Fullbody schema beginner

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fullbody schema beginner

    Hey,
    dit is mijn fullbodyschema met dumbells voor 3x in de week. Mijn voeding is verder oke. Hebben jullie nog op of aanmerkingen?

    Benen;
    Dumbell squat 3x12
    Calf raises 3x12


    Rug en borst;
    Bent over row 3x12
    Dumbell fly's 3x10
    Dumbell bench press 3x12
    Dumbell deadlift 3x10


    Schouders;
    Schoulder press 3x10
    Bent over raises 3x10
    Side lateral raises 3x10


    Armen;
    Triceps extension 3x12
    Biceps curl 3x12
    Hammer curl 3x10


  • #2
    Niemand?

    Comment


    • #3
      Mag je wel zware dummbells hebben. Maar sowieso qua oefeningen totaal niet in balans.

      Comment


      • #4
        meer benen

        Comment


        • #5
          Seriously. 3 schouder oefeningen in je FB workout? En maar 1 oefening voor je (boven) rug
          En inderdaad. Met squat en DL kom je niet echt ver met dumbells.

          Mijn advies... Pak gewoon even een bestaand FB schema.
          Fear is the mind killer

          Comment


          • #6
            squats
            stiff legged deadlift
            lunges
            calf raises
            bent over row
            bench press
            military press
            side raises
            shrugs
            triceps extensions
            hammercurl

            alles op 2/3 sets 10-15 herhalingen. 30 tot 90 seconden rust tussen sets.

            Comment


            • #7
              Oke bedankt! Is dit dan geschikt voor 3 dagen in de week? En moet ik dan mijn zelf gemaakte schema vergeten?

              Comment


              • #8
                Hoe lang ben je hier mee bezig? ik doe 6 a 7 oefeningen en ben daar toch een uur mee bezig.

                Comment


                • #9
                  Ik ben zelf met ongeveer dit schema begonnen en was max 90 minuten bezig. Ik had een paar andere oefeningen omdat ik niet alleen DB's hoefte te gebruiken.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by T-Swizzle View Post
                    squats
                    stiff legged deadlift
                    lunges
                    calf raises
                    bent over row
                    bench press
                    military press
                    side raises
                    shrugs
                    triceps extensions
                    hammercurl

                    alles op 2/3 sets 10-15 herhalingen. 30 tot 90 seconden rust tussen sets.
                    Is dit ook de goede volgorde? En heb je hier zelf goede resultaten mee geboekt? Dan ga ik dit 3x in de week volgen

                    Comment


                    • #11
                      Resultaten heb ik er zeker mee bereikt. Maar resultaten vergelijken kan niet natuurlijk. Zeker niet als je bedenkt dat toen ik hiermee begon, ik nog zwaar ondergewicht had. Het is overigens een willekeurig FB schemaatje, waar tig varianten van zijn. Heb gewoon een beetje voor je gekeken naar oefeningen die je met DB's kan doen. Maar voor je begint, tot hoe zwaar gaan jou dumbbells? Als je maar tot 15 kg hebt bijvoorbeeld kom je niet ver. Al helemaal niet op squats en deadlifts natuurlijk. En heb je evt de mogelijk op chin/pull-ups te doen? Die vind ik zelf ook erg fijn.

                      Comment


                      • #12
                        Ze gaan inderdaad tot 15 kg per stuk. Maar geloof me ik heb ook zwaar ondergewicht en ben erg mager dus denk dat 15 kilo voor mij nu een prima start is want ik heb amper massa. Chin en pull ups gaat ben ik bang niet lukken ik heb gipsplaten op me kamer

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door T-Swizzle
                          squats
                          stiff legged deadlift
                          lunges
                          calf raises
                          bent over row
                          bench press
                          military press
                          side raises
                          shrugs
                          triceps extensions
                          hammercurl

                          alles op 2/3 sets 10-15 herhalingen. 30 tot 90 seconden rust tussen sets.

                          Originally posted by Nick277 View Post
                          Is dit ook de goede volgorde? En heb je hier zelf goede resultaten mee geboekt? Dan ga ik dit 3x in de week volgen
                          Volgorde is best goed. Ik zou persoonlijk de calf raises, shrugs, side raises, triceps extensions en hammercurls eruit halen. Pullups en dips daar voor in de plaats. Maar ik ben sowieso geen fan van isolatie oefeningen, laat staan in een FB schema.
                          Fear is the mind killer

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by sf01 View Post
                            Oorspronkelijk geplaatst door T-Swizzle
                            squats
                            stiff legged deadlift
                            lunges
                            calf raises
                            bent over row
                            bench press
                            military press
                            side raises
                            shrugs
                            triceps extensions
                            hammercurl

                            alles op 2/3 sets 10-15 herhalingen. 30 tot 90 seconden rust tussen sets.



                            Volgorde is best goed. Ik zou persoonlijk de calf raises, shrugs, side raises, triceps extensions en hammercurls eruit halen. Pullups en dips daar voor in de plaats. Maar ik ben sowieso geen fan van isolatie oefeningen, laat staan in een FB schema.
                            Ik had die twee er in willen zetten maar aangezien TS al zij alleen DB's beschikbaar te hebben, heb ik dat niet gedaan.

                            Comment


                            • #15
                              En wat vind jij 'zwaar ondergewicht' Nick?

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X