Achterlopende armen 2x trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by gleke View Post
    Zou moest ik jou zijn me daar nog niet teveel van aantrekken. Gewoon goed alles blijven trainen en later indien blijkt dat het nog niet is bijgetrokken wat nieuwe dingen proberen.

Hou je bij de basics
    Klopt, denk het ook Ga door zoals ik al deed, gewoon afwisselen met curls en dumbell/barbells..

Gaan optrekken als een malle !!
    Doe al chins voor bicep
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
      Oke, met verschillende grepen bedoel ik de greep met je duimen omhoog (hammer curl) en de greep je duimen naar buiten (dumbell curl) en verschillende grepen met de barbell curl qua afstand van de handen. Veroorzaken deze onnodige stress in de polsen?
      Hammer curl is nuttig en gewoon reguliere curls ook. Maar al dat gedoe met verschillende afstanden en dergelijke is vrij nutteloos.

Zelf houd ik dumbells nooit parallel met de vloer wanneer ik die doe maar een beetje schuin. In een houding die natuurlijk aanvoelt, dat is alles. Barbell curls doe ik nooit omdat ik het in mijn polsen voel; het voelt niet comfortabel.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
        Hammer curl is nuttig en gewoon reguliere curls ook. Maar al dat gedoe met verschillende afstanden en dergelijke is vrij nutteloos.

Zelf houd ik dumbells nooit parallel met de vloer wanneer ik die doe maar een beetje schuin. In een houding die natuurlijk aanvoelt, dat is alles. Barbell curls doe ik nooit omdat ik het in mijn polsen voel; het voelt niet comfortabel.
        Oke, thanks. De curls die ik doe voelen wel prima, geen last, dus dat scheelt

Comment

Klopt, denk het ook Ga door zoals ik al deed, gewoon afwisselen met curls en dumbell/barbells..

Doe al chins voor bicep
          idd gewoon lekker variatie in je biceps oefneingen houden werkt prima.

Maar chins voor biceps?....blijft een rug of optrek-oefening heur..... ook als het chins noemt.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
            idd gewoon lekker variatie in je biceps oefneingen houden werkt prima.

Maar chins voor biceps?....blijft een rug of optrek-oefening heur..... ook als het chins noemt.
            Doe altijd pull ups wijd (met de duimen naar elkaar toe) voor me rug en chin ups smal (met de duimen naar buiten) voor biceps.. Als ik boven de 10 kom met gewicht..

Comment

Dropsets gebruik ik inderdaad wel eens, krijg je een goeie pomp van haha..

haha wtf is dat?
              1 oefening.

3 Set:
              1: 6-8hh
              2: 2-4hh
              3: 1-2hh

Elke hh 8 sec negatief uitgevoerd.
              12 ademhalingen als rust
              Na laatste set extreme stretching.

En elke x moet je het gewicht verhogen of 1-2 reps meer maken als vorige x
              In et kort,

Ik heb het niet langer uitgehouden als 10 weken, je traint maar 3x in de week ong 40mins maar damn wat was ik gesloopt in die tijd.
              Make it happen, shock everyone!

Comment

De basisoefeningen blijven doen, een curl blijft een curl je kan geen delen in je biceps stilleggen dmv allerlei variaties.
                Rechte stang curlen, en daarmee varieren, soms hogere reps 7-15 en soms 3-6 reps, of 5 x 5 ene training tegen max aan en de volgende biceptraining op 80% zodat het makkelijker went, dropsets en allerlei andere onzin heb je helemaal niet nodig.
                En idd hoe stom het lijkt, onderhands optrekken wat triple al zei, doe dat maar eens en dan een x aantal sets barbell curlen en liefst met een olympische halter.
                Ook wil halterdikte helpen in je kracht, stukkies isolatie halen en die eromheen doen.
                En durf zwaar te gaan, veel blijven te lang hangen op 1 gewicht, kun je 50 kg curlen, probeer dan eens 60 kilo, gewoon doen, als je maar de basiskracht met bijbehorende spanning/controle hebt.
                "You are what you eat..."
                That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Ga nou niet elk deel van je biceps isoleren.
                  Brachialis is een andere spier dan biceps. Ik pak de brachialis mee bij chin-ups waarbij ik de palmen naar elkaar toe doe (hammer grip).

Originally posted by marnop View Post
                  Als je onderhands (gesupineerd, dus met palmen naar je toe) doet dan belast je je biceps behoorlijk. Prima als je extra nadruk op je biceps wilt leggen. Ik doe maandag supine grip en donderdag de hammer grip bij de pullups. De wijde pullups doe ik niet omdat die mijn schouders teveel belasten en je minder contractie krijgt in de lats (geleerd van Dorian Yates ).
                  Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                    Brachialis is een andere spier dan biceps. Ik pak de brachialis mee bij chin-ups waarbij ik de palmen naar elkaar toe doe (hammer grip).
                    Dat veranderd de stelling niet. Specifiek een oefening doen voor de brachialis is wellicht interessant als je vergevorderd bent, en zelfs dan heb ik er mijn twijfels over, of als deze grehabiliteerd moet worden.

De rest kan het beter bij de basis houden.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Ik heb goede ervaring met deze oefening. Mijn biceps liepen eerst ook achter op de rest, had er ook minder kracht in. Na het toevoegen van deze oefening ging ik weer vooruit.
                      Dumbbell Curl for Biceps & Gaining Muscle | Bigger Arms - YouTube
                      "Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                        1 oefening.

3 Set:
                        1: 6-8hh
                        2: 2-4hh
                        3: 1-2hh

Elke hh 8 sec negatief uitgevoerd.
                        12 ademhalingen als rust
                        Na laatste set extreme stretching.

En elke x moet je het gewicht verhogen of 1-2 reps meer maken als vorige x
                        In et kort,

Ik heb het niet langer uitgehouden als 10 weken, je traint maar 3x in de week ong 40mins maar damn wat was ik gesloopt in die tijd.
                        Haha oke, thanks Gip, hou het in gedachten

Hier ben ik het persoonlijk mee eens ja, voor de brachialis pak ik zelf altijd hammer curls of de dumbell curl met kwart draai..

Specifiek een oefening doen voor de brachialis is wellicht interessant als je vergevorderd bent, en zelfs dan heb ik er mijn twijfels over, of als deze grehabiliteerd moet worden.
                        Waarom trek je deze conclusie? Heb je die ergens op gebaseerd?

Ik heb goede ervaring met deze oefening. Mijn biceps liepen eerst ook achter op de rest, had er ook minder kracht in. Na het toevoegen van deze oefening ging ik weer vooruit.
                        Eigenlijks bijna de zelfde uitvoering als de dumbell curl (zonder draai).

Comment

Waarom trek je deze conclusie? Heb je die ergens op gebaseerd?
                          Om dezelfde reden waarom het voor de meerderheid niet rendabel is om specifiek een oefening te doen voor bijvoorbeeld de vastus medialis. Je maakt ten eerste je hele training overgecompliceerd en ten tweede ik zie het nut er niet van, het is tijdverspilling. Je kunt wel elk klein spiertje gaan isoleren maar wat wil je daarmee bereiken? Hou het bij de basis.
                          - Dave Tate

Comment

Om dezelfde reden waarom het voor de meerderheid niet rendabel is om specifiek een oefening te doen voor bijvoorbeeld de vastus medialis. Je maakt ten eerste je hele training overgecompliceerd en ten tweede ik zie het nut er niet van, het is tijdverspilling. Je kunt wel elk klein spiertje gaan isoleren maar wat wil je daarmee bereiken? Hou het bij de basis.

En wat is volgens jou de basis qua biceps en de oefeningen?
                            If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Originally posted by richard21 View Post
                              En wat is volgens jou de basis qua biceps en de oefeningen?
                              Dat staat in meerdere posts hierboven. Gewoon curls doen en chinups. Niets gecompliceerds.
                              - Dave Tate

Comment

Oke dankje inferno voor de verdere toelichting!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X