starten met fullbody! schema check

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Gevorderd ben je niet zo 1-2-3. Het hangt meer af van wat je op kan tillen dan hoe lang je al in de gym hangt. Als je bijv 75 kg weegt ga dan nadenken over een gevorderd schema als je 125 kg in sets kan squatten.

Ik weet dat je wss sceptisch bent, dat is bijna iedereen. Het ziet er gewoon te simpel uit maar het is voor je herstel loeizwaar, eerste weken zijn heel licht en denk je waar de fak ben ik mee bezig maar doe jezelf een lol en begin niet te hoog. Je gaat iedere week zwaarder tillen en gaat spijt krijgen, velen gingen je voor, als je te hoog begint.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

klopt ik snap wat je bedoeld, maar aangezien ik me in mijn split nooit veel rust heb gegund ben ik het redelijk gewend! maar ik blijf het dan gewoon zo houden, wel zit ik te denken om misschien dan 4x8 ipv 5x5 bij de compounds te doen want dan voel ik ze ook een stuk beter, of zeggen jullie laat dat nou doen en doe gewoon die 5x5?
      en het full body schema wat ik heb nu is dus wel goed om goed op te kunnen "gainen" om het zo maar te zeggen? doe dan gewoon A B A B etc met elke keer een dag rust er tussen. 60 seconde rust tussen sets. ik herstel gelukkig altijd snel. ik hoor het graag!

Comment

Ik snap het niet, wat ga je nou doen?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
          Ik snap het niet, wat ga je nou doen?
          het full body schema wat ik op mijn eerste post heb staan! als dit een beetje een degelijk schema is en jullie denken dat je er wel goed massa mee kan kweken zo simpel gezegd. en dan de compounds op 4x8 of 5x5?

heb zegmaar 8 maanden met split getrained, ga nu over op FB, mits mijn schema goed is natuurlijk

Comment

Mja zelf weten dan. Zou gewoon SL of SS doen met bijbehorende opbouw maar denk dat je al besloten had voor je topic opende dus succes.

Comment

Mja zelf weten dan. Zou gewoon SL of SS doen met bijbehorende opbouw maar denk dat je al besloten had voor je topic opende dus succes.
              zeker niet, mijn vraag was of mijn schema in orde is. en aangezien ik twijfel tegelijk of dit echt zo effectief is vraag ik dat er tussendoor bij. ik heb nog niks besloten voordat ik dit opende. anders kan ik het even goed niet vragen.

Comment

Opbouw is het belangrijkst als je het goed wilt doen. De lineaire progressie. Niet zozeer of je 3 x 8 ernaast curled of 5 x 5.

Comment

is het zeker, dan laat ik het even zo staan, kijk het een paar maanden aan. als ik dan denk dat het een en ander vernaderd kan worden omdat dat beter werkt probeer ik dat eer die tijd wel.
                  maar het schema is dus gewoon goed verder? dan ga ik met al deze tips gewoon met volle moed mijn schema volgen namelijk! vind het wel fijn dat ik weet dat ik goed begin met een nieuw schema, zal anders zonde zijn natuurlijk!

Comment

Zucht. Nm. I' m out.

Comment

Vanwaar de keuze om maar 1 onderlijf oefening te doen per dag 5 bovenlijf?

Comment

Zucht. Nm. I' m out.
                        Ik volg je niet? Praten denk ik langs mekaar heen

Comment

Originally posted by kline View Post
                          Vanwaar de keuze om maar 1 onderlijf oefening te doen per dag 5 bovenlijf?
                          Goede vraag, als je kijkt naar het ICF 5x5 schema waar ik voornamelijk naar keek is dat eigenlijk ook zo, is het aan te raden eventueel een andere oefening voor het "onderlijf" er bij te doen misschien?

Comment

Ik zou zeggen van wel ja. Wellicht een goodmorning of sldl op de dag van de squat en lunges op de dl dag?

Comment

Ik dacht dat het bij FB training juist ging om 1 oefening per spiergroep toch?

Comment

Originally posted by kline View Post
                                Ik zou zeggen van wel ja. Wellicht een goodmorning of sldl op de dag van de squat en lunges op de dl dag?
                                Nee. Ga je niet redden met herstel.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X