Train nu wel veel tot failure... Komt door de trainingspartner en voelt fijn.
failure
Collapse
X
-
-
Ik heb altijd tot failure getraint en nooit het gevoel gehad dat ik tot mijn volledige potentie heb getraind omdat mijn herstel altijd lang duurde hoe ik mijn voeding ook indeelde. Inmiddels heb ik een tijd terug besloten om niet meer tot failure te trainen (netjes 1 rep voor failure te stoppen) op een enkele uitzondering met squatten of deadliften of benchen na (piekmonenten 1x in de zoveel tijd)
En ik herstel sneller en groei minstens zo goed al niet beter. Ik kan iig vaker een spiergroep aanpakken."The only thing worse than failing is not trying."
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostDit is mijn schema.. een iets aangepaste (uitgebreide) versie van het schema van Falstyr.
Maandag Sets Reps Bench Press 5 5 Overhead press (db/barbell zittend) 4 8-12 Close Grip Bench Press 4 8-12 Incline Dumbell Press 4 8-12 Crossovers 3 8-12 Crucifix Flyes 3 8-12 Dinsdag Sets Reps Squat (back) 5 5 Stiff legged deadlift 4 8-12 One legged Leg Press 4 8-12 Pendlay row 4 8-12 DB row 4 8-12 Pull ups 3 8-12 Hammer Curls 3 8-12 Wrist curls 3 8-12 Buikspieren 3 8-12 Donderdag Sets Reps Bench Press 5 5 Overhead press (db/barbell staand) 4 8-12 Close Grip Bench Press 4 8-12 Incline Dumbell Press 4 8-12 Crossovers 3 8-12 Crucifix Flyes 3 8-12 Vrijdag Sets Reps Deadlift 5 5 Stiff legged deadlift 4 8-12 Lunges (met stang) 4 8-12 Chins 3 8-12 DB row 4 8-12 DB Rear Delt Raise 4 8-12 Hyper extensions (met twist) 3 8-12 Shrugs 3 8-12 Buikspieren X X
Hoelang volg je hem al?
En hoe is de progressie?installing muscles....please wait
Comment
-
Kennelijk wijkt de manier waarop ik train af van wat hier geschreven wordt. Ik doe bij iedere oefening 1 of 2 warm-up sets en vervolgens 1 echte werkset van zoveel mogelijk reps totdat de laatste rep niet meer gaat. Dus tot fail. Het gewicht van die werkset is zodanig dat het aantal reps tussen de 6 en 10 uitkomt, afhankelijk van de oefening. Soms probeer ik uit of ik echt "tot het gaatje" ben gegaan door er nog een tweede werkset achteraan te knopen. Maar meestal lukt het me dan om slechts drie reps of zo te doen, dus de spier is echt leeg. Deze methode is een vrije interpretatie van Mike Mentzer.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Originally posted by niet_hier View PostKennelijk wijkt de manier waarop ik train af van wat hier geschreven wordt. Ik doe bij iedere oefening 1 of 2 warm-up sets en vervolgens 1 echte werkset van zoveel mogelijk reps totdat de laatste rep niet meer gaat. Dus tot fail. Het gewicht van die werkset is zodanig dat het aantal reps tussen de 6 en 10 uitkomt, afhankelijk van de oefening. Soms probeer ik uit of ik echt "tot het gaatje" ben gegaan door er nog een tweede werkset achteraan te knopen. Maar meestal lukt het me dan om slechts drie reps of zo te doen, dus de spier is echt leeg. Deze methode is een vrije interpretatie van Mike Mentzer.
Ik heb eens gelezen tot als je tot failure gaat je zenuwstelsel in de war raakt en dat het gevolg is tot je de rest van de training niet meer optimaal kan presteren...installing muscles....please wait
Comment
-
Nee, dat heb ik niet altijd gedaan. Voorheen deed ik, net als vele anderen, drie setjes van tien reps. Of iets van die strekking. Echter, ik boekte geen progressie meer. Daar komt bij dat ik alleen in het weekend kan trainen, dus heb ik automatisch een lange herstelperiode na iedere training. Dat is wel nodig omdat je inderdaad je zenuwstelsel belast met een dergelijke trainingsvorm.
Je kunt meer lezen in m'n trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslog...ssenstand.html M'n huidige trainingsvorm beschrijf ik in de post van 26 januari 2013 en later.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Originally posted by niet_hier View PostNee, dat heb ik niet altijd gedaan. Voorheen deed ik, net als vele anderen, drie setjes van tien reps. Of iets van die strekking. Echter, ik boekte geen progressie meer. Daar komt bij dat ik alleen in het weekend kan trainen, dus heb ik automatisch een lange herstelperiode na iedere training. Dat is wel nodig omdat je inderdaad je zenuwstelsel belast met een dergelijke trainingsvorm.
Je kunt meer lezen in m'n trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslog...ssenstand.html M'n huidige trainingsvorm beschrijf ik in de post van 26 januari 2013 en later.installing muscles....please wait
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 81kg 4x
- 81kg 5x
Deadlift:
- 160kg 1x
- 130kg...-
Kanaal: Trainingslogjes
10 uur geleden -
-
door tim87If you're looking for a reliable solution to address erectile dysfunction, buy Cenforce 100mg. This oral medication is just what you need. Known for its...12 uur geleden
-
door justinsmith07Reiki Healing is such a transformative practice! Unlocking the power of energy healing can bring balance and harmony to life. If you want to deepen your...16 uur geleden
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 weken geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 85kg 1x
Paused safety bar squat:
- 90kg 4x
Wide grip bent over...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...2 weken geleden
-
Antwoord op The big data analytics coursedoor macautherUnlock the power of AI within your Salesforce exam questions ecosystem and propel your career forward with the Salesforce Certified AI Associate certification....
-
Kanaal: Algemeen
4 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment