massa: jim stoppani

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ok bedankt voor de feedback.
    Stoppani's schema is misschien iets te complex voor iemand van mijn niveau.

ik heb het laatste 8 maanden alleen maar beetje cardio en lichte gewichten gedaan. niks serieus. puur om VP naar beneden te brengen.

ik heb de komende 3 maanden volop de tijd om keihard te trainen. voeding heb ik nu eindelijk ook onder controle (juiste gerechten/ porties). geen excuses meer!
    dus ik wil nu de komende tijd zoveel mogelijk knallen om groter te worden - en liefst VP gelijk of naar beneden te brengen. uiteindelijke doel is Christian Bale (american psycho) fysiek.

ik kan van maan tot zaterdag trainen.
    ik neig naar Dynobet's LB/UB, dan kan ik 4 dagen (5 mag ook?) x in de week trainen ipv 3 dagen FullBody.
    wat jullie?

Comment

Als je alles 2 in de week hebt geraakt is dat wel voldoende hoor.

Comment

ok, en is daarbij een rest pause setje bij de compound oefeningen nog waardevol?

en is hiit cardio op woensdag en zat of zondag nog nuttig?

Comment

Originally posted by Aldo Raine View Post
          Oke da's jouw mening.
          Dat is geen mening, dat is onderbouwd. O.a. Kevster had er een heel uitvoerig stuk over geplaatst in het forum.

Originally posted by Knulletje View Post
          Heb net t schema vluchtig bekeken, maar ik zie 3 fase's van 4 weken. En elke fase is hetzelfde trainings program?
          In de introductie zegt hij dat hij weet wat werkt en wat niet, vreemd dat het zelf geen beest is dan.
          Ik vind m eerder n beetje blubberig.
          Nu moet ik bekennen dat ik de hele man niet ken, of van hem hebt gehoord. Maar als je het zo goed weet en het maar 3x 4 weken duurt om iets te bereiken. Vraag ik mij toch wel ernstig af waarom ik mij dan de roettering moet trainen om te kunnen gainen.

Ik ben ook altijd skeptisch wanneer ik weer eens een schema voorbij zie komen met in de titel "shortcut".
          Last edited by inferno_0666; 28-10-2013, 20:52.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by vbezemer View Post
            ok bedankt voor de feedback.
            Stoppani's schema is misschien iets te complex voor iemand van mijn niveau.

ik heb het laatste 8 maanden alleen maar beetje cardio en lichte gewichten gedaan. niks serieus. puur om VP naar beneden te brengen.

ik heb de komende 3 maanden volop de tijd om keihard te trainen. voeding heb ik nu eindelijk ook onder controle (juiste gerechten/ porties). geen excuses meer!
            dus ik wil nu de komende tijd zoveel mogelijk knallen om groter te worden - en liefst VP gelijk of naar beneden te brengen. uiteindelijke doel is Christian Bale (american psycho) fysiek.

ik kan van maan tot zaterdag trainen.
            ik neig naar Dynobet's LB/UB, dan kan ik 4 dagen (5 mag ook?) x in de week trainen ipv 3 dagen FullBody.
            wat jullie?
            Beginners wordt een fullbody-schema aangeraden van 3x per week, dus dat is ook wat ik je aanraad. Meer is niet altijd beter. 5x per week is zeker teveel. Je lichaam groeit in rusttijd, en met 5x per week trainen geef je je lichaam amper rust. Richt je vooral op de compound oefeningen en probeer je vorm te perfectioneren. Daar ben je wel een tijdje zoet mee.

Comment

Dus als je niet gelijk na de supercompensatie weer de betreffende spiergroep traint train je niet effectief? Ik train elke spiergroep maar 1 x in de week...

Comment

Originally posted by michael- View Post
                Dus als je niet gelijk na de supercompensatie weer de betreffende spiergroep traint train je niet effectief? Ik train elke spiergroep maar 1 x in de week...
                Dat zeg ik niet.
                Het is zo dat een spier +- 48uur nodig heeft om totaal te herstellen (ligt ook aan je training natuurlijk) Het eerste deel is al hersteld als je de sportschool uitwandelt.. Ja zo snel gaat dat.
                Hoe meer er is hersteld hoe langzamer gaat de rest van het herstel.
                Dus na ongeveer 48uur is de spier helemaal hersteld........
                MAAAAARRRR, je wilt meer. Na het totale herstel, komt er nog n stukje wat de supercompensatie heet. Dat is n stukje dat er voor zorgt dat de spier sterker en dikker terug komt om je tegen de volgende training te beschermen.
                Dat kan in totaal van begin (net na de training) tot het einde 72uur duren...

Train je die spiergroep te snel, zal je weinig tot geen spiermassa opbouwen..
                Helaas is het ook zo dat als je geen gebruik maakt van wat je word gegeven door de natuur, en wacht je te lang met opnieuw die spiergroep te trainen, zal de supercompensatie weer teniet worden gedaan.

Nu is het zo, niemand is hetzelfde en niemand beschadigd dus zijn spiervezel op gelijke wijze.
                De een hersteld sneller dan de ander, dat is ook n beetje genetisch vastgelegd. Maar door spiertraining (kracht)
                kun je dus ook dit proces versnellen na verloop van tijd.

Kijk naar iemand die steroïden gebruikt, hij groeit niet van de steroïden hij groeit door het snellere herstel wat hij heeft. Hij kan door het snellere herstel ook weer sneller diezelfde spiergroep trainen.
                Hij had zonder gebruik misschien wel 3 dagen nodig voor herstel, en nu tijdens misschien maar 1,5 dag.
                Het gaat gewoon allemaal wat in een sneller tempo.

Ik weet het is vreselijk lastig allemaal, maar het is in onze sport zoeken naar hoe snel jij herstelt.
                Weet je dat eenmaal, gaat ook voor jou een wereld open en groei je sneller dan de doorsnee kerel naast je.
                Maar zoals ik al zeg, het is puzzelen en ontdekken, waar jouw top in herstel ligt.

Er zijn er zat die met 1x per week n goed resultaat boeken.. Dat ligt dus helemaal aan de mate van het herstel.
                Er zijn er ook die 3x per week dezelfde spiergroep trainen, daar moet je jezelf niet blind op staren omdat ik je kan beloven dat dat gebruikers zijn.
                Probeer uit wat voor jou het beste werkt en leer van je eigen lichaam. Meer kan ik niet voor je betekenen.

Comment

Oke bedankt voor je uitleg, maar wanneer weet je dan precies dat je volledig herstelt bent. Soms heb ik geen eens spierpijn...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X