Omdat heel veel mensen zowel in posts als persoonlijke vragen steeds vragen om push-pulls schema's hier een simpel trainingsschema voornamelijk gebaseerd op de grote barbell-compounds, voornamelijk voor (semi)-beginners (0-2 jaar propere trainingservaring, hetgeen inhoudt dat wanneer je de eerste 2 jaar een 6-daagse split hebt gedaan je hier nog prima mee aan de slag kunt) die op zoek zijn naar een massa-gericht schema. Een mooie bijkomstigheid van dit schema zal een forse toename in kracht zijn.
Ik en enkele jongens waar ik mee train hebben hele fijne ervaringen met dit schema, vandaar dat ik besloten heb deze te delen.
Je hanteert de volgende oefeningen:
Alle oefeningen worden op de standaard manier uitgevoerd met barbell tenzij anders gespecificeerd.
Q&A
Ik kan (oefening) nog niet uitvoeren wegens een gebrek aan kracht.
Dan vervang je de oefening totdat je hem wel kunt uitvoeren.
Dips: Skullcrushers/Machine dips
Pull-ups: Lat pulldowns/ Machine pull-ups
Hanging leg raises: Hanging knee raises/ Machine crunches
Waarom zo weinig direct werk voor (spiergroep)
Omdat nog niet ver gevorderde sporters relatief weinig herhalingen nodig hebben om spier-groei te stimuleren, dit schema haalt onnodige isolatie oefeningen weg en zorgt ervoor dat je je tijd in de sportschool zo efficient mogelijk besteed.
Mag ik cardio doen?
Ik ben persoonlijk geen fan van cardio, maar 2/3 keer per week een korte cardio-sessie na je training zal je progressie niet significant in de weg staan. Bij langere sessies wordt dit een ander verhaal, HIIT zou ik i.c.m. dit schema afraden.
Wat moet ik naast dit schema eten?
Hier bestaan prachtige topics over in de voedings-sectie
Hoe verzwaar ik de andere oefeningen?
Dit heb ik persoonlijk altijd dusdanig gedaan dat ze mijn progressie op de grote oefeningen niet in de weg gaan zitten, het zijn slechts 'assisterende' oefeningen die voornamelijk vanuit esthetisch oogpunt gekozen zijn. Hiermee spoor ik je niet aan deze oefeningen af te raffelen, maar focus net zoals bij de andere oefeningen in de eerste plaats op vorm en niet op gewicht.
Hoe moet ik (oefening) 'perfect' uitvoeren?
Hier een aantal instructievideo's die de oefeningen uitgebreid uitleggen.
[/quote]
GL
Ik en enkele jongens waar ik mee train hebben hele fijne ervaringen met dit schema, vandaar dat ik besloten heb deze te delen.
Je hanteert de volgende oefeningen:
Originally posted by aktito's push-pull
Originally posted by Trainingsfrequentie
Originally posted by Verzwaring van gewicht
Ik kan (oefening) nog niet uitvoeren wegens een gebrek aan kracht.
Dan vervang je de oefening totdat je hem wel kunt uitvoeren.
Dips: Skullcrushers/Machine dips
Pull-ups: Lat pulldowns/ Machine pull-ups
Hanging leg raises: Hanging knee raises/ Machine crunches
Waarom zo weinig direct werk voor (spiergroep)
Omdat nog niet ver gevorderde sporters relatief weinig herhalingen nodig hebben om spier-groei te stimuleren, dit schema haalt onnodige isolatie oefeningen weg en zorgt ervoor dat je je tijd in de sportschool zo efficient mogelijk besteed.
Mag ik cardio doen?
Ik ben persoonlijk geen fan van cardio, maar 2/3 keer per week een korte cardio-sessie na je training zal je progressie niet significant in de weg staan. Bij langere sessies wordt dit een ander verhaal, HIIT zou ik i.c.m. dit schema afraden.
Wat moet ik naast dit schema eten?
Hier bestaan prachtige topics over in de voedings-sectie
Hoe verzwaar ik de andere oefeningen?
Dit heb ik persoonlijk altijd dusdanig gedaan dat ze mijn progressie op de grote oefeningen niet in de weg gaan zitten, het zijn slechts 'assisterende' oefeningen die voornamelijk vanuit esthetisch oogpunt gekozen zijn. Hiermee spoor ik je niet aan deze oefeningen af te raffelen, maar focus net zoals bij de andere oefeningen in de eerste plaats op vorm en niet op gewicht.
Hoe moet ik (oefening) 'perfect' uitvoeren?
Hier een aantal instructievideo's die de oefeningen uitgebreid uitleggen.
[/quote]
Originally posted by Instructie-video's
Comment