gaint sport schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gaint sport schema

Hallo.

ik zoek eigenlijk nog een goed 5 daags sport schema voot massa en kracht.

Fitness Trainingsschema 5 Dagen - 01 | GIANT! Fitness

is dat niet iets?

Is gewoon een 5 daagse split. Niet verkeerd alleen vind ik dat ze nogal hoog gaan in de reps. 15 reps squatten is niks voor mij, doe mij maar weinig reps.

Ook vind ik dat ze een beetje tegenstrijdig zijn met deze uitspraak:
    Bij alle oefeningen verhoog je het gewicht bij elke opvolgende set. Probeer een gewicht te kiezen waarmee je het aantal voorgeschreven herhalingen met veel moeite haalt.
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ingewikkelde shit. Beter breng je een matrix mee naar de gym dan.

Kan allemaal veel simpeler, als ik iedere set zou moeten veranderen van aantal reps en gewicht werd ik zelf iig helemaal leip. Daarnaast is er wat mij betreft geen toegevoegde waarde.
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Oke jammer, niet bepaald geschikt voor massa en kracht dus..
        en weinig borst ook toch? Train je alleen op maandag .

Comment

En kan je beter dezelfde gewichten pakken als telkens zwaarder?

Comment

Hoezo weinig borst? Je traint alles 1x dus alles even veel/even weinig. Of wil jij borst 2x en de rest 1x?

Comment

Wat heb ik een toch een pleurishekel aan 5 daagse split met oneindige isolatie en veelste ingewikkelde shit.
              Pak gewoon basisoefeningen en knal alles 2x per week met een paar setjes aan gort.
              Maarja als jij graag een aparte dag voor buik hebt etc. zal het vast wel werken want het ziet er net zo gaar uit als elke andere 4daagse split.
              Legs dag is extreem quad-dominant trouwens, net als dat je 1 (!!) row en wat pulldowns doet t.o.v. een stuk of 10 press oefeningen.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                Ingewikkelde shit. Beter breng je een matrix mee naar de gym dan.

Kan allemaal veel simpeler, als ik iedere set zou moeten veranderen van aantal reps en gewicht werd ik zelf iig helemaal leip. Daarnaast is er wat mij betreft geen toegevoegde waarde.
                Ik neem altijd m'n Google spreadsheet waar stronglifts in staat hoor. Jij niet?
                2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Originally posted by aktito View Post
                  Wat heb ik een toch een pleurishekel aan 5 daagse split met oneindige isolatie en veelste ingewikkelde shit.
                  Pak gewoon basisoefeningen en knal alles 2x per week met een paar setjes aan gort.
                  Maarja als jij graag een aparte dag voor buik hebt etc. zal het vast wel werken want het ziet er net zo gaar uit als elke andere 4daagse split.
                  Legs dag is extreem quad-dominant trouwens, net als dat je 1 (!!) row en wat pulldowns doet t.o.v. een stuk of 10 press oefeningen.
                  Ff wat kut setjes legcurl om die squats, lunges en leg extensions te compenseren. haha good luck idd

Comment

Iemand een beter schema dan? Is full body schema beter?

Comment

Ik vond die pyramide schema's altijd een beetje vreemd. Stel dat het je met veel moeite lukt om 12 reps te doen met 50kg. Gaat het dan echt lukken om na 1 minuut 12 reps te doen met 52,5kg? En daarna na 1 minuut rust 10 reps met 55kg? Dat lijkt mij sterk.

Verder ziet het er maar ingewikkeld uit; ik krijg een beetje de indruk dat het met opzet zo gecompliceerd in elkaar is gezet om de indruk te wekken dat het goed doordacht en doeltreffend is.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Ik vond die pyramide schema's altijd een beetje vreemd. Stel dat het je met veel moeite lukt om 12 reps te doen met 50kg. Gaat het dan echt lukken om na 1 minuut 12 reps te doen met 52,5kg? En daarna na 1 minuut rust 10 reps met 55kg? Dat lijkt mij sterk.

Verder ziet het er maar ingewikkeld uit; ik krijg een beetje de indruk dat het met opzet zo gecompliceerd in elkaar is gezet om de indruk te wekken dat het goed doordacht en doeltreffend is.
                        Pyramide kan leuk zijn als je het op een net wat andere manier aanpakt.

Stel je doet squatten:
                        set 1: 100 kilo, max-1 reps
                        set 2: 105 kilo, max-1 reps
                        set 3: 107.5 kilo, max-1 reps
                        set 4: 110 kilo max reps
                        (2 min rust tussen elke set)

In de praktijk kan dit dan bijvoorbeeld uitkomen op:
                        12-9-7-5

De volgende training gebruik je exact dezelfde gewichten, maar kun je wellicht 13-10-8-6, keer erna misschien 13-11-10-8. En als de reps in een bepaalde training voor jouw gevoel te hoog worden, verhoog je de gewichten weer (dus zakken reps weer)(dus er is sprake van progressieve overload).

Ikzelf pas het niet toe omdat ik graag één hele oefening een statisch gewicht gebruik (makkelijker onthouden, makkelijker loggen, makkelijker om trainingen te vergelijken). Maar ik denk dat een pyramide op de manier die ik beschrijf wel werkt.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik train zelf normaal gesproken een 6 daagse routine, en heb niet zo'n ingewikkeld schema als dit.
                          Het kan zoveel simpeler...
                          Hou je niet teveel vast aan die ingewikkelde routines man, neem n simpel schema waarbij je geen boekwerk mee hoeft te slepen als je gaat trainen.

Daarbij heeft Aktito je al n aanwijzing gegeven.. Je hebt als je niet al vele jaren traint helemaal niet zoveel nodig om goed te gaan. alles 2x goed raken in de week is echt wel voldoende om jaren te kunnen gainen.
                          Neem bv gewoon n Ub/LB schema daar kun je plezier genoeg mee beleven. Ben je dat ff zat (wat ik me voor kan stellen) Pak je tussendoor n weekje of wat Push/Pull schemaatje..
                          Zo prikkel je toch steeds de spieren.

Comment

Ja ik heb het al een maand gedaan, maar ik vind het inderdaad ook lastig om bij te houden welke gewichten ik elke keer heb gehad.
                            is een full body schema beter? En is er een schema dat jullie mij aanraden voor massa?

Groeten.

Comment

Ben ke een beginner? Fb is misschien dan wel een mooi startpunt. Ga stronglifts of starting strength doen.
                              2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                              14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                              25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X