Dag allemaal.
Ik ben net 30. Jaren gethaiboxt op hoog niveau ( B- klasse) en sinds vijf jaar niet meer actief. Daarnaast ben ik muzikant /zanger/. Je kent t..je sport en je doet, rookt niet, drinkt nauwelijks. Verder ga je uit, vreet je bij de mac, vreet je kapsalon na pizza , maar tóch. Tóch was ik altijd strak als maar zijn kon.
Nu tot "mijn verbazing" heb ik "opeens" een dusdanige bolle buik dat ik mijn eigen schaamhaar niet eens kan zien als in hem niét inhoud..
Toen ik bokste liep ik vier keer p.w hard (10 km, maastunnel, Erasmus, Willems, terug). Daarbij trainde ik 5 dagen in de week. Daarbij deed ik een sportopleiding , dus deed ik ook drie keer in de week overdag heel lichtjes aan gewichten trekken. Maar dat was TOEN.
Nu wil ik er uiteraard goed uitzien, maar vooral fit zijn voor mijn muzikale dingen. (goed, energiek alles gevend)Optreden kost bijna zoveel kracht als een rondje boksen. Dus besloot ik drie weken geleden om na vijf jaar(minus wat pogingen) mij ballen bij elkander te rapen, en weer lekker intensief bezig te gaan in de veronderstelling dat ik "vanzelf "wel weer het lichaam , de kracht en de conditie van destijds kan benaderen.
Ik doe het volgende schema pas ik vaak aan, ik"doe maar wat"als ik maar doe, denk ik dan..)
Oh ja ben nu in week drie!! Maandag week 4 dus.
Ma-
-hardlopen,
-zéér intensief schaduw(kick)boksen 5 rondes a 3 minuten,
** pauzes :
-8 (and counting)push ups ( onzin dat je "ff" 100 GOEDE pushups doet na jaren niks doen!!),**
-4 verschillende buik oefeningen, reps van 10,
-pulls ups 2 maal(and counting)
di-
-dribbelen(thuis) 3 minuten , om de 20 , 15, en 10 seconden sprong maken met pushup(lukt me maar drie rondes nog).
** na het dribbelen)
-15 box jumps( zelfde, drie rondes max)
- 2 pull ups
- 4 x 8 push ups
- concentration curl
-Standing Dumbbell Reverse Curl
-Standing Dumbbell Reverse Curl( naar zijkant , weet naam niet)
of
-triceps dips(op de stoel zakken je kent het)
-tricep curls
ma di herhaalt zich.Zaterdag of zondag rust.
Dan voeding.
Ook hier"doe ik maar wat", maar wat ik wél doe is
- geen witte suiker meer in de thee, maar riet suiker en nog vaker honing.
- Kwark voor het slapen met honing en fruit.
- één maal per week iets als stroopwafels/friet/enz voor de rest NOOIT.
- vaak rijst(ben surinamer hé) met wat vlees en groente of soms bonen.
- brood bij het ontbijt met plakje ham.
- kleinere porties 2 uur voor trainen, en direct na trainen eet ik de andere helft..
-!!water ipv whatever. Soms appelsap met vitamine c.
Kan iemand mij zeggen of ik enigzins goed bezig ben, of juist 180* moet draaien. Ik ben nu wel weer"opgetraind"dwz , ik kan nu hardlopen en alles doen zonder overdreven spierpijn .Daarbij wil ik even benadrukken dat fitness op een club wegens mijn werk geen optie is. Het zal thuis moeten gebeuren, anders gebeurt er niks.
Ik ben net 30. Jaren gethaiboxt op hoog niveau ( B- klasse) en sinds vijf jaar niet meer actief. Daarnaast ben ik muzikant /zanger/. Je kent t..je sport en je doet, rookt niet, drinkt nauwelijks. Verder ga je uit, vreet je bij de mac, vreet je kapsalon na pizza , maar tóch. Tóch was ik altijd strak als maar zijn kon.
Nu tot "mijn verbazing" heb ik "opeens" een dusdanige bolle buik dat ik mijn eigen schaamhaar niet eens kan zien als in hem niét inhoud..
Toen ik bokste liep ik vier keer p.w hard (10 km, maastunnel, Erasmus, Willems, terug). Daarbij trainde ik 5 dagen in de week. Daarbij deed ik een sportopleiding , dus deed ik ook drie keer in de week overdag heel lichtjes aan gewichten trekken. Maar dat was TOEN.
Nu wil ik er uiteraard goed uitzien, maar vooral fit zijn voor mijn muzikale dingen. (goed, energiek alles gevend)Optreden kost bijna zoveel kracht als een rondje boksen. Dus besloot ik drie weken geleden om na vijf jaar(minus wat pogingen) mij ballen bij elkander te rapen, en weer lekker intensief bezig te gaan in de veronderstelling dat ik "vanzelf "wel weer het lichaam , de kracht en de conditie van destijds kan benaderen.
Ik doe het volgende schema pas ik vaak aan, ik"doe maar wat"als ik maar doe, denk ik dan..)
Oh ja ben nu in week drie!! Maandag week 4 dus.
Ma-
-hardlopen,
-zéér intensief schaduw(kick)boksen 5 rondes a 3 minuten,
** pauzes :
-8 (and counting)push ups ( onzin dat je "ff" 100 GOEDE pushups doet na jaren niks doen!!),**
-4 verschillende buik oefeningen, reps van 10,
-pulls ups 2 maal(and counting)
di-
-dribbelen(thuis) 3 minuten , om de 20 , 15, en 10 seconden sprong maken met pushup(lukt me maar drie rondes nog).
** na het dribbelen)
-15 box jumps( zelfde, drie rondes max)
- 2 pull ups
- 4 x 8 push ups
- concentration curl
-Standing Dumbbell Reverse Curl
-Standing Dumbbell Reverse Curl( naar zijkant , weet naam niet)
of
-triceps dips(op de stoel zakken je kent het)
-tricep curls
ma di herhaalt zich.Zaterdag of zondag rust.
Dan voeding.
Ook hier"doe ik maar wat", maar wat ik wél doe is
- geen witte suiker meer in de thee, maar riet suiker en nog vaker honing.
- Kwark voor het slapen met honing en fruit.
- één maal per week iets als stroopwafels/friet/enz voor de rest NOOIT.
- vaak rijst(ben surinamer hé) met wat vlees en groente of soms bonen.
- brood bij het ontbijt met plakje ham.
- kleinere porties 2 uur voor trainen, en direct na trainen eet ik de andere helft..
-!!water ipv whatever. Soms appelsap met vitamine c.
Kan iemand mij zeggen of ik enigzins goed bezig ben, of juist 180* moet draaien. Ik ben nu wel weer"opgetraind"dwz , ik kan nu hardlopen en alles doen zonder overdreven spierpijn .Daarbij wil ik even benadrukken dat fitness op een club wegens mijn werk geen optie is. Het zal thuis moeten gebeuren, anders gebeurt er niks.
Comment