harstlag hoog houden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Timen doe ik ook niet, soms pak ik na een setje DB fly's gelijk de tricep pushdown of na DB rows gelijk cable curls. Maar bij squatten, benchen en deadliften hou ik denk ik rond de 45 seconden rust.

Zou het houden van 1-2 min rust tegen 30-45 seconden rust veel schelen ? Ik kan net als Karwan echt 1-2 minuten tussen mijn sets wachten als ik lekker bezig ben.

Comment

Originally posted by Milestone View Post
      Mensen die het echt gaan timen zijn meer bezig met het meten van hun rusttijd dan het trainen zelf. En voor een setje EZ-bar curls hoef je gewoon minder lang te herstellen dan voor een heavy setje deadlifts.

Beter rust je gewoon zolang als je op gevoel nodig hebt. (rest-pause sets bij bijv. Doggcrapp zijn hier een uitzondering op, daarbij telt het wel hoelang je rust omdat je dit iedere week constant dient te houden)

hier heb je zeker gelijk in.

Daarom eigelijk een beetje mijn begin post. ikzelf lette hier eerder nooit echt op, maar omdat ik een keer ergens las op een oud topic dat je het beste 1-2 min doet zodat je hartslag hoog blijft. Vraag me alleen af naar de betrouwbaarheid van dit.'

Als het klopt moet ik namelijk minder lang rusten
      If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Mensen die het echt gaan timen zijn meer bezig met het meten van hun rusttijd dan het trainen zelf. En voor een setje EZ-bar curls hoef je gewoon minder lang te herstellen dan voor een heavy setje deadlifts.

Beter rust je gewoon zolang als je op gevoel nodig hebt. (rest-pause sets bij bijv. Doggcrapp zijn hier een uitzondering op, daarbij telt het wel hoelang je rust omdat je dit iedere week constant dient te houden)
        Nou, dat hangt ervan af. Ik houd de rusttijd gewoon bij, die gaat gelijk in wanneer ik klaar ben met een set, en daardoor blijft het tempo erin. En tevens weerhoudt het anderen ervan om een praatje te komen maken; die zien dat ik naar mij horloge kijk en dat werkt prima als afweermechanisme. Binnen een uur ben ik klaar en kan ik ervandoor.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Je traint op kracht en niet op uithoudingsvermogen, dus wat tijd tussen sets komt je kracht alleen maar teb goede. Tuurlijk kan je een andere spiergroep erdoorheen pakken, zodat de andere herstelt.
          Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
            Je traint op kracht en niet op uithoudingsvermogen, dus wat tijd tussen sets komt je kracht alleen maar teb goede. Tuurlijk kan je een andere spiergroep erdoorheen pakken, zodat de andere herstelt.
            Laten we dat maar niet doen. Wanneer ik aan het squatten ben heb ik die tijd tussen de sets nodig om te herstellen en zuurstof te happen, zodat ik daarna weer vol aan de bak kan.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Hoe zwaarder de sets hoe langer de rust ivm recuperatie van de spieren.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                Laten we dat maar niet doen. Wanneer ik aan het squatten ben heb ik die tijd tussen de sets nodig om te herstellen en zuurstof te happen, zodat ik daarna weer vol aan de bak kan.
                Ja maar dan noem je wel een oefening die erg veel spieren gebruikt.Maar een schouderoef of arm oef kan je makkelijk ff wat tussendoor doen.

Comment

Logisch, squaten das dan ook ongeveer een fullbody oefening. Maar staggered sets doen is uitermate handig als je weinig tijd hebt.

Voorbeeldje van staggered sets:

Setje dumbell curls
                  1 minuut rust
                  Setje pushdowns (triceps)
                  1 minuut rust
                  Setje dumbell curls
                  1 minuut rust
                  enzovoorts.

Minder tijd, meer rust voor de spiergroepen vaak, en geen minder resultaat. Ideaal!
                  'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Nou, dat hangt ervan af. Ik houd de rusttijd gewoon bij, die gaat gelijk in wanneer ik klaar ben met een set, en daardoor blijft het tempo erin. En tevens weerhoudt het anderen ervan om een praatje te komen maken; die zien dat ik naar mij horloge kijk en dat werkt prima als afweermechanisme. Binnen een uur ben ik klaar en kan ik ervandoor.
                    hoelang rust jij inferno?

gr.

Comment

De instructeur bij mij in de gym raadt mij aan om steeds 1minuut te rusten. Dat is ergens wetenschappelijk bewezen zegt ie

Comment

Originally posted by richard21 View Post
                        hoelang rust jij inferno?

gr.
                        2.5 tot 3 minuten tijdens het squatten en deadliften, Pendlay rows en bankdrukken. 2 minuten met overhead press.
                        - Dave Tate

Comment

2.5 tot 3 minuten tijdens het squatten en deadliften, Pendlay rows en bankdrukken. 2 minuten met overhead press.

oke

Comment

pendlay rows is gewoon bor tog?

Comment

Originally posted by 0rt3x View Post
                              De instructeur bij mij in de gym raadt mij aan om steeds 1minuut te rusten. Dat is ergens wetenschappelijk bewezen zegt ie
                              Ben benieuwd naar zijn bron.

Originally posted by richard21 View Post
                              pendlay rows is gewoon bor tog?
                              BOR, met iedere keer de stang terugleggen op de grond en trekken vanuit stilstand. Soort 'bent over deadrow'.
                              'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Ben benieuwd naar zijn bron.

BOR, met iedere keer de stang terugleggen op de grond en trekken vanuit stilstand. Soort 'bent over deadrow'.

lijkt me sterk je moet altijd spanning op spieren houden

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X