Dat dacht ik ook ja haha
starten met fullbody! schema check
Collapse
X
-
Allereerst je schema op dezelfde manier als een willekeurig ander schema inrichten qua gewichten heeft weinig zin, dan kun je beter bijv iets als ub/lb uit de stickies gaan doen. Wil je FB gaan op de 5x5 manier doe het dan goed met een lineaire progressie, dat is de hele essentie van dit soort schema's. Ik weet niet waarom mensen altijd hun eigen versie willen maken erop maar het heeft weinig zin aan de basisopzet te gaan sleutelen. Wil je het toch, mijn zege heb je maar waarom maak je dan een topic aan? Je wilt advies dan krijg je het en zeg je zonder inhoudelijk ergens op in te gaan "ja maar ik doe toch wat ik al wilde". Even goeie vrienden maar dan kun je beter een topic openen dat "zeg aub dat mijn schema goed is en zo niet post liever niks" als titel heeft.
Voor biceps en triceps kun je eventueel dips en pullups toevoegen. Is niet perse nodig maar het kan.
Meer beenoefeningen is gewoon geen ruimte voor. Als je 15 werksets zwaar squat per week heb je het al lastig zat. Iedereen die dit tegenspreekt heeft het nog nooit gedaan. De lineaire opzet van FB schema's die ik voorstelde zorgen er vanzelf voor dat je niet eens meer nadenkt over meer oefeningen. Die zorgen er tevens voor dat je naar de klote bent.Last edited by pescatore; 13-01-2015, 18:58.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
eeuhm...
Correctie... als je het over bench en rowen hebt pak je je ARMEN toch al mee?
Maar even terugkomend op je schema. Als je maar 1 oefening voor je hele onderlijf pakt, waar een hele hoop spieren inzitten. Vervolgens je bovenlijf in allerlei aparte oefeningen plakt is dat voor mij geen fullbody. En snap ook dat je niet én deadlift én squat 3x per week. Wanneer je bijvoorbeeld kijkt naar stronglifts of starting strengt, beide gericht op compound oefeningen hebben die meer balans in boven en onderlijf.
Verder.. ik denk niet dat je met jou schema dingen slecht gaat doen hoor, maar denk dat de balans mist. Maar uiteindelijk beslis jij hoe je traint
Nog één toevoeging. De link die Pescatore stuurde is zeer zeker niet alleen voor beginners. Het is een leuke manier om weer even te knallen en de basisoefeningen goed te verhogen in korte tijd.Last edited by kline; 13-01-2015, 19:00.
Comment
-
Jullie zijn het eigenlijk met elkaar eens, alleen is jullie oplossing anders.
Kline zegt dat de balans weg is en dat extra oefeningen voor je onderlijf de oplossing is. Pesc zegt (min of meer) dat de balans weg is en dat je de extra oefeningen voor je bovenlijf weg moet halen.
Ik sluit me aan bij pesc, want ts voegt veel teveel oefeningen toe. Vooral het extra schouderwerk is niet ideaal. Als je per se iets toe moet voegen, doe dan dips en chin/pullups, maar alsjeblieft laat het daar dan ook bij.Ik doe een gok
Comment
-
Deadliten én squatten gaat echt niet Kline. Trust je, met basics als StrongLifts, Madcow, Bill Star en noem ze maar op heb je het echt al lastig zat. 3 x per week squat + deadlift is zelfmoord voor je cns.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostDeadliten én squatten gaat echt niet Kline. Trust je, met basics als StrongLifts, Madcow, Bill Star en noem ze maar op heb je het echt al lastig zat. 3 x per week squat + deadlit is zelfmoord voor je cns.
Comment
-
Originally posted by Pren View PostJullie zijn het eigenlijk met elkaar eens, alleen is jullie oplossing anders.
Kline zegt dat de balans weg is en dat extra oefeningen voor je onderlijf de oplossing is. Pesc zegt (min of meer) dat de balans weg is en dat je de extra oefeningen voor je bovenlijf weg moet halen.
Ik sluit me aan bij pesc, want ts voegt veel teveel oefeningen toe. Vooral het extra schouderwerk is niet ideaal. Als je per se iets toe moet voegen, doe dan dips en chin/pullups, maar alsjeblieft laat het daar dan ook bij.
Sorry 3 berichten op rij. Of je toe voegt of weglaat. Inderdaad het ging mij over de balans vandaar dat ik ook terug linkte naar starting strength en stronglifts.
Comment
-
Beslist weglaten. Zolang de gewichten laag zijn (nogmaals, bij een lineaire opzet) kom je met veel weg. When the going gets tough though, dan zijn dit hele zware schema's en zou ik max dips en pullups afwisselen per training.
Letterlijk iedereen denkt altijd dat het te karig is en dat er dingen ontbreken maar al dat iso werk is meer om later wat te finetunen. Eeerst een goeie basis. En 8 maanden trainen is een pril begin, geen goeie basis.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Hallo allen,
even een vraagje, is het in een full body schema zoals hierboven genoemd verstandig om de gewichten van zwaar naar licht te nemen of verstandiger om dit andersom te doen en het dus op te bouwen inplaats van afbouwen??
groeten,Je moet er iets instoppen om er wat uit te halen.
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostHou het simpel. Zorg eerst voor een goede basis en ga dan pas massa/kracht denken. Heb hier een stukje erover geschreven, als je squat boven de 1.5 x je lichaamsgewicht zit ga je naar gevorderde schema's.
Fullbody Krachtschema Voor Beginners - Body Workshop
Ik vind het zelf ideaal. Gym in en uit in een uur, goeie resultaten en concrete doelen.
heb je mss een andere link waar de schema's en het stukje op staan?
Comment
-
Goeieavond!
Ik doe het vast fout want snap niks van de site! :/
ik train al lange tijd en zie echt we dat ik vee sterker ben geworden en lekker ben aangekomen ben 21 jaar, 1,87 lang en weeg 80kilo wil gek genoeg zo zwaar mogelijk worden met veel massa maar ik kom er gewoon niet uit! Ik kan de namen gewoon niet koppelen aan de oefening!?, hoe doen jullie dit? Ik doe nu altijd van alles wat, triceps, rug, borst, beetje biceps, en benen meestal wel op een anderen dag, train altijd 4 dagen achter elkaar omdat ik de anderen dagen niet kan of zeggen jullie minimaal 1 dag rust? En is er iemand die me alsjeblieft kan helpen met een schema? Sorry voor deze hele lijst met zooi maar kom er gewoon niet uit!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment