beginnen met powerlifting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beginnen met powerlifting

aloha

ik heb de laatste tijd getracht om 4-5 dagen p/w te blijve trainen maar
    door dat ik nu 3x per week ipv 1x naar school moet + werk valt het allemaal in het water..
    ook kwa voeding loopt het hierdoor helemaal mis wat leid tot verlies aan motivatie en dat is toch wel een van de belangrijkste dingen dat je ervoor nodig hebt..

dus! zat ik er nu aan te denken om dit jaar de powerlifting kant op te gaan! tot volgend jaar want dan zit mijn schooltijd er op

...nu is er het probleem dat ik over deze manier van trainen nog niet veel weet..

hoe zit het bv met voeding? ik heb gehoord dat ik er alleen voor moet zorgen dat ik genoeg eiwitten binnekrijg en dat vetten/carbs er niet echt toe doen..is dit zo?

en wat training betreft heb ik dit op bb.com gevonden:

Monday

Squats: 5 sets of 5 with the same weight. Start with a moderate weigth and add 5-10 pounds every week.

Front Squats: 3 sets of 8-10. Add 5-10 pounds every week for all sets.

Glute Raises: 3 sets of 8-10. If you can not do 8 reps, do as many full reps as you can then do partials to finish.

Calves: 3-4 sets to failure. Use slow reps. Add 5 pounds per week for all sets.

Wednesday

Bench Press: 5 sets of 5 with the same weight. Start with a moderate weigth and add 5-10 pounds every week.

Flat Dumbbell Bench Press: 2 sets of 8-10. Try to increase the weight as often as possible. It is harder with dumbbells.

Close Grip Bench Press: 3 sets of 5. This is a core lift. Add 5-10 pounds every week.

Tricep Pushdowns: 2 sets of 10. Add weight every week. When you can do the stack for every set do weighted dips.

Friday

Deadlifts: 5 sets of 5 with the same weight. Start with a moderate weigth and add 5-10 pounds every week.

Barbell Rows: 3 sets of 6-8 reps. Try to add weight every week though it wont always be possible. Strive to make personal records.

Hyperextensions: 3 sets of 10-15 reps. These are for rehab and preventitive strengthening of the lower back (use a lighter weight for this exercise).

Barbell Curls: 5 sets of 5 reps. Start with a moderate weigth and add 5 pounds every week.

is dit schema goed? of zijn dingen dat niet kloppen?

als je tips/op of aanmerkingen/raad of leesvoer hebt hoor ik het graag!

grtz nick
    next goal: becoming baloe jwt

"velen voelen zich geroepen,maar weinigen zijn uitverkoren"

Hoe het zit met de voeding.....naar wat ik allemaal tegenkom mbt powerlifters is dat de meesten geen fuck geven om voeding.
    Maar ik zou gewoon netjes blijven eten. Een bodybuilder stelt zijn dieet samen om goed op te herstellen en te groeien, dat zou je als powerlifter ook gewoon dus moeten doen. Van goed herstel zal je sterker worden en meer volume krijgen in de spieren waarmee je ook sterker wordt.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Trainen als een powerlifter, eten als een bodybuilder

Comment

Dit hoeft niet perse heb ik begrepen, natuurlijk herstel je dan wel sneller en zou het ook beter zijn maar om sterk te worden heb je geen extra's nodig. Dit is puur en alleen voor het bouwen van spieren
        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
          Dit hoeft niet perse heb ik begrepen, natuurlijk herstel je dan wel sneller en zou het ook beter zijn maar om sterk te worden heb je geen extra's nodig. Dit is puur en alleen voor het bouwen van spieren
          Beetje onzin wat je zegt.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Hoe het zit met de voeding.....naar wat ik allemaal tegenkom mbt powerlifters is dat de meesten geen fuck geven om voeding.
            Maar ik zou gewoon netjes blijven eten. Een bodybuilder stelt zijn dieet samen om goed op te herstellen en te groeien, dat zou je als powerlifter ook gewoon dus moeten doen. Van goed herstel zal je sterker worden en meer volume krijgen in de spieren waarmee je ook sterker wordt.
            zoiets dacht ik al..
            netjes eet ik zowiezo wel
            maar door me werk en school en wat er allemaal nog bijkomt is het onmogelijk momenteel om een strikt schema aan te kunnen houden (ik heb het zekers geprobeert!)
            als het nu alleen werk was was het geen probleem (ben kok )

maar als ik het zo lees zou ik dus gwn moete zorgen dat ik men eiwitten binnenkrijg en kwa vetten en carbs zal ik wel zorgen dat ik van allebij wat verspreid over de dag wat binnenkrijg

iemand nog op of aanmerkingen over het schema?

Comment

komt dit van een 4 daags schema?
              want ik mis toch wel een beetje een overhead press.

maar verder vind ik het een mooi schema. maar ik heb bijna toch geen verstand van powerlifting

Comment

Powerlifting is heel wat moeilijker dan bodybuilding (zullen wellicht veel mensen niet graag horen).

Ik vind het wat raar om voor PL te kiezen omdat je minder tijd hebt. Met de meeste PL schema's ben je heel wat langer bezig dan BB schema's.
                On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Wat is er moeilijker aan dan? En waarom doe je er met zo weinig volume zoveel langer over dan?

Powerlifters haten isolerende oefeningen dus de meeste oefeningen vallen dan al af, blijft een handjevol basis oefeningen en compounds over, wat is daar moeilijker aan en waarom doe je daar veel langer over?
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    Wat is er moeilijker aan dan? En waarom doe je er met zo weinig volume zoveel langer over dan?

Powerlifters haten isolerende oefeningen dus de meeste oefeningen vallen dan al af, blijft een handjevol basis oefeningen en compounds over, wat is daar moeilijker aan en waarom doe je daar veel langer over?
                    Meer rust tijdens de sets. (5x5 schema is wellicht 1 van de kortste die er zijn, is dan ook niet helemaal PL).

Bij BB zal je groeien als je goed eet, goed traint en goed rust.
                    Bij PL kan je dat allemaal doen en toch niet goed vooruit gaan in kracht. Het zenuwstelsel traint zich heel wat moeilijker.

Comment

Waarschijnlijk bedoelt Gleke dat de techniek belangrijker is ofzo.... Maar toch kan je niet zeggen dat PL of BB moelijker zijn dan elkaar, het is gewoon anders, punt.
                      Laissez Faire

Comment

Ben er ongeveer zeker van dat gleke bedoeld dat het veel moeilijker is om je trainingsschema af te stellen op een zo goed mogenlijk resultaat (correct me if i'm wrong)
                        Dat BB'ing voor het grootste deel gewoon trainen to the death is, of je nu 6 of 8 of 12 of 15 reps maakt per set, maakt allemaal AMPER uit voor het resultaat (=meer massa, minder vet, grotere pomp,.. you name it), zolang je maar keihard knalt
                        Voor PL moet je veel berekender te werk gaan en mag je net niet iedere training tot het uiterste gaan om een goed resultaat te krijgen (= meer gewicht op de barbell)

(voeding buiten beschouwing gelaten)
                        Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Klopt aces, zelfs met een goed trainingschema ben je bij PL niet helemaal zeker van goede resultaten..
                          Hangt zoals ik al zei, veel af van je CNS, spier receptoren en andere factoren.

vb: Als je enkele trainingen teveel gewicht neemt kan dat al nefast zijn voor je CNS.

Bij je spieren heb je indicatoren dat ze nog niet genoeg herstelt zijn, bij CNS niet (of het moet al hopeloos te laat zijn).

Comment

@gleke, het gaat er niet om dat een training langer duurt maar om het feit dat ik niet meer elke dag op een bepaald tijdstip kan trainen.en momenteel ook niet meer als 3-4 x p/w (meestal 3)
                            Dat een training langer duurt maakt niets uit..als ik ga trainen heb ik de tijd =)...

Comment

Als ik het zo zie lijkt het meer op een KT schema i.p.v. een PL schema.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X