borst en schouders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • borst en schouders

    hey allemaal,

    ik train als volgt:

    maandag: borst en voorkant/zijkant schouders.
    dinsdag: rug en rear shouders
    donderdag: benen en buik
    vrijdag: biceps, triceps en onderarmen.

    is dit een goede opbouw of zouden jullie dit anders doen?
    ik las bijvoorbeeld in de FLEX van deze maand dat je beter borst en schouders apart kunt trainen, wat denken jullie daarvan?

    ik sta open voor ideen,
    hoe het beter of anders kan,
    of is het prima zo?

    tnx.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

  • #2
    Ik denk wel apart omdat je dan kan profiteren van supercompensatie van je spiergroep

    Comment


    • #3
      Ikzelf heb een tijd schouders met rug of borst gedaan. Een aparte schouder dag is een must wat mij betreft. Er zijn er genoeg die al grote schouders krijgen als ze het trainen bij borst, maar als ik dat doe gaan mijn workouts te lang duren voor 1 training, dus ik pak ze nu apart. Ik zou dat ook doen als ik jou was, maar dat moet jezelf aanvoelen.

      Een aparte armendag is lekker, maar
      als ik 4 dagen per week zou kunnen zou ik het volgende doen.

      maandag:borst
      dinsdag: rug + biceps
      donderdag: benen + core
      vrijdag: schouders + triceps
      Last edited by Iron Mind; 20-06-2011, 16:11.
      "Straight outta gym"

      Comment


      • #4
        Ik train precies zo (4 daagse schema van Marnop) en bevalt goed.

        Comment


        • #5
          Klopt, als je bij zwaar rows doet pak je ook al je post delts. Dus dat schema van Marnop is ook zeker een goede optie. Ikzelf pak denk ik toch liever Schouders apart.
          "Straight outta gym"

          Comment


          • #6
            Originally posted by talalelh15 View Post
            Ik denk wel apart omdat je dan kan profiteren van supercompensatie van je spiergroep
            hoe zou je dit indelen dan?
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

            Comment


            • #7
              persoonlijk doe ik het liefst schouders na lats, omdat je met al die presses bij borst je schouders toch al serieus wat werk geeft... maar zoals ik zei, das persoonlijk
              Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

              Comment


              • #8
                Originally posted by Triple Aces View Post
                persoonlijk doe ik het liefst schouders na lats, omdat je met al die presses bij borst je schouders toch al serieus wat werk geeft... maar zoals ik zei, das persoonlijk
                ik doe nog niet lang aan KT,
                is lats het zelfde als rear shoulders?

                en hoe ziet jou trainingschema er dan uit?
                Last edited by maar7en8; 20-06-2011, 18:12.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

                Comment


                • #9
                  Originally posted by maar7en8 View Post
                  hey allemaal,

                  ik train als volgt:

                  maandag: borst en voorkant/zijkant schouders.
                  dinsdag: rug en rear shouders
                  donderdag: benen en buik
                  vrijdag: biceps, triceps en onderarmen.

                  is dit een goede opbouw of zouden jullie dit anders doen?
                  ik las bijvoorbeeld in de FLEX van deze maand dat je beter borst en schouders apart kunt trainen, wat denken jullie daarvan?

                  ik sta open voor ideen,
                  hoe het beter of anders kan,
                  of is het prima zo?

                  tnx.
                  Borst en schouders op 1 dag ... NO WAY.

                  Borst apart, schouders apart en eventueel een 2 sets biceps of triceps erbij.

                  Bij schouders geen 4 oefeninkskes maar 6 en liever 7. APARTE dag voor schouders alleen. Dan kan je enkel groeien. Zo krijg je de breedste schouders van jouw sportschool.

                  Dank U wel Thunder
                  Graag gedaan

                  Comment


                  • #10
                    Ik deed eerst ook maar 2-3 oefeningen met 3 sets voor schouders per oefening bij rug of borst, maar hier groeide mijn schouders amper minder snel van tov andere spiergroepen, dus overgeschakeld naar apart.

                    Ik doe nu minimaal 4 tot 5 oefening voor schouders en bij elke oefening 5-7 sets. De rondingen ervan zien er ook al harder uit tov eerst, dus ook opnieuw naar mijn mening apart aanpakken.
                    "Straight outta gym"

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Waterpoloboy View Post
                      Ik deed eerst ook maar 2-3 oefeningen met 3 sets voor schouders per oefening bij rug of borst, maar hier groeide mijn schouders amper minder snel van tov andere spiergroepen, dus overgeschakeld naar apart.

                      Ik doe nu minimaal 4 tot 5 oefening voor schouders en bij elke oefening 5-7 sets. De rondingen ervan zien er ook al harder uit tov eerst, dus ook opnieuw naar mijn mening apart aanpakken.
                      Inderdaad, bij 2 a 3 oefeningen worden je schouders alleen maar gestimuleerd.
                      Doe er nog 1 oefening bij en doe enkel 4 setters. Je zult nog sneller groeien.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by thunder2000 View Post
                        Inderdaad, bij 2 a 3 oefeningen worden je schouders alleen maar gestimuleerd.
                        Doe er nog 1 oefening bij en doe enkel 4 setters. Je zult nog sneller groeien.
                        ok,
                        maar hoe ziet je trainingschema van de week er dan uit?
                        met schouders appart?
                        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by maar7en8 View Post
                          ok,
                          maar hoe ziet je trainingschema van de week er dan uit?
                          met schouders appart?
                          gewoon de biceps en triceps bij de rug en borst duwen, geen aparte dag voor nemen. Ik ben zo 42 kg aangekomen in 30 maanden.Wel niet alleen van melk natuurlijk, en sta nog op 7 %

                          Comment


                          • #14
                            latissimus dorsi, dus je grote rugspier

                            ik train dus rug zonder deadlift met traps en schouders

                            de rest hangt altijd af van de periode, nu tijdens examens doe ik:

                            lats traps en schouders
                            LB (dus hierbij deadlift)
                            borst en armen
                            Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by thunder2000 View Post
                              gewoon de biceps en triceps bij de rug en borst duwen, geen aparte dag voor nemen. Ik ben zo 42 kg aangekomen in 30 maanden.Wel niet alleen van melk natuurlijk, en sta nog op 7 %
                              yeah right.. dat is echt geen 42kg spiermassa.. Of je moet 30 maanden aan de AS hebben gezeten..
                              Failure is your friend

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              pornvideoshd.net
                              antalya escort
                              Antalya Escort
                              sikis
                              eskisehir escort porno
                              gaziantep escort gaziantep escort
                              Working...
                              X