorm zoals HST, waarbij je het grootste gedeelte van je tijd submaximaal aan het trainen ben zal je vaker per week de sp[ier kunnen belasten als bij een manier zoals HIT waarbij je iedere keer als je traint tot het uiterst gaat.

Ook je ervaring en vezelverdeling speelt een rol. Een ervaren persoon kan met het zelfde aantal sets meer "prikkel" aan de spier tot dienen als een beginner. Dat is dus de reden dat een beginner vaker per week en groep moet trainen.

Ook zal iemand met overwegend meer slowtwichvezels (de zgn slowgainer) vaker een groep kunnen belasten als een zgn fastgainer, ook vanwege de reden dat per keer er een kleinere prikkel word toegediend, waardoor een spier sneller hersteld.

Ik denk niet dat de grate van de spier er zelf iets mee te maken heeft. 100% intensiteit is 100%, of dit nu voor de biceps is of voor de quadriceps.
                  Enige verschil is het gebruikte gewicht, maar daar staat tegen over dat de 1 meer vezels heeft als de ander.

Enige manier om er achter te komen wat voor jou werkt is experimenteren.
                  As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                  Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                  Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Helemaal mee eens 3XL.. trainen op gevoel en ervaring is het beste...

Zelf train ik benen, rug, schouders 1 x per week.

Biceps, triceps en borst 2x per week.

Groeten,

JWL
                    Groeten,

JWL

The Critical Natural

Comment

ik moet eerlijk zeggen ik zal niet de kennins hebben van iemand die al 5 jaar serieus traint maar kan wel zeggen als je rouwe eier shakes drinkt zul je veeeel minder pijn hebben na het trainen. Of je dan de spiergroep vaker kan belasten ik denk het wel. succes.
                      als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

ARMEN pak ik 1 keer in de week flink aan, rug en borsttraining en vooral onderarmtraining  houd de armen vol genoeg,

Achterkant schouders is zelfs bij veel gevorderden relatief onderontwikkeld, wat erop duid dat deze wel 2 x in de week getraind mag worden...

KUITEN, BUIK EN ONDERARMEN houden ervan om vaker getraind te worden, 3 x in de week is ideaal, ZIJKANT SCHOUDERS mag je ook 3 x inde week aanpakken want dat heeft geen negatieve impact op je borst en rug training.

BORST EN RUG, doe ik persoonlijk 2 x in de week, met de aantekeing dat ik zowel borst en rug opsplits in verschillende gebieden:

sessie 1: Midden-OnderBorst & binnenkant/onderkant rug
                        (accent op platte bank, dips en bentrows, low cable rows en deadlift)
                        sessie 2: Bovenborst & buitenkant rug (accent op schuine bank, pullovers en chins, dumbell rows en pulldowns)

BENEN 1 keer, howel topbodybuilders wel 2 zware squatsessies in de week hebben met veel sets, maar er zijn niet veel mensen die dat trekken zonder chemische assistentie

Comment

nou zo vel als jij opnoemd lijkt mij anders ook wel erg veel hoor
                          dat zou vor mij veer overtrainen zijn
                          Who's the Chef

Comment

Borst is in mijn ogen niet op te splitsen die train je altijd helemaal. Je kan het accent wat verleggen maar meer ook niet.

Greets...
                            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

vind ik ook.

greetz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X