Jullie mening over deze onorthodoxe aanpak

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jullie mening over deze onorthodoxe aanpak

Mijn schouders en biceps lopen flink achter op de rest. De rest is allemaal redelijk met elkaar in verhouding, alleen wil ik mijn biceps en schouders groter hebben. Nu wil ik het volgende gaan proberen, ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

8 weken lang:
    2 keer per week biceps trainen
    2 keer per week schouders trainen
    1 keer per 2 weken een fullbody om de rest bij te houden

De schema's gaan er als volgt uitzien:

Dag 1 (meestal maandag) : Schouders heavy, biceps op reps
    Seated dumbell press, 8 sets van 5 tot 8 reps
    Face pulls, 2 sets op 6-8 reps

Machine preacher curl met 1 arm, 2 sets 8-15 reps
    Lying cable curl, 2 sets 8-15 reps
    Pose curl, 2 sets 8-15 reps

Dag 2 (meestal donderdag) : Schouders isolatie, biceps zwaar
    EZ bar curl, 5 sets, 5 tot 8 reps
    Hammer curl, 3 sets 5 tot 8 reps

Bent over cable side raise, 2 sets 8-15 reps
    Lying bent over raise, 2 sets 8-15 reps
    Cable side raise 1 arm, 2 sets 8-15 reps
    DB side raise, 2 sets 8-15 reps
    DB front raise, 2 sets 8-15 reps
    CG Upright row, 1 set 15+

De FB dag, 1 keer per 2 weken:

Squat, 1 heavy set, 1 rep voor fail stoppen
    Rackpulls, 1 heavy set, 1 rep voor fail stoppen
    Pulldowns, 1 heavy set, 1 rep voor fail stoppen
    Incline bp, 1 heavy set, 1 rep voor fail stoppen
    Machine dips, 1 heavy set, 1 rep voor fail stoppen
    Dead skulls, 1 heavy set, 1 rep voor fail stoppen
    Calf raise, 1 heavy set, 1 rep voor fail stoppen

Qua voeding word het goed veel eten, ben momenteel aan het bulken en het kan me ook niet schelen als er een paar % vet bij komt, zolang mijn biceps en schouders maar bijtrekken. Dat vet gaat er in een latere periode volgend jaar wel af.
    'Half men, half animal, all dead!'

Op de foto ziet het er aardig in proportie uit

Hoe lang train je al? Groeit het niet vanzelf bij denk je? Groeit de rest van je lichaam te hard? Of heb je ook tijdgebrek waardoor je niet, naast extra focus op armen/schouders, alles mee pakt?

Kortom, wat vragen dus
    Train hard or go hormone

Comment

kan je niet helpen hoor, weet er niets van...

maar kerel ben jij dat op die fotoo?? en je biceps lopen achter?? fuck hoe oud is die foto? want dan moet de rest er nog zotter uitzien ondertussen?? wat een monster ben jij

Comment

Ja jay heet ie in t echt hij is hier om wat hulp te vragen voor mr o.

Ik vind t een raar schema, 1keer in de 2weken de andere spiergroepen..

Doe nog wat schouders na borst of andersom. En een armendag of evt biceps en.core

Comment

Hahaha die foto is jay cutler -.-
          Ik zou biceps na schouders pakken, anders kan je dr last van krijgen met stabilisatie.
          Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Comment

Originally posted by Bolder View Post

maar kerel ben jij dat op die fotoo?? en je biceps lopen achter?? fuck hoe oud is die foto? want dan moet de rest er nog zotter uitzien ondertussen?? wat een monster ben jij
            You made my day
            Train hard or go hormone

Comment

Lol bolder was je nou serieus? je ziet toch gelijk dat die vent op die plaatje jay cutler is
              keep the focus going!

Comment

Originally posted by Bolder View Post

Hhahaha, nee, dat ios Jay Cutler! Zo groot hoef ik niet te worden, vond alleen de pic leuk omdat hij daar als een beachboy met een dun chickie op de foto staat, terwijl hij echt de grootste ter wereld is.

Comment

Jay cutler is gewoon broly! van dbz
                  Never send a boy to do a mans job!

Comment

Hahaha troll 1-bodynet o

ik dacht dat toph serieus dacht dat hij op die foto stond, maar door dit:

Originally posted by Toph View Post
                    You made my day

vrees ik dat ik nu getrolled ben

dus mss is de stand troll 2-bolder 1-bodynet o

Comment

Lijkt me vrij weinig om 1 keer in de 2 weken compound oefeningen te doen tijdens de bulk. Maar je kan het altijd proberen, het is dan ook maar 8 weken.

En als je meer dan 2 tot 3 keer per week zou kunnen trainen kan je misschien ook iets doen in de aard van:

- Borst/Schouders
                      - Rug/Biceps
                      - Schouders/Triceps
                      - Benen/Biceps
                      Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Ik zou uitkijken voor overtraining van de spiergroepen op deze manier. Wat je (denk ik) alleen creeerd is dat je de biceps en schouders overtraind en de rest verwaarloost.

Ik zou er zelf eerder voor kiezen om de biceps/ schouders als eerste groep te pakken op een trainingsdag zodat ze nog fris zijn. Misschien wat spelen met het aantal reps. Het kan zijn dat de schouders in tegenstelling tot de rest van je lichaam beter reageerd op meer herhalingen...

Wat was je schema tot nu toe? (dus waardoor ze achterlopen)?
                        "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Het idee erachter is inderdaad dat omdat ik de andere groepen niet train, het volledige herstel naar de biceps en schouders gaat. Daarbij train ik dan maar 5 keer per 2 weken. Sommigen hier trainen alles 2 keer per week met UBLB, wat 4 keer per week is en herstellen er ook van, vandaar dit idee.
                          Omdat ik de rest onderhoud met compounds denk ik geen massa te gaan verliezen op de andere groepen. Ik weet nog niet of ik dit ook echt ga proberen, daar ga ik nog even over nadenken. Misschien dat ik er ook wat aanpassingen in maak.

Comment

Hmm als je maar 3x pw kan /wil trainen.. je bent jong en hersteld snel genoeg.

borst + rug (pak je infeite al keer je schouders en biceps mee als ondersteunende oefeningen)

Benen + schouders,

Armen

Comment

als je maar 3 dagen kan trainen en je hebt achterlopende spiergroepen zou ik toch echt gewoon UB/LB pakken(dan pak je LB gewoon 1 keer), dan kan je gewoon de nadruk op de achterlopende spiergroepen zetten.

En anders een aantal spiergroepen opsplitten bijv:
                              dag 1 borst, kuiten en quads.
                              dag 2 rug, biceps, hams and glutes.
                              dag 3 schouders, armen.

en dan thuis wat buikwerk.

Bovenstaande is een voorbeeld, je moet gewoon zelf aanvoelen wat het beste werkt. Aparte schouderdag helpt zeker als het achterloopt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X