5 dagenschema gezond?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5 dagenschema gezond?

Hoi!

Ik vroeg me af of het mogelijk was om een 5 dagenschema uit te voeren.
    Ik weet echter dat het aanbevolen is om minder dagen te doen omwille van spierherstel, maar zou dit met onderstaand schema niet schaakmat gezet kunnen worden?

Maandag: Rug/schouders/biceps
    Dinsdag: Borst/triceps
    Woensdag: Benen/buik
    Donderdag: Rug/schouders/biceps (idem als maandag)
    Vrijdag: Borst/triceps (idem als dinsdag)

Spieren hebben minimum 48u hersteltijd nodig, en in dit schema is er 72u tussen dezelfde spiergroepen. Ik besef wel dat je bepaalde spieren van maandag bijvoorbeeld secundair gaat gebruiken op dinsdag bij bepaalde compoundoefeningen. (vb. benchpress) Er zou ook nog iets gevonden moeten worden op de benen/buik-dag (om deze ook 2 maal per week mogelijk te maken)

Dit schema is suggestief en ik wil even weten of dit uitgevoerd zou mogen worden.

Waarom moet je nou per se een 5 dagen schema volgen? Wat is jou beweegreden?

En verder zie ik dat je alles 2x per week wilt aanpakken maar benen wil je maar 1x doen.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Niet alleen je spieren maar ook je zenuwstelsel word op de proef gesteld, die vind het ook wel eens lekker 'rust'.

Je kan beter met die tijd je eten optimaliseren, ipv zo veel trainen
      Calisthenics / Street workout

Comment

je belast je schouders nu ook 4 keer per week..

Comment

Ik train ook gewoon 5, soms 6x per week. Zie het probleem niet zo.
          Maar, je kan beter wel een andere indeling van je schema nemen. Wat jij over het hoofd ziet, is dat je bv met de meeste borst oefeningen ook je schouders meepakt. En vaak overlappen benen en rug ook elkaar.

Comment

Ik train ook zoveel.en voel me heel goed.als ik me soms suf voel dan doe ik het gewoon rustiger aan.train meestal 5a6x per week .en ben al veel droger geworden.

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
              Niet alleen je spieren maar ook je zenuwstelsel word op de proef gesteld, die vind het ook wel eens lekker 'rust'.

Je kan beter met die tijd je eten optimaliseren, ipv zo veel trainen
              Eh? Je zenuwvezels zullen echt niet moe worden, noch stuk getraind raken toch? Of heb ik iets gemist?
              Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                Eh? Je zenuwvezels zullen echt niet moe worden, noch stuk getraind raken toch? Of heb ik iets gemist?

Er zou wel wat gebeuren met je zenuwstelsel, wat precies weet ik ook niet, maar je kan iig flink overtraind raken door teveel overbelasting van je systeem/lichaam zonder voldoende rust en herstel.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  Er zou wel wat gebeuren met je zenuwstelsel, wat precies weet ik ook niet, maar je kan iig flink overtraind raken door teveel overbelasting van je systeem/lichaam zonder voldoende rust en herstel.
                  Aangezien ik nu het blok neurologie heb, heb ik het meteen maar gevraagd aan de neuroloog Hij kon zich er niets bij voorstellen. Alleen bij bepaalde ziektes, zoals bij Myasthenia Gravis zal je je centrale/perifere zenuwstelsel moeten laten rusten. Verder heb je natuurlijk slaap nodig, maar dat is vooral centraal en krijg je ook na een dagje flink denken
                  Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                    Aangezien ik nu het blok neurologie heb, heb ik het meteen maar gevraagd aan de neuroloog Hij kon zich er niets bij voorstellen. Alleen bij bepaalde ziektes, zoals bij Myasthenia Gravis zal je je centrale/perifere zenuwstelsel moeten laten rusten. Verder heb je natuurlijk slaap nodig, maar dat is vooral centraal en krijg je ook na een dagje flink denken

Dus overtraining bestaat niet?

Comment

Probeer het eerst maar eens vol te houden een 5 dagen schema.
                      En je moet niet elke dag gaan, houd liever de woensdag en vrijdag rust, en train dan op zaterdag zondag.

Eigenlijk is 5 dagen ook te veel, vooral als je geen goed voedingsschema hebt.
                      Je kan nu 5 dagen trainen, wie weet heb je over 2 maanden al geen tijd meer om 5 dagen te trainen of ben je het mischien al beu om zo vaak naar de sportschool te gaan.

Comment

Goeie links dyno.

Volgens mij komt overtraining niet zo heel vaak voor. Niet bij ons op bodynet in ieder geval. Ik merk bij mijzelf iets meer pijntjes nu ik 4 dagen in de week bench,deadlift en squat, maar nog niks van overtraining. Wie weet dat ik er over 2 weken iets anders over zeg, maar goed dan heb ik tegen die tijd weer een deload week ingecalculeerd

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X