wie kan mij helpen ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wie kan mij helpen ?

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op dit forum. Heb me al voorgesteld in het daarvoor bestemde topic.f
    Ik fitness nu 2 weken , maar heb eigenlijk nog niet echt een schema.
    Deze vrijdag heb ik bij de sportschool een persoonlijk trainingsschema aangevraagd , dit koste me 10 euro maar heb hier eigenlijk niet zoveel aan gehad mijn fitness instructeur heeft de volgende oefeningen gedaan met mij , en zou dus zo ongeveer het schema eruit moeten zien , het schema krijg ik pas vrijdag want diegene die de schema's maakt was er niet.

warming up 10 min fietsen

benen:
    -leg Press/calf Extension

armen:
    -biceps: bicep curl
    -triceps: tricep extension

schouders:
    -rear delt / pec fly

rug:
    -pulldown / seated row

borst:
    - weet niet meer de naam van de oefening maar is dat je zo'n stang omlaag trekt naar je borst toe

buik:
    -abdominal
    -zo'n ding waar je op ligt en dan naar voren moet komen , weet de naam niet

ALLE OEFENINGEN MOET IK 2X15 DOEN

Ik had gezegd dat ik puur op kracht ging trainen , om breder te worden + dikkere armen enzo en van de fysiotherapeute moet ik ook gaan fitnessen , om me rug te versterken , heb namelijk een holle rug.

Omdat ik op internaat zit kan ik doordeweeks alleen op donderdag, in het weekend fitness ik op vrijdag en zondag. Ik denk dat dit schema een fullbody schema is en geen splitt schema zoals ik gevraagd had , de fitness instructeur zei op deze vraag dat ik dat zelf maar moest samenstellen. Ik moet dit schema 3 maanden gebruiken.

Nou heb ik dus een aantal vragen , heb ook de stickey's al doorgelezen en ook op internet veel informatie gelezen. Ik ben een beginner dus ik kan jullie hulp wel gebruiken !

-Hoe maak ik hiervan een splitt schema , welke oefeningen moet ik toevoegen, of kan ik beter met een fullbody schema beginnen, maar dan geef ik me spieren niet voldoende rust als ik donderdag en vrijdag train ?

-Bij dat splitt schema, hoe moet ik de spiergroepen indelen ? Met de grootste spiergroepen beginnen ? Het liefste doe ik benen op zondag , want zaterdag moet ik de hele dag staan op het werk en als ik benen vrijdag doe heb ik zaterdag spierpijn.

-Als ik puur op kracht train , krijg ik dan geen dikkere armen ? Moet ik echt op massa gaan trainen als ik dikkere / gespierde armen wil ?

-In een van de sticky's had ik gelezen dat er ook een Upperbody / lowerbody schema bestaat , zou dit iets voor mij zijn ? Dat ik dan bvb. Donderdag upperbody vrijdag lowerbody zondag upperbody en dan donderdag weer lowerbudy etc.

-De fitness instructeur heeft het niet gehad over compound oefeningen zoals squat , deadlift , bankdrukken etc. zelf werk ik ook liever met machines , maar zijn de oefeningen echt noodzakelijk voor mij ?

Als ik je verhaal zo lees krijg ik de indruk dat die instructeur niet te hard van stapel wilde lopen. Als je te fanatiek van start gaat zou je blessures op kunnen lopen en dan duurt het allemaal nog langer (plus dat je dan waarschijnlijk boos wordt op die instructeur).
    Je zegt zelf dat je een beginner bent. In dat geval ben ik het met de instructeur eens dat het dan het beste is om eerst met een full body schema te beginnen. En om het niet al te zwaar te doen: 2x15. Hiermee kan je lichaam wennen aan de oefeningen en de fysieke belasting. Als je dat een tijdje gedaan hebt (maandje of twee?) dan kan je alsnog het schema opsplitsen.
    Drie dagen achtereenvolgend hetzelfde trainingsschema doen lijkt me niet zo verstandig. Je geeft zelf ook al aan dat dat waarschijnlijk teveel van het goede is. Het is waarschijnlijk het beste als je dat schema op donderdag en zaterdag doet, en vrijdag rust houdt. Later, als je van fullbody naar split overgaat, dan zou je het zo kunnen indelen dat je ieder van die drie dagen een deel doet.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Voor 10 euro een baggerschemaatje?

wat een etterletter die instructeur........

Hier heb je een linkje voor fullbody: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post789039

en begin van dat topic staan split schema's: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post782163

Kost je maar 8 euro...hahaha nee hoor gewoon af en toe even zoeken op fora en je vindt zat schema's. Gratisch.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

borst:
        - weet niet meer de naam van de oefening maar is dat je zo'n stang omlaag trekt naar je borst toe

dit is juist een rug oefening.

en pec fly is voor je borst.

volg marnop's links maar. want dit is niks.
        Laissez Faire

Comment

Eis je geld terug, want dit schema slaat natuurlijk nergens op.
          Dumbells build a bigger chest
          Barbells build a bigger ego

Comment

Bedankt niet hier en marnop hier kan ik wel wat mee , en @niet hier ja dat klopt hij zei ook dat ik beter niet te fanatiek kon beginnen. Dan ga ik denk ik met een een fullbody schema beginnen, en na 2 maanden splitt.

@Yawa 77, ja heb je gelijk in trouwens, mijn fout.

Iemand die nog antwoord kan geven op deze vraag?
            Als ik puur op kracht train , krijg ik dan geen dikkere armen ? Moet ik echt op massa gaan trainen als ik dikkere / gespierde armen wil ?

Comment

je krijgt met beide wel dikkere armen, mits ook je voeding goed en ruim voldoende is. met een knap massa schema gaat het allemaal wat sneller en wordt je completer. met goede krachttrainingen wordt je weer sneller sterker.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Marnop: wat is het verschil tussen een massa en kracht schema?
                Zit het in het aantal sets en reps? en hoe zwaar je tilt

Comment

De manier van trainen ja, voor massa pak je meer herhalingen om je spieren expres te beschadigen. Denk aan 8 tot 12 herhalingen, soms zelfs 15. Hierbij heb je dan minder gewicht dan dat je op kracht traint, waar je bijvoorbeeld steeds maar 6, 5, of zelfs minder herhalingen maakt.
                  "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X