Leuke training gehad met pt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leuke training gehad met pt

Ik heb nu een periode een personal trainer. Erg motiverend. Iedere week krijg ik nieuwe info over voeding. De richtlijnen van voedingscentrum waren inmiddels niet meer heilig voor me. In combi met sport lokte dat alleen maar vreetbuien uit. Inmiddels ben ik fanatieker geworden met fitness dus wil wel dat voeding en fitness elkaar versterken. Door Pt hoop ik veel te leren over voeding en manier van trainen.
    vandaag begon de training met warmfietsen en daarna boxen. Ik voel me nog een kluns, maar leuk is het wel. Hartslag gaat er goed van omhoog. Daarna met de ketterball (volgens mij schrijf ik het verkeerd) squads, lunches en uitzwaaien. Nog deadliften met 20 kg. Maar helaas moet dat wat voorzichtig. Mijn benen en billen zijn sterker als mijn buik en rug. En kennen jullie de goodmorning? Ik niet hoor allaal nieuw. Als afsluiter nog op de crosstrainer 20 sec voluit, 10 sec rustig (5 min)
    Was leuk. Wilde ik even delen. Ben wel benieuwd hoe ik er zo mee verder ga, hoe mijn lichaam zich gaat ontwikkelen. We gaan door. Iedere week Pt en daarnaast zelf 2 of 3 x sporten.
    Just do it!!!!

Super toch!

Dankzij een personal trainer kan je wel de oefeningen goed leren en je voeding op orde krijgen.

Daardoor heb je een streepje voor op diegene die maar wat doen in de sportschool aangezien je zo veel eerder resultaat zal zien.
    Mits je je aan het voedingsschema houd natuurlijk!

Volhouden dus en de resultaten zullen snel zichtbaar zijn!
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ja precies! Ik ben best kritisch en vind al die verschillende verhalen die je leest op internet leuk, interessant, maar ook verwarrend. Eten blijft wel een moeilijk puntje. Ik kom van de 93 kg en weeg nu 66,5 (vet% 30,9 volgens weegschaal) ik heb wel echt een eerstkomend gehad. Maar ik ben op de goede weg. Stapje voor stapje kom ik er wel. Ik had sowieso niet verwacht te komen waar ik nu ben en het leuk te gaan vinden. Mijn instelling is veranderd. Maar voeding blijft een gevoelig puntje net als de weegschaal. Moet ik echt loslaten en me focussen op het sporten en gezond eten.
      met Pt even 1 richting, op het padje blijven en leren
      Just do it!!!!

Comment

Trainen met kettlebells lijkt me zeer interessant en effectief

Succes & Keep up the good work
        I don't give a damn what you think..I'm doing this for me, so fuck the world feed it beans, it's gassed up, if it thinks it's stopping me..I'ma be what I set out to be, without a doubt undoubtedly..And all those who look down on me I'm tearing down your balcony.

Comment

Precies,stap voor stap,het is geen hardloopwedstrijd

Wel knap zeg,dat je zoveel bent afgevallen.
          Toevallig,,ik weeg nu 93 kg en ik kwam van 67 kg af!
          Te mager is ook niet goed,word je ook niet gelukkig van

Je moet de weegschaal het raam uitgooien joh,wordt je alleen maar depri van.
          Als je spiermassa aankomt,zal je gewicht niet zakken namelijk,maar de spiegel is de beste weegschaal.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Leuk dat de PT je zo motiveerd. Nu die motivatie vast houden, en zoals eerder gezegd het is een marathon geen sprint. Onthoud dat goed want er komt een tijd dat je ongemotiveerd word!
            Hard work Pays off!

Comment

Ik las dat je gebruik maakt van een elektronische weegschaal om je vetpercentage te berekenen maar daar moet je echt niet vanuit gaan!
              Ook al zegt je pt dat je zo je progressie kan zien als je altijd op dezelfde tijd meet,klopt er niks van!

Zou het in je voordeel zijn kan het nog voordelen geven, maar hij geeft bijna altijd hoger aan dan je daadwerkelijke vetpercentage en het kan per keer een paar procent schelen door bepaalde factoren.
              Voorbeeld:

Vrijwel alle weegschalen met een vetmeetfunctie maken gebruik van bio-impedantie-analyse(BIA). Bij deze methode wordt een zwakke stroom door je lichaam gestuurd. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het feit dat vet stroom veel slechter geleid dan andere lichaamsweefsels zoals spieren. Deze methode biedt echter geen waterdicht resultaat, o.a. vanwege de volgende redenen:
              •De hydratatiegraad van je lichaam heeft een sterke invloed op de meting. Zo is het moment op de dag van invloed, de mate van getraindheid, de hoeveelheid vocht die je gedronken hebt, of je net hebt gesport of niet, etc. Ook bij oudere personen, zwangere vrouwen en mensen met koorts kan de bio-impedantiemethode verkeerde resultaten opleveren.
              •Bij weegschalen die gebruik maken van bio-impedantie loopt een stroompje van de ene voet naar de andere. Door deze meetmethode wordt alleen het onderste deel van je lichaam betrokken bij de meting. Ook dit zorgt voor onnauwkeurige resultaten, zoals uit de test weegschalen met vetmeetfunctie van 2012 bleek. Van de 11 weegschalen week het vetpercentage gemiddeld 6,5% af van de gemeten waarden in het professionele apparaat.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Dank
                Zeker grappig rainman.
                het is nog gewoonte om elke dag op de weegschaal te staan. Maar te licht is niet goed nee. Ben 1,67 dus ik hoef ook nog amper af te vallen. Ik wil wel het vet% naar beneden, strakker en mooie vormen (toning?)

Die tijd van ongemotiveerd zijn. Tja.... Jammer is dat dat ook dat er zal zijn. Daarom vind ik het wel leuk hier wat te lezen en me ook door anderen te laten inspireren/motiveren. Ik was net met medicijnen begonnen die invloed hebben op de hartslag, griep gehad, vakantie. De afgelopen 2 weken waren erg uitdagend. Ik vroeg me af waar ik mee bezig ben. Inmiddels vakanriekilo's eraf en voeding weer goed en weer leuke effectieve training gehad. We zijn er weer. Weer even pieken.
                Just do it!!!!

Comment

Rainman: mijn Pt heeft volgens mij dezelfde mening. Ik sta er wel iedere week op. Kijken naar gewicht en vet% maar dan wel rekening houdend met het tijdstip waarop gewogen wordt. Maar vocht fluctueert bij mij zeker wel. Ik zit nu heel laag blijkbaar. Leuk! Vet% iets hoger
                  We hebben daarnaast ook de huidplooimeting gedaan en centimeters opgenomen.
                  Bij huidplooimeting dan geloof ik 24%
                  huidplooi doet ie niet bij iedereen. De meeste klanten zijn daar nog te zwaar voor. Maar ik had er naar gevraagd. Ook omdat ik hier gelezen had.
                  Last edited by Mariekepiek; 01-08-2013, 21:56.
                  Just do it!!!!

Comment

Originally posted by Mariekepiek View Post
                    Rainman: mijn Pt heeft volgens mij dezelfde mening. Ik sta er wel iedere week op. Kijken naar gewicht en vet% maar dan wel rekening houdend met het tijdstip waarop gewogen wordt. Maar vocht fluctueert bij mij zeker wel. Ik zit nu heel laag blijkbaar. Leuk! Vet% iets hoger
                    We hebben daarnaast ook de huidplooimeting gedaan en centimeters opgenomen.
                    Bij huidplooimeting dan geloof ik 24%
                    Huidplooimeting is het beste maar je moet je niet blindstaren op zowel je gewicht als je vetpercentage.
                    Dat komt vanzelf goed als je zo doorgaat,
                    Af en toe meten is prima,maar bij dagelijks/wekelijks meten en/of wegen, kan je teleurgesteld en gedemotiveerd raken.

Ik ben eigenlijk de laatste die dagelijks wegen af zou mogen raden,toen ik begon met fitness/bodybuilding stond ik ook dagelijks op de weegschaal.Dat heb ik aardig lang volgehouden.
                    Op het moment dat ik dat niet meer deed,gaf het mij veel meer rust.
                    Maar dat duurde een aardige tijd voor ik zover was,maar dat kwam omdat ik altijd extreem licht was en ineens aardig aankwam.
                    Als je dan iedere maand 1,5 kg aankomt,wordt het obsessief om iedere dag te wegen.

Moraal van dit ellenlange verhaal..........sloop de weegschaal!
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Hahaha! Ja het weegschaalleed is herkenbaar. Het kost me inderdaad veel negatieve energie. Maar.... Ik kan hem toch nog niet mollen. Zal het je laten weten als ik eraan toe ben.
                      Just do it!!!!

Comment

Nadeel van huidplooi meting is dat die visceraal en intramusculair vet niet kan meten. Elke meet methode heeft zijn voor en nadelen. Het is handig als je deze weet zodat je er rekening mee kan houden. Zo is bijvoorbeeld een huidplooi meting niet erg secuur bij mensen met veel overgewicht en/of veel visceraal vet.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ach ja... Voor cosmetisch gezien, zal de huidplooi en spiegel enzo wel goed genoeg zijn. Verder zal het viscerale vet vanzelf door gezonde leefstijl ook mee gaan. Intramusculair vind ik op dit moment nog niet zo belangrijk. Dus het zijn allemaal wel graadmeters. Jammer dat je het nooit exact zult kunnen weten.

p.s. Trots op mijn buik. Het lijntje zat er boven mijn navel. Nu gaat ie doorlopen tot onder mijn navel. Not bad! Zal ik toch potentie hebben voor een mooi strakke beschaafde sixpack! Lijkt me grappig als mama van 2 kids
                          Last edited by Mariekepiek; 02-08-2013, 08:13.
                          Just do it!!!!

Comment

Nadeel ervan is dat oa hierdoor Veel mensen hun VVM overschatten. Stel iemand weegt 100 kilo en denkt 20% vet te hebben (huidplooi meting). Deze rekent dan met een VVM van 80 kilo. In de praktijk is die 20% wellicht 25% en is de VVM maar 75 kilo.

De persoon gaat nu cutten en wil van 20% naar 10%. Hij wil dus 10 kilo afvallen en alle VVM behouden. Na een aantal maanden cutten is de persoon 10 kilo lichter. Zijn vet% met huidplooi meting is nu 14% (wat niet het doel was en er moet dus nog 4-5 kilo verder gecut worden) en zijn VVM is nu 77.4. Het lijkt nu dus dat de persoon 2.6 kilo spiermassa is verloren (heel veel). En minder vet verloren heeft.

Toen ik rond de 100 kilo woog kon men bij mij al de buik spieren licht zien doorkomen. Mijn vet zou daar rond de 15% moeten zijn geweest. Dat betekent een VVM van 85 kilo. Uiteindelijk een jaar verder met veel massa opbouwen en vet verliezen stond ik op 8% vet bij 86 kilo. Dat is rond de 80 kilo VVM. Initieel had ik mijn VVM wellicht met een 8-10 kilo te hoog ingeschat.

maargoed leuk iig dat jij het trainen met PT zo leuk vindt.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by rainman4 View Post
                              Ik ben eigenlijk de laatste die dagelijks wegen af zou mogen raden,toen ik begon met fitness/bodybuilding stond ik ook dagelijks op de weegschaal.Dat heb ik aardig lang volgehouden.
                              Ik ook, hoor.
                              Nu weeg ik me eigenlijk nog maar heel zelden. Ik ben 5 kilo zwaarder dan een jaar geleden en ik ben er nog trots op ook. :P

Succes, Marieke!
                              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X