Een goed schema en meer tips

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Een goed schema en meer tips

    Ha bodybuilders,

    dit is mijn eerste post op dit forum en hoop op tips. Ik heb de sticky's wat doorgelezen, maar hoop hier meer gerichte tips en meningen te horen.

    Kort hoe ik begon
    Ik was een iets dikkere jongen voor mijn bouw dan normaal zoals te zien op foto1.
    Op het strand schaamde ik me en hield ik me buik in en er werd vaak wat lacherig over gedaan. Dit deed mij vrij weinig maar toch krijg je liever respect dan dat je wordt uitgelachen en ik besloot er iets aan te doen.

    Zo was ik rond mijn besluit.

    Ik heb een proefweek genomen bij een sportschool voor 2 jaar, ik ga 3 keer per week een uur of 1,5/2 per keer. Ik heb dit nu 4 weken gedaan en zie duidelijk resultaat.

    Na 4 weken trainen.

    Ik gebruik het volgende schema:
    Maandag: Borst en Biceps
    Woensdag: Rug en Triceps
    Vrijdag: Schouders en Benen
    En buik train ik vaak mee, soms alle 3 de keren, soms 2 keer, soms een aparte dag als ik meer tijd heb.
    Voeding
    Ik ben 18 jaar en woon nog thuis, we hebben een gezin van 8 kinderen, ik kan dus weinig rekening houden met voeding.
    's avonds krijg ik groente met aardappels en vlees dat staat zo goed als vast
    Buiten dat drink ik 's morgens een eiwitten shake, en soms wat extra boterhammen, en na de training neem ik een eiwitten shake. Verder eet ik in de middag aardig wat boterhammen met pindakaas of kipfilet, ook 1 bij de koffie 'smorgens en 1 's middags bij de koffie.

    Mijn vraag
    Ik zit nu 4 weken op de sportschool en daar kom je grote kerels tegen, met brede armen en mooie schouders, dit is nu wat ik ook wil bereiken. Hoe kan ik zoiets het beste bereiken. Ik zou dus graag meer gerichtere tips dan in de stickys staat krijgen over hoe ik mezelf meer kan ontwikkelen in massa en breder worden(grotere armen krijgen). En misschien hebben jullie nog meer tips.

    Verdere informatie
    67 Kg
    180 Cm
    Vetpercentage 11,5%

    Ik hoop dat jullie mij met het een en ander kunnen helpen en goede tips geven, om van mij een bodybuilder(light) te maken.

    Groet Theo
    No Pain, No Gain

  • #2
    Lees de sticky's en maak een voedingsschema.

    Ook zou ik voor een fullbudy of een ub/lb trainingsschema gaan !
    Of kijk bijvoorbeeld naar een starting strength schema.
    Een split is niet ideaal voor een beginner omdat je je spiergroepn maar weinig aanspreekt.

    Als je wat gevorderd bent kun je altijd nog voor een split schema gaan waarin je wat zwaarder kan gaan.
    Quitters never win !

    Comment


    • #3
      inderdaad... toch proberen een voedingsschema te maken. Dat kan ook zonder heel speciale dingen te gaan eten, of heel duur te doen.
      Er was kortgeleden nog een topic "is het mogelijk" waarin iemand vroeg hoe het goedkoop kon en waarin hele goeie tips gegeven werden.
      Zorgen voor voldoende eiwitten is wel belangrijk, maar daar heb je zelfs al extra shakes voor... dus dat moet goed komen.

      Verder zou ik me in jouw geval niet teveel focussen op het "te dik" zijn ... in mijn ogen ben jij op die foto's niet te dik... wel zou je wat steviger spieren kunnen gebruiken.
      Net als Dion zou ik je aanraden naar een full body schema te gaan kijken... met 3 keer per week trainen haal je daar toch meer/ beter resultaat uit.
      ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

      Comment


      • #4
        Originally posted by Dinky Toy View Post
        Verder zou ik me in jouw geval niet teveel focussen op het "te dik" zijn ... in mijn ogen ben jij op die foto's niet te dik... wel zou je wat steviger spieren kunnen gebruiken.
        Ik wou net zeggen. Over welke buik heeft hij het nou?

        @TS: Welke oefeningen heb jij tot nu toe gedaan voor de spiergroepen met dat schema?
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

        Comment


        • #5
          Ik heb op jullie aanraden een simpel voedingschema gemaakt, dat ziet er als volgt uit:
          Ochtend: Brinta, shake, groene thee
          Tussendoor: 2 brood pindakaas, 1 groene thee of water
          Middag: 3 brood pindakaas, 2 brood kipfilet of kalkoenfilet, 1 groene thee of water
          Tussendoor: 2 brood pindakaas, 1 groene thee of water
          Avond: Groente, vlees, toetje wat opgediend word.
          Later: 250 gram kwark
          + middag of avond trainen en dan neem ik 2e shake

          Dit is schema voor de eerste week ongeveer, ik zal wat extra's soms naar binnen werken omdat het mij verstandig lijkt te bulken. Met dit schema kom ik aan mijn benodigde calorieën. Ook heb ik al een schema gemaakt voor over een week, dan ga ik 10% meer eten, de week erna 20%. En dan bereken ik opnieuw mij benodigdheden en maak ik aan de hand daarvan een schema.

          Het trainingschema heb ik ook gemaakt voor op jullie aangeven full-body:
          1. Squat, 3 sets, 10 herhalingen
          2. Deadlift, 3 sets, 10 herhalingen
          3. Kuiten, 3 sets, 15 herhalingen
          4. Bankdrukken, 3 sets, 10 herhalingen
          5. Seated row, 3 sets, 10 herhalingen
          6. Shoulder press, 2 sets, 8 herhalingen
          7. Dumbell curl, 2 sets, 8 herhalingen
          8. Triceps push down, 2 sets, 8 herhalingen

          Ziet het er al een beetje uit? en zijn er hier weer tips, verbeteringen voor?
          No Pain, No Gain

          Comment


          • #6
            Ik denk eraan om over 6 weken te beginnen aan ub/lb schema, zou dat kunnen?
            En ik wou nu 2 maanden bulken en dan 2 maanden cutten om er in de zomervakantie niet dik uit te zien, of hebben jullie andere tips?
            No Pain, No Gain

            Comment


            • #7
              Ik zou is een schema opzoeken van dynobet, werkt makkelijk. bijv.UB/LB

              Comment


              • #8
                voeding is niet goed je zit veels te laag in eiwitten en koolhydraten zijn te hoog.
                Bij eiwitrijke producten gebruik je alleen kwark (250g maar verhoog dit naar 500g)
                kipfilet op 2 boterhammen en je vlees bij je avond eten.
                Mogen nog wel wat producten bij.
                Calisthenics / Street workout

                Comment


                • #9
                  Wil je toch "goedkoop" aan veel proteines // eiwitten komen: franse magere kwark van de Aldi // C1000 // AH. Kost echt geen drol, met kaneel of iets van aanmaak siroop goed eetbaar. Dat is al een big plus van 45 gram eiwit!

                  Comment


                  • #10
                    Magere kwark zal ik naar 500 gram doen, wat is dat kaneel van aanmaak siroop, wat stelt dat voor? ik neem btw ook nog zo'n 1a2 eieren per dag en drink wat glazen melk per dag.
                    No Pain, No Gain

                    Comment


                    • #11
                      Als jij whey eiwit in huis hebt dan kun je net zo goed een halve schep daarvan in je kwark doen.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

                      Comment


                      • #12
                        Nee, kaneel OF aanmaak siroop

                        Kaneel is alleen beter voor dacht ik insuline regelaar, goed voor het hart en je testosteron.

                        Comment


                        • #13
                          gewoon pure kaneel? hoe ziet het product eruit? heb je linkje naar google plaatje oid? en ja ik heb whey perfection in huis, en neem in de ochtend een shake, en na het trainen een shake.
                          No Pain, No Gain

                          Comment


                          • #14
                            http://forum.bodynet.nl/trainingsschemas/52281-lb-ub-massa-trainingsschema.html

                            Zou dat een goed trainingsschema zijn?
                            No Pain, No Gain

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by PainIsJustAWeakness View Post
                              gewoon pure kaneel? hoe ziet het product eruit? heb je linkje naar google plaatje oid?
                              Gewoon kaneelpoeder is goed genoeg.

                              en ja ik heb whey perfection in huis, en neem in de ochtend een shake, en na het trainen een shake.
                              Dan doe je een halve schep daarvan in je kwark i.p.v. die kindersiroop.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X