Trainingschema ub/lb

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trainingschema ub/lb

    sinds vorige week volg ik dit schema in combinatie met een clean bulk.

    Monday: Chest/Biceps/Calves

    Chest
    • Flat Bench Presses: 5 Sets x 8 Reps -
    • Incline Dumbbell Presses: 4 Sets x 8 Reps -
    • Flat Dumbbell Flyes: 3 Sets x 8 Reps -
    • Close Grip Bench Presses: 4 Sets x 8 Reps -


    Biceps
    • Straight Barbell Curls: 4 Sets x 8 Reps -
    • Close EZ Bar Curls: 4 Sets x 8 Reps -


    Calves
    • Seated Calf Raises: 4 Sets x 12 Reps -


    Tuesday: Legs/Abs

    Legs
    • Squats: 5 Sets x 8 Reps -
    • Leg Presses: 4 Sets x 8 Reps -
    • Leg Extensions: 4 Sets x 8 Reps -
    • Leg Curls: 4 Sets x 8 Reps -


    Abs
    • Straight Leg Lifts: 4 Sets x 12 Reps -
    • Bent Knee Leg Lifts: 4 Sets x 12 Reps -
    • Incline Sit-Ups: 4 Sets x 12 Reps -


    Thursday: Back/Calves



    Back
    • Cable Pulldowns: 4 Sets x 8 Reps -
    • Reverse Barbell Rows: 4 Sets x 8 Reps -
    • Dumbbell Rows: 4 Sets x 8 Reps -
    • Barbell Shrugs: 4 Sets x 8 Reps -


    Calves
    • Seated Calf Raises: 4 Sets x 12 Reps -

    Saturday: Shoulders/Triceps/Abs



    Shoulders

    Shoulder press: 5 Sets *12 Reps
    Upright Row: 4Sets * 12 RepsBent-Over Laterals: 4 Sets x 12 Reps -



    Triceps
    • Nose Breakers: 4 Sets x 8 Reps -
    • Dips: 4 Sets x 8 Reps -
    • Tricep Pushdowns: 4 Sets x 8 Reps -


    Abs
    • Straight Leg Lifts: 4 Sets x 12 Reps -
    • Bent Knee Leg Lifts: 4 Sets x 12 Reps -
    • Incline Sit-Ups: 4 Sets x 12 Reps -



  • #2
    En je vraag is haha?

    Maar vind je het lekker om chest en biceps te combineren? Ik totaal niet aangezien je bij veel chest oefeningen ook grotendeels je triceps gebruikt. Dan kan je naar mijn mening beter focussen op chest en triceps.

    Comment


    • #3
      Kuiten apart trainen ipv bij benentraining doe ik ook,maar om maandag je kuiten flink aan te pakken en dinsdag weer benen te trainen waarbij je je kuiten weer belast is niet ideaal.

      Waarom ben je eigenlijk gestopt met het lb/ub schema van Dynobet?
      Last edited by rain; 15-12-2013, 21:35.
      DIVIDE ET IMPERA

      Comment


      • #4
        Originally posted by rainman View Post
        Kuiten apart trainen ipv bij benentraining doe ik ook,maar om maandag je kuiten flink aan te pakken en dinsdag weer benen te trainen waarbij je je kuiten weer belast is niet ideaal.

        Waarom ben je eigenlijk gestopt met het lb/ub schema van Dynobet?
        ik vind persoonlijk dat dit schema mij beter ligt.
        enkel m'n borst gaat niet meer goed!! meer zelfs gaat achteruit kwa kracht. Doe nu met veel moeite maar 50kg meer op de benchpress.
        kben nu al een tijdje aan het zoeken achter een trainingspartner maarjah ofwel zijn ze te lui ofwel geen tijd.

        Comment


        • #5
          Wat is eigenlijk de logica achter 2x per week calves en buikspieren trainen, als je de rest maar 1x per week aanpakt?

          Oh en even mierenneuken: Dit is geen UpperBody/LowerBody split.
          Ik doe een gok

          Comment


          • #6
            Waarom ligt dit schema jou beter denk je?
            Zonder je blessuretijd heb je een goede maand lb/ub gedaan,wat verwacht je daarvan?
            Denk je als je iedere 6 weken van schema gaat veranderen,dat je bench press dan omhoog gaat?

            Het beste is om het voorlopig bij een vast schema te houden(voorkeur ALLE spiergroepen 2 x p.w,dus lb/ub bv )en te zorgen dat je eerst alle oefeningen goed gaat beheersen,daar is waarschijnlijk veel winst te behalen.
            Uiteraard is je voeding ook zeer belangrijk,maar als je zo blijft 'aanrommelen'garandeer ik je weinig progressie.
            DIVIDE ET IMPERA

            Comment


            • #7
              Originally posted by Pren View Post
              Wat is eigenlijk de logica achter 2x per week calves en buikspieren trainen, als je de rest maar 1x per week aanpakt?

              Oh en even mierenneuken: Dit is geen UpperBody/LowerBody split.

              Zou jij dan alles 2x trainen ???

              Comment


              • #8
                Originally posted by rainman View Post
                Waarom ligt dit schema jou beter denk je?
                Zonder je blessuretijd heb je een goede maand lb/ub gedaan,wat verwacht je daarvan?
                Denk je als je iedere 6 weken van schema gaat veranderen,dat je bench press dan omhoog gaat?

                Het beste is om het voorlopig bij een vast schema te houden(voorkeur ALLE spiergroepen 2 x p.w,dus lb/ub bv )en te zorgen dat je eerst alle oefeningen goed gaat beheersen,daar is waarschijnlijk veel winst te behalen.
                Uiteraard is je voeding ook zeer belangrijk,maar als je zo blijft 'aanrommelen'garandeer ik je weinig progressie.
                heb het gevoel dat ik dit schema vlotter kan doen en dat ik nergens hoef te wachten op iemand anders die bezig is op dat moment waar ik moet zijn.
                Dit schema is dus eigenlijk volkomen bullshit ???

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ikke003 View Post
                  Zou jij dan alles 2x trainen ???
                  Ja, maar dat gaat met jouw schema niet lukken. Als je idd maar één maand UB/LB hebt gedaan, zou ik dat schema toch nog een kans geven. Op één maand tijd word je geen beest Ik neem aan dat je wel wat gegained hebt of niet?
                  Ik doe een gok

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ikke003 View Post
                    heb het gevoel dat ik dit schema vlotter kan doen en dat ik nergens hoef te wachten op iemand anders die bezig is op dat moment waar ik moet zijn.
                    Dit schema is dus eigenlijk volkomen bullshit ???
                    Volkomen bullshit is het niet,maar het zou een heel stuk beter kunnen.
                    Normaal gesproken train je inderdaad beter alle spiergroepen 2 x p.w,maar als je een standaard splitschema traint waarbij je alle spiergroepen 1 x p.w belast en 1 spiergroep(bv kuiten)achter loopt,zou je die eventueel 2 x p.w kunnen trainen.

                    Maar in jouw geval moeten waarschijnlijk alle spiergroepen bijtrekken,waardoor je dus beter voor een degelijk lb/ub of push/pull schema kan kiezen zodat je alles 2 x p.w week belast met vooral compoundoefeningen.
                    DIVIDE ET IMPERA

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Pren View Post
                      Ja, maar dat gaat met jouw schema niet lukken. Als je idd maar één maand UB/LB hebt gedaan, zou ik dat schema toch nog een kans geven. Op één maand tijd word je geen beest Ik neem aan dat je wel wat gegained hebt of niet?
                      daar ben ik mij zeker van bewust dat je geen beest word op een maand , ja heb wel wat gegaind.
                      er zijn ook wel wat oefeningen die ik mezelf niet echt zie doen. (niet echt een held op dat gebied ) jammer genoeg.
                      ik denk moest ik iemand vinden om mee te gaan trainen dat het wel anders zou zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by ikke003 View Post
                        daar ben ik mij zeker van bewust dat je geen beest word op een maand , ja heb wel wat gegaind.
                        er zijn ook wel wat oefeningen die ik mezelf niet echt zie doen. (niet echt een held op dat gebied ) jammer genoeg.
                        ik denk moest ik iemand vinden om mee te gaan trainen dat het wel anders zou zijn.
                        Welke oefeningen bedoel je en waarom zou je die niet kunnen? Blessures of 'geen zin'?
                        Ik doe een gok

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Pren View Post
                          Welke oefeningen bedoel je en waarom zou je die niet kunnen? Blessures of 'geen zin'?
                          het is niet van niet kunnen maar eerder schrik om blesures op te lopen . zoals de deadlift, romanian deadlift, zou het me niet kunnen veroorloven om enkele maanden thuiste zitten van het werk.
                          en zin heb ik genoeg soms te veel :P

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by ikke003 View Post
                            het is niet van niet kunnen maar eerder schrik om blesures op te lopen . zoals de deadlift, romanian deadlift, zou het me niet kunnen veroorloven om enkele maanden thuiste zitten van het werk.
                            en zin heb ik genoeg soms te veel :P
                            Gwn langzaam aanleren. Met geen of met weinig gewicht beginnen en pas verhogen als je techniek op orde is (filmen en vergelijken met anderen).
                            Ik doe een gok

                            Comment

                            Sidebar top desktop

                            Collapse

                            Actieve discussies

                            Collapse

                            Working...
                            X