Hulp nodig bij trainingsschema!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hulp nodig bij trainingsschema!

    Beste sporters,


    Ik wil graag jullie hulp om een goed trainingsschema te krijgen!


    Ik zal eerst even wat belangrijke punten melden.







    Gegevens lichaam:


    Lengte: 1.83 M
    Gewicht: 89 KG
    Vetpercentage: 26,1%
    Spiermassa:36,4%


    Voedingsschema


    7:30 zelfgemaakte muesli (gewelde noten etc.) met milde yoghurt
    10:30 250 gram magere kwark
    12:30 tonijnsalade bestaande uit 130 gram tonijn, 75 gram rucola, 1 tomaat. (Erg lekker!)
    15:30 250 gram magere kwark
    18:00 wat de pot schaft meestal kip en groenten..
    20:00 bakje yoghurt of roggebrood met kaas of enkele sneetjes bruin brood met beleg.


    Ik drink s'ochtends 1 bak koffie met melk en suiker. Voor de rest drink ik water, meestal zo'n 2 liter en een halve liter melk per dag.


    Ik train van 16:30 tot 17:30/18:00 en dit doe ik elke doordeweekse dag (ma t/m vrij) en op woensdag cardio.


    Ik wil vet kwijt en spiermassa er bij (surprise..) wie kan mij voorzien van een goed schema?


    Verdere opmerking en feedback altijd welkom!


    Dank

  • #2
    meestal zoek ik gewoon een voorbeeld op. Mijn is Layne Norton en dan kijk ik wat voor schema hij gebruikte. Dat gebruik ik dan een paar maanden en dan volg ik weer het schema van zyzz. zo varieer ik om de 3 maanden van de oefeningen en ik weet zeker dat het goede oefeningen zijn. Dus je moet eigenlijk even op internet zoeken van mensen die hetzelfde al bereikt hebben en hun schema kopieren. (zo doe ik het tenminste)

    Comment


    • #3
      Originally posted by Mastererp View Post
      meestal zoek ik gewoon een voorbeeld op. Mijn is Layne Norton en dan kijk ik wat voor schema hij gebruikte. Dat gebruik ik dan een paar maanden en dan volg ik weer het schema van zyzz. zo varieer ik om de 3 maanden van de oefeningen en ik weet zeker dat het goede oefeningen zijn. Dus je moet eigenlijk even op internet zoeken van mensen die hetzelfde al bereikt hebben en hun schema kopieren. (zo doe ik het tenminste)
      Lijkt me niet echt de beste manier van aanpak.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

      Comment


      • #4
        Ja ik ben zelf ook een amateur. Ik weet zelf ook niet hoe ik het anders moet doen???

        Comment


        • #5
          May the gains be with u: A Simple Beginner's Routine - Bodybuilding.com Forums

          Dit kan je net zolang doen tot je echt vast loopt, weinig anders dan goede verhalen over.

          Comment


          • #6
            Ik ben al wel even aan het fitnessen, niet zo fanatiek als ik nu wil gaan doen.

            Ik volg nu een paar weken een schema dat iemand heeft gemaakt voor mij die er wel veel verstand van heeft.

            Alleen merk ik niet echt dat ik zwaar/goed train. Bij deze training is het de bedoeling dat je bij het eerste setje op een laag gewicht begint en elk setje zwaarder gaat zodat je bij het laatste setje de aantal reps net niet haalt..

            Ik merk alleen bij het laatste en dus zwaarste setje iets.

            Schema is als volgt:

            Dag 1
            rustpauze tussen sets
            Bankdrukken 20/12/10/8/6/6 3,5 min.
            Chin ups 15/6/6/6/zvam 3,5 min.
            Military-press 12/12/6/6/6 3,5 min.
            Bent-over Row 12/8/6/6 3,5 min.
            Crunches 4 sets zvam 30 sec.
            Dag 2
            Squat 20/15/10/8/6/6 4 min.
            Stiff-leg deadlift 15/13/10 1,5 min.
            Leg extensions 25/20/15 30 sec.
            Calf raise 15/8/6/6 3,5 min.
            Powercrunch (touw) 15/8/6/6 1,5 min.
            Dag 3
            Rust of cardiowerk op crosstrainer.
            Dag 4
            Schuin Dumbellpress 20/18/16/14 1 min.
            Lattpulldown 20/18/16/14 1 min.
            Dumbell flyes 20/15/12 1,5 min.
            Barbell curl 15/12/10/8 2 min.
            Dippen 15/12/10/8 2 min.
            Side raise 20/15/12 1,5 min.
            Triceps pushdown (touw) 20/15/12 1,5 min.
            Facepull (touw) 20/15/12 1,5 min.
            Dag 5
            Deadlift 8/8/5/4/3/3/3 4 min.
            Legpress 25/20/18/16 1 min.
            Hanging leg raise 4 sets zvam 30 sec.
            Bijvoorbeeld bij bankdrukken 20/12/10/8/6/6 begin ik heel licht en bij de laatste 6 herhalingen merk ik eigenlijk pas wat.

            Wat is jullie mening over dit schema?

            Comment


            • #7
              Hmmm veel verstand van?
              Vraag eens waarom is gekozen voor eerst: Flyes, dan B-curl, dan Dippen, dan Side raise, en dan triceps pushdown?
              Ik vind het namelijk een wirwar van spiergroepen door elkaar trainen.

              Comment


              • #8
                Dat schema is gemaakt door iemand die DENKT dat hij er veel verstand van heeft. Vraag hem eens waarom het schema op die manier in elkaar zit, ik ben zeer benieuwd naar zijn argumenten.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

                Comment


                • #9
                  Wat is dan WEL een goed schema?

                  Comment


                  • #10
                    En wat vinden jullie van het opbouwen van gewicht per setje?

                    Comment


                    • #11
                      is Matt er staan er hier voldoende op het forum.
                      Die zijn gemaakt door kerels die er wel kijk op hebben. Gebruik de zoekfunctie kerel en neem ze door.
                      Plaats het hier en verbeter het naar jou toe met behulp van de mannen hier, zodat het helemaal op jou is aangepast.

                      Duw dan als het af is, maar onder de neus van die persoon....

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Matt70 View Post
                        En wat vinden jullie van het opbouwen van gewicht per setje?
                        Als je heel licht begint, zijn het eigenlijk vooral opwarmsetjes... Dus lijkt mij als je sterker wilt worden weinig nuttig. Laatste setje tot fail doen kan wel effectief zijn

                        Comment


                        • #13
                          Ga lekker dyno's ub/lb split doen
                          Winners are not those who never fail, but those who never quit!

                          Comment

                          Sidebar top desktop

                          Collapse

                          Actieve discussies

                          Collapse

                          Working...
                          X