Okay, ik ben er dus ongeveer twee jaar uit geweest en nu weer een paar weekjes bezig met wat krachttraining. Eerder begonnen met SS en daarna vooral UB/LB splits gedaan.
Ik dacht.. laat ik nu eens stronglifts proberen, daarna misschien madcow ofzo erachteraan.
Mijn opzet is echt de basic stronglifts.
Dus twee varianten, 3x per week trainen.
A
Squat 5x5
Bench 5x5
BoR 5x5
B
Squat 5x5
OH press 5x5
DL 1x5
Voor zover ik het heb begrepen begin je op 75% van je 1RM op oefeningen en verhoog je elke volgende training met 2,5kg
Dit komt per twee weken neer op:
15kg op je squat omhoog
en 7,5 kg op de overige oefeningen.
Maar dan ga je toch veel eerder niet meer je 5x5 halen op je squat of ben ik nou gek?
Mijn DL 1RM is bijna 2x zoveel als mijn bench en mijn squat is een stuk lager dan mijn DL.
In deze opzet gaat mijn DL te langzaam omhoog en mijn squat te snel.
Dus wat is het idee? Neem je gewoon voor elke oefening los dat je blijft verhogen tot je niet meer haalt en dan reset je? Of blijf je hangen op het gewicht waar je 5x5 net niet meer op haalt, tot je die wel haalt en ga je door tot je overal niet meer progressie op pakt?
Of heb ik iets helemaal verkeerd begrepen? Zou zomaar kunnen, ik ben er immers een tijdje tussenuit geweest.
Ik dacht.. laat ik nu eens stronglifts proberen, daarna misschien madcow ofzo erachteraan.
Mijn opzet is echt de basic stronglifts.
Dus twee varianten, 3x per week trainen.
A
Squat 5x5
Bench 5x5
BoR 5x5
B
Squat 5x5
OH press 5x5
DL 1x5
Voor zover ik het heb begrepen begin je op 75% van je 1RM op oefeningen en verhoog je elke volgende training met 2,5kg
Dit komt per twee weken neer op:
15kg op je squat omhoog
en 7,5 kg op de overige oefeningen.
Maar dan ga je toch veel eerder niet meer je 5x5 halen op je squat of ben ik nou gek?
Mijn DL 1RM is bijna 2x zoveel als mijn bench en mijn squat is een stuk lager dan mijn DL.
In deze opzet gaat mijn DL te langzaam omhoog en mijn squat te snel.
Dus wat is het idee? Neem je gewoon voor elke oefening los dat je blijft verhogen tot je niet meer haalt en dan reset je? Of blijf je hangen op het gewicht waar je 5x5 net niet meer op haalt, tot je die wel haalt en ga je door tot je overal niet meer progressie op pakt?
Of heb ik iets helemaal verkeerd begrepen? Zou zomaar kunnen, ik ben er immers een tijdje tussenuit geweest.
Comment