Dag iedereen,
Zouden jullie commentaar willen leveren op m'n schema, ik wil dit de volgende 4 weken gaan uitproberen en kijken wat voor effect het op me heeft.
- Ik train nu ongeveer 2 jaar. 23 jaar 80 kg, 20% bf
- Ik ben momenteel rustig aan het cutten qua voeding
- Mijn schouders en Bench zijn relatief zwak vergeleken met mijn DL/Squat (90 1RM t.o.v. 150/100 1RM)
- Mijn gym heeft al het gangbare apparatuur, geen lying leg curl, kuit apparaten en smith machine.
- Ik train 3-4 dagen in de week
Ik heb voorheen een laag volume schema aangehouden met 5x5 voor de grote oefeningen en 3x8 voor de assists. Met ongeveer 8-9 oefeningen per dag, maar ik heb het gevoel dat ik meer uit mijn trainingen kan halen. Hoog volume trainen heb ik voorheen niet gedaan en leek me wel leuk.
Alle oefeningen 50 reps totaal, train met mijn 10RM gewicht en ik doe zoveel sets als het nodig is om 50 reps te voltooien, met 30 sec rust tussen sets.
Dag 1 chest/triceps/back/bicep (ma/do)
- Flat barbell bench press
- Incline barbell bench press
- Cable cross Wil ik misschien weglaten, of vervangen door dumbbell fly's
- Close grip bench press
- Dumbbell one arm extension
- Assisted chin ups
- Barbell bent over row
- Close grip cable pulldown
- Barbell curl
- Dumbbell preacher curl
Dag 2 legs/lower back/shoulders/abs (di/vr)
- Barbell squat
- Machine leg press weglaten?
- Leg extension
- Deadlift
- Romanian deadlift
- Push press
- Lateral side raises
- Dumbbell bent rear delt raise
- Barbell calf raise
- Calf press on leg press machine
- Weighted decline crunch
- Weighted leg raise
Vragen
Ik zit in de knoop met mijn schouder oefeningen. Heb ze naar dag 2 verplaats omdat dag 1 anders te veel wordt. Is dit wel verstandig omdat ik op dag 1 mijn schouders ook mee train met mijn 3 bench oefeningen? Heb na 1 dag vaak geen spierpijn tho.
Zal ik mijn deadlift naar dag 1 te verplaatsen, en dan de op dag 2 een leg curl i.p.v. de romanian deadlift te doen? (vind de romanian wel 1 van de leukste oefeningen)
Cardio na de training, of op woensdag/zaterdag? Wil hiit doen, maar dit lijkt me zwaar voor m'n CNR met dit schema....
Alvast bedankt!
Zouden jullie commentaar willen leveren op m'n schema, ik wil dit de volgende 4 weken gaan uitproberen en kijken wat voor effect het op me heeft.
- Ik train nu ongeveer 2 jaar. 23 jaar 80 kg, 20% bf
- Ik ben momenteel rustig aan het cutten qua voeding
- Mijn schouders en Bench zijn relatief zwak vergeleken met mijn DL/Squat (90 1RM t.o.v. 150/100 1RM)
- Mijn gym heeft al het gangbare apparatuur, geen lying leg curl, kuit apparaten en smith machine.
- Ik train 3-4 dagen in de week
Ik heb voorheen een laag volume schema aangehouden met 5x5 voor de grote oefeningen en 3x8 voor de assists. Met ongeveer 8-9 oefeningen per dag, maar ik heb het gevoel dat ik meer uit mijn trainingen kan halen. Hoog volume trainen heb ik voorheen niet gedaan en leek me wel leuk.
Alle oefeningen 50 reps totaal, train met mijn 10RM gewicht en ik doe zoveel sets als het nodig is om 50 reps te voltooien, met 30 sec rust tussen sets.
Dag 1 chest/triceps/back/bicep (ma/do)
- Flat barbell bench press
- Incline barbell bench press
- Cable cross Wil ik misschien weglaten, of vervangen door dumbbell fly's
- Close grip bench press
- Dumbbell one arm extension
- Assisted chin ups
- Barbell bent over row
- Close grip cable pulldown
- Barbell curl
- Dumbbell preacher curl
Dag 2 legs/lower back/shoulders/abs (di/vr)
- Barbell squat
- Machine leg press weglaten?
- Leg extension
- Deadlift
- Romanian deadlift
- Push press
- Lateral side raises
- Dumbbell bent rear delt raise
- Barbell calf raise
- Calf press on leg press machine
- Weighted decline crunch
- Weighted leg raise
Vragen
Ik zit in de knoop met mijn schouder oefeningen. Heb ze naar dag 2 verplaats omdat dag 1 anders te veel wordt. Is dit wel verstandig omdat ik op dag 1 mijn schouders ook mee train met mijn 3 bench oefeningen? Heb na 1 dag vaak geen spierpijn tho.
Zal ik mijn deadlift naar dag 1 te verplaatsen, en dan de op dag 2 een leg curl i.p.v. de romanian deadlift te doen? (vind de romanian wel 1 van de leukste oefeningen)
Cardio na de training, of op woensdag/zaterdag? Wil hiit doen, maar dit lijkt me zwaar voor m'n CNR met dit schema....
Alvast bedankt!
Comment