Trainingschema

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trainingschema

    Hallo iedereen, ik ben nieuw op het forum, en hoop hier wat kennis op te doen.
    Ik heb vroeger een lange tijd getraind, maar ben dan 3 jaar gestopt geweest. Nu 6 maand geleden heb ik terug de stap gezet en wil ik het nu zo goed mogelijk doen. Mijn doel is massa en kracht.

    Bij deze mijn schema

    dag 1= dinsdag rug-bicep


    Pulldown Behind The Neck
    Wide-Grip Lat Pulldown
    Seated Cable Rows
    Dumbbell Row
    Straight Arm Pull Down Exercise


    Dumbbell Bicep Curl
    Cross Body Hammer Curl
    21s


    dag 2= woensdag borst-tricep


    bankdrukken
    bankdrukken schuin liggend
    dumbbell flys
    dumbbell pullover
    van deze oefening ken ik de naam niet, met in beide handen een halter van naast het lichaam naar de borst brengen


    Triceps Pushdown
    Seated Triceps Press
    One-Arm Triceps Extension


    dag 3 donderdag cardio-buik


    dag 4 vrijdag schouders- benen


    Barbell Press Behind Neck
    Barbell Shoulder Press
    Front Raise


    squatten
    legg pres
    standing to raises


    Zaterdag of zondag nog een cardio




    Iemand nog tips? Of zie mijn schema er goed uit?
    Enkel voor benen zou ik nog een oefening of 2 bij willen

    grtz

  • #2
    Het wordt veelal aangeraden om je spieren meer dan 1x per week te trainen. Anders laat je ze 7 dagen rusten en da's te lang om echt te groeien. Er staan mooie schema's op deze site waarmee je 2x je bovenlichaam traint en 2x je onderlichaam.

    Comment


    • #3
      hey, dan moet ik sommige dagen al 3 spiergroepen combineren, want je moet toch voor goed te zijn 48 rust laten tussen de zefste spier.
      grtz

      Comment


      • #4
        Als je dit schema pakt:http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ngsschema.html kan je dinsdag/woensdag en vrijdag/zaterdag trainen.
        DIVIDE ET IMPERA

        Comment


        • #5
          bedankt voor de tip rainman, ik zal er eens naar kijken

          Comment


          • #6
            Kent er iemand de benaming van de borst oefening
            in beide handen met een halter en van naast het lichaam naar de borst brengen,
            grtz

            Comment


            • #7
              Dumbell flyes?
              DIVIDE ET IMPERA

              Comment


              • #8
                Altijd dat "minimaal 2x per week" omdat een paar onderzoekjes dat aantonen, pff. Probeer verschillende dingen uit, zie wat voor jou werkt en ga daarmee aan de gang. En dat kan zo een jaar duren. Zijn er ontelbaar die geweldig gaan op een traditionele split die 1x pw een bodypart aanpakt.

                Dat neemt niet weg dat imo beginners het beste met FB kunnen beginnen (voordat iemand daarover gaat huilen)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Dexie View Post
                  Altijd dat "minimaal 2x per week" omdat een paar onderzoekjes dat aantonen, pff. Probeer verschillende dingen uit, zie wat voor jou werkt en ga daarmee aan de gang. En dat kan zo een jaar duren. Zijn er ontelbaar die geweldig gaan op een traditionele split die 1x pw een bodypart aanpakt.

                  Dat neemt niet weg dat imo beginners het beste met FB kunnen beginnen (voordat iemand daarover gaat huilen)

                  Do you even lift?

                  Buiten dat Dexieman, ben ik het wel gedeeltelijk met je eens.
                  Ongetwijfeld kan je harder groeien op 2 x per week je spieren belastend,maar het is niet zo dat je op een traditioneel split programma niet groeit.

                  En het belangrijkste is dat een schema je ligt, als je met tegenzin een schema volgt hou je het ook niet lang vol.
                  Last edited by rain; 25-12-2013, 18:56.
                  DIVIDE ET IMPERA

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by rainman View Post
                    Do you even lift?

                    Buiten dat Dexieman, ben ik het wel gedeeltelijk met je eens.
                    Ongetwijfeld kan je harder groeien op 2 x per week je spieren belastend,maar het is niet zo dat je op een traditioneel split programma niet groeit.

                    En het belangrijkste is dat een schema je ligt, als je met tegenzin een schema volgt hou je het ook niet lang vol.
                    Nee man deze week yolo tijd, maar voorderest netjes me pushpull.

                    En dat laatste ben ik het ook zeker mee eens.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by rainman View Post
                      Dumbell flyes?
                      Dit bedoel ik niet, het is dus al rechtstaand en zo de halters naar de borst brengen.
                      Het schema dat ik nu volg ligt me idd wel goed, maar sta altijd open voor andere mits ik toch om de 6 ā 8 weken verander van schema

                      grtz

                      Comment


                      • #12
                        Het schema dat je nu volgt kan je volgens jou wel goed liggen ,maar goed is het absoluut niet.
                        Ook op slechte schema's zal je gainen,maar het kan dus veel beter.
                        Om de 6/8 weken veranderen van schema hoeft ook niet,maar het zou wel een meerwaarde hebben als je van je huidige slechte schema naar een goed schema gaat.

                        Ik ben toch wel erg benieuwd welke borstoefening jij bedoelt met rechtopstaand met dumbells aangezien dat bijna altijd schouderoefeningen zijn.
                        Hoe houd je je armen als je begint?Recht voor je of naast je lichaam?
                        DIVIDE ET IMPERA

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by rainman View Post
                          Het schema dat je nu volgt kan je volgens jou wel goed liggen ,maar goed is het absoluut niet.
                          Ook op slechte schema's zal je gainen,maar het kan dus veel beter.
                          Om de 6/8 weken veranderen van schema hoeft ook niet,maar het zou wel een meerwaarde hebben als je van je huidige slechte schema naar een goed schema gaat.

                          Ik ben toch wel erg benieuwd welke borstoefening jij bedoelt met rechtopstaand met dumbells aangezien dat bijna altijd schouderoefeningen zijn.
                          Hoe houd je je armen als je begint?Recht voor je of naast je lichaam?
                          Inderdaad, staand een oefening met dumbbels zijn sowieso bijna volledig de schouders. Als je een apparaat bedoeld is het de pec fly deck ofzo?

                          Ben benieuwd, liggend zijn het de flyes

                          Comment


                          • #14
                            Hey Rainman,
                            ik zal morgen eens mijn vorig schema posten

                            Deze oefening bedoel ik maar dan met losse halters, zo te zien nu is de naam upward Cable Cross

                            grtz
                            Attached Files
                            Last edited by Ringo1; 25-12-2013, 22:50.

                            Comment


                            • #15
                              Als je dezelfde beweging maakt met dumbells spreek je jouw schouders voornamelijk aan en niet je borst..

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X