Trainen naast werk

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trainen naast werk

    Hi allemaal,

    Ik vroeg me af hoe jullie het trainen inplannen naast werk? Ik werk zelf namelijk ruim 40 uur per week met enigszins onregelmatige tijden. (Ook de intensiteit van het werk varieert, aangezien ik soms de hele dag op kantoor zit en soms actief meehulp en meevul in de winkel) Soms kan ik alleen in de ochtend, soms alleen in de avond, mijn weekenden zijn meestal op dinsdag+woensdag. Oftewel: De tijden dat ik kan trainen is praktisch elke week anders.

    Ik train zelf met een 4x UB/LB schema en heb ook een voedingsschema (aanvullend soms 1 of 2 keer per week HIIT op rustdagen). Ik houd me wel aan beide ondanks de onregelmatigheid door werk. Alhoewel dit af en toe wel zwaar is, zowel kwa voeding als training.

    Ik vroeg me af hoe anderen dit volhouden? Gebruiken jullie andere voeding als je bijvoorbeeld s'ochtends ipv s'avonds traint? Sla je een maaltijd over of gooi je die bij de vorige/volgende maaltijd als je het even niet red door bijv. reistijd naar je werk etc.?
    Squat 8x 97,5kg ¤ Deadlift 8x 100kg ¤ Dumbell Bench​ 8x 60kg

  • #2
    Ik volg ook 4x per week ub/lb schema. Mijn trainingstijden varieren ook, ene dag in de ochtend, ene dag in de middag en de ene dag heel laat in de avond. Ik prep mijn maaltijden gewoon, en zorg er voor dat ik voor de gehele dag voorzien ben. Meestal sta ik wat eerder op om alles te maken, of doe ik het de avond er voor. Dus ook als ik aan het reizen ben, op werk/school ben, heb ik mijn eten al klaar, en maak ik even tijd vrij om dit weg te werken. Meestal pas ik mijn maaltijden wel aan met m'n trainingen. Train ik in de ochtend, dan eet ik ook vroeg in de ochtend rijst/groentes/kip/aardappelen voor de koolydraten die je na de training nodig heb. Ontbijt blijft altijd dezelfde maaltijd, evenals de laatste maaltijd van de dag (kwark). Het is gewoon een kwestie van je eten goed voor preppen, en er voor zorgen om even tijd vrij te maken dit te eten. Goed plannen is erg belangrijk, en je moet het er natuurlijk ook voor over hebben om eerder op te staan om al je maaltijden te preppen.

    Comment


    • #3
      Ik maak meestal in mijn weekend al mijn maaltijden klaar voor een week en vries ze dan in, in porties. Dan hoef ik elke ochtend alleen de porties voor die dag uit de vriezer te halen.

      Maar je merkt dus wel dat je gewoon goede vooruitgang boekt etc. ondanks variërende trainingstijden? Maaltijden beetje aanpassen aan trainingstijdstip etc.
      Squat 8x 97,5kg ¤ Deadlift 8x 100kg ¤ Dumbell Bench​ 8x 60kg

      Comment


      • #4
        Boek idd gewoon resultaten als elk ander. Zolang jij al je maaltijden maar naar binnen werkt en je trainingen pakt dan is het goed. Vind het juist lekker om af en toe in de avond en af en toe in de ochtend te trainen. Lekker varieren kan geen kwaad

        Comment


        • #5
          Werk 4 dagen en doe daarnaast een avondstudie en volg ook een UB/LB 4x schema met een voedingsschema

          Train 2 avonden per week en 2 ochtenden/middagen. Ik probeer zoveel mogelijk mijn normale voedingsschema aan te houden. Vaak op de ochtenden betekent dit dat ik alleen nog maar brinta (plus soms 2 boterhammen) voordat ik mijn workout doe. Ik merk daar niet veel van aangezien ik over het verloop van de dag toch nog mijn gehele voedingsschema kan afronden. Enkel de tijdstippen zijn dan wat anders.

          Wat ik wel elke dag hetzelfde doe is de ochtend beginnen met brinta/whey/melk en de avond eindigen met kwark/melk.

          Maar ook hier verschilt dat wel eens kwa tijdstippen als ik bijvoorbeeld ben wezen stappen

          Comment


          • #6
            Goed om te horen. Thanks voor de reacties.
            Squat 8x 97,5kg ¤ Deadlift 8x 100kg ¤ Dumbell Bench​ 8x 60kg

            Comment


            • #7
              Gewoon zo eten dat je voldoende energie hebt om te knallen. 40uur lijkt me eerder normaal dan een uitzondering
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

              Comment


              • #8
                Het vergt ook een stukje motivatie. Ik zit met 3 dagen werk 2 volle dagen studie( duaal). En dan nog avondstuderen. Hiernast nog de 4 a 5 dagen training in de week. Heb geleerd veel te plannen met een agenda. Hier is wel een stukje discipline voor nodig. Maar je haalt er je voordeel uit doordat je tijd over gaat hebben.

                Eten voorbereiden, werken, eten, trainen, studeren. Enzo. Tuurlijk zit er ooit een mindere dag bij, maar probeer van deze dag juist een goede dag te maken door jezelf doelem te stellen

                succes
                Stats: 74kg at 11%
                Vision: 85kg at 8%

                Comment


                • #9
                  Ik werk tussen de 40-50 uur als verhuizer (fysiek redelijk intens) en studeer...
                  heb altijd mn sporttas (en 2x zelf gekookte (avond)maaltijd) bij me om na werk door te gaan naar de gym.

                  Gewoon je ballen bij elkaar rapen en beuken!
                  :: 1.82M :: 84 KG ::
                  BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

                  Comment


                  • #10
                    2dagen per week sta ik ook vaak van smorgens 8 tot 22:30 op mijn benen .

                    gewoon incalculeren . niet alleen de mensen met een 9-5 kantoorbaar kunnen gainen !
                    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

                    The upper back is the new chest Defranco

                    Comment


                    • #11
                      Aan kinderen beginnen helpt ook! Zorgt voor iets meer structuur in je leven! Haha!

                      Werk zelf ook onregelmatig (vroeg/dag/laat/nachtdiensten), aan m'n voeding verander ik niks!
                      Sporten doe ik op het moment dat het me goed uitkomt...

                      Comment


                      • #12
                        Thanks voor alle reacties! En ja, ik doe het zelf nu ook gewoon naast m'n baan. Vroeg me gewoon af hoe anderen hier omheen plande. Ik heb alleen nooit heel erg mijn maaltijden omgewisseld als ik op andere tijdstippen trainde, dit ga ik maar eens doen. En zoals iemand hiervoor aangaf; gewoon lekker beuken! Mijn motto.

                        En kinderen wil ik (persoonlijk) nog even niet aan denken hoor, haha. Vind het heerlijk rustig zo in me eentje.
                        Squat 8x 97,5kg ¤ Deadlift 8x 100kg ¤ Dumbell Bench​ 8x 60kg

                        Comment


                        • #13
                          40 uur werken in de week. wat een luxe

                          Comment

                          Sidebar top desktop

                          Collapse

                          Actieve discussies

                          Collapse

                          Working...
                          X