Off-days

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Off-days

Hi allemaal,

Ik zit met een vraag wat het beste te doen is wanneer je een off-day hebt.
    Wat kan ik het beste doen wanneer ik het aantal reps met een bepaald gewicht niet kan halen?
    Bijv. de ene week bench press 70kg opbouwend met 2,5 kg per set 12-10-10-8-6.
    De week erna wil ik minimaal hetzelfde gewicht pakken liefst zwaarder maar soms lukt hetzelfde gewicht niet eens.

Wat kan ik dan het beste doen, zelfde gewicht maar minder reps nog zwaarder gewicht met minder sets en minder reps of wat anders?

Of moet ik mijn training anders inrichten ik probeer sowieso na iedere 6-8 weken te wisselen van oefeningen.

Alvast bedankt

Iemand?

Comment

Train je kracht of massa is al een eerste grote vraag.
      Indien je massa traint doen gewichten er in elk geval niet echt toe. Je moet gewoon zorgen dat je elke training opnieuw en opnieuw kappot gaat. Of dit nu met veel of weinig gewicht is gewoon blijven gaan.

Indien kracht en je dus een bepaald shema volgt kan je best rustig beginnen. Dus niet meteen met zo een hoog gewicht. Kracht train je via een bepaald shema met vooral minder reps en langzame opbouw gedurende een lange tijd om zo je PR te verbreken.
      I'm not special, but not the same as you.
      Because I do things you will never do.
      SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Originally posted by nbtp View Post
        Train je kracht of massa is al een eerste grote vraag.
        Indien je massa traint doen gewichten er in elk geval niet echt toe. Je moet gewoon zorgen dat je elke training opnieuw en opnieuw kappot gaat. Of dit nu met veel of weinig gewicht is gewoon blijven gaan.

Indien kracht en je dus een bepaald shema volgt kan je best rustig beginnen. Dus niet meteen met zo een hoog gewicht. Kracht train je via een bepaald shema met vooral minder reps en langzame opbouw gedurende een lange tijd om zo je PR te verbreken.
        Als je op lange termijn niet zwaardere gewichten gaat gebruiken, ben je ook GEEN spiermassa op aan het bouwen.

Massa winnen en sterker worden gaan hand in hand. de mate waarin men in kracht of massa vergroot correleert, maar de correlatie is niet perse lineair (verschillende soorten training kan dit beinvloeden).
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
          Als je op lange termijn niet zwaardere gewichten gaat gebruiken, ben je ook GEEN spiermassa op aan het bouwen.

Massa winnen en sterker worden gaan hand in hand. de mate waarin men in kracht of massa vergroot correleert, maar de correlatie is niet perse lineair (verschillende soorten training kan dit beinvloeden).
          Ook niet als je zo in reps afwisselt, hiermee bedoel ik altijd tot fail gaan en drop sets gebruiken?
          Natuurlijk is het wel belangrijk om gewicht te verhogen, dat was inderdaad niet helemaal duidelijk in bovenstaande post.
          I'm not special, but not the same as you.
          Because I do things you will never do.
          SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Originally posted by dynobet View Post

Ik train heel gevarieerd met gewicht, reps, vorm, rust en tempo.
            Hoe me niet bezig met stats, maar merk na bijv een hele periode DUMBELL bench press dat de BARBELL bench press met 10Kg omhoog is gegaan.

Niet zo zuiver en pro, maar wel nog steeds sterker en harder aan het worden.
            Ssssmoking

Comment

He daar.

Heb ook wel eens offdays, druk op werk of thuis, iets minder op het eten gelet, iets minder uurtjes geslapen dan eigenlijk nodig, kan zoveel oorzaken hebben, gewoon je gewicht onveranderd laten en iets minder reps (fail).

Als de offdagen vaker voorkomen, dan inderdaad je trainingschema eens omgooien.
              Let wel vandaag is bepalend voor de training van morgen, voeding, nachtrust......

succes

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X