Fullbody

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Sluw View Post
    Interessant stukje, al eens eerder zoiets gelezen. Ik zou ook rack-pulls kunnen doen, maar waar het mij vooral om gaat is omdat ik mijn uppertraps groter wil hebben, en de uppertraps brengen de scapula niet omhoog, die spiervezels zijn ervoor om de scapula naar achter te trekken. De stretch aan het begin van de shrugs is overigens wel goed. Heb jij een andere aanrader? Bij voorkeur row oefeningen.
    Uiteraard belast je je bovenkant trapezius ook wel bij rack pulls,maar meer als ondersteunende,stabiliserende spiergroep.
    In mijn ogen is een shrug oefening nog altijd het beste.
    Overhead shrugs kan je ook doen,maar bij mij schoot het vaak in mijn nek.
    Last edited by rain; 23-02-2015, 08:52.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

zittend voorovergebogen (45 graden) DB shrugs.
      Hoef je nieteens zo zwaar te gaan en als je 2/3 sec knijpt zitten je upper traps zo vol.

Daarna nog een BB shurg op een normaal gewicht.
      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Bigdude View Post
        Farmer walks in de gym. Oefening die je niet veel meer ziet.
        Daar zeg je wat, zal ook weer eens wat rond gaan wandelen met dumbells.

Comment

Bedankt voor de goede feedback,

De tweede en derde dag aangepast, ziet er als volgt uit:

Dag2

-Deadlift 5x5
          -millitairy press 3x8
          -Wide grip pullups 3x8/10
          -Shrugs 45graden gebogen variant 3x12
          -Close grip BP 3x10
          -Calve Raises 3x6/8

Dag 3

-Shrugs 45 graden variant 3x10
          -Incline Dumbell press 3x6/8
          -Squat 3x10
          -Wide Grip pullups 3x8/10
          -DB Pullovers 3x10
          -Wrist Curls 3x15/20

Gister weer shrugs gedaan, voel duidelijk spierpijn in mijn Levator scapulae, maar helemaal niets in mijn trapezius. Ik hoop dat de 45 graden variant dit voor me veranderd.

Comment

Druk je bij shrugs je schouders wel goed naar achteren?
            Doe je dat niet, dan belast je je trapezius veel minder.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
              Druk je bij shrugs je schouders wel goed naar achteren?
              Doe je dat niet, dan belast je je trapezius veel minder.
              Ja, let er ook altijd op, ook al iemand gevraagd om mijn form te bekijken, zag er goed uit.

Comment

Ik zou 3x per week squatten en ik zou die oefening ook altijd als eerste doen. Verder zou ik je deadlifts niet 5x5 doen. Dat is veel te zwaar voor je CNS.

Spierpijn is overigens geen indicatie voor groei. Met shrugs gebruik je hoe dan ook je traps. Dus of je ze wel of niet voelt, doet niet ter zake.
                Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Pren View Post
                  Ik zou 3x per week squatten en ik zou die oefening ook altijd als eerste doen. Verder zou ik je deadlifts niet 5x5 doen. Dat is veel te zwaar voor je CNS.

Spierpijn is overigens geen indicatie voor groei. Met shrugs gebruik je hoe dan ook je traps. Dus of je ze wel of niet voelt, doet niet ter zake.
                  Dankjewel voor je reactie,

Ik weet dat spierpijn inderdaad geen indicatie is voor spiergroei, het leek me alleen zo vreemd.

Ik wil na verloop van tijd, als ik genoeg tijd heb om te trainen misschien nog een dag toevoegen. De deadlifts zal ik op 4x8/10 gaan doen.

Comment

Deadlifts 5x5 te zwaar voor je CNS?

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                      Deadlifts 5x5 te zwaar voor je CNS?
                      Op den duur wel. Hij doet andere compounds immers ook lowrep en dat gaat op de lange termijn veel vragen van je CNS.
                      Ik doe een gok

Comment

Op den duur wel. Hij doet andere compounds immers ook lowrep en dat gaat op de lange termijn veel vragen van je CNS.
                        Ligt eraan wat je gewend bent wellicht, maar de meeste mensen kunnen gemakkelijk 3x per week 5x5 doen. Stronglifts is een programma dat beginners ook kunnen volgen en ik geloof dat je dan ook 3x per week 5x5 doet. Smolov bijv. is 4x per week die volume + intensiteit en dat werkt voor heel veel mensen uitstekend. Deadlifts op hogere reps doen wordt over het algemeen afgeraden ivm blessures, dus zou hem lekker laag houden.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                          Ligt eraan wat je gewend bent wellicht, maar de meeste mensen kunnen gemakkelijk 3x per week 5x5 doen. Stronglifts is een programma dat beginners ook kunnen volgen en ik geloof dat je dan ook 3x per week 5x5 doet. Smolov bijv. is 4x per week die volume + intensiteit en dat werkt voor heel veel mensen uitstekend. Deadlifts op hogere reps doen wordt over het algemeen afgeraden ivm blessures, dus zou hem lekker laag houden.
                          In SL doe je deadlift 1*5 en niet 5*5 en dan 3 keer in 14 dagen. Dit juist omdat aangegeven wordt dat de deadlifts erg belastend zijn. Dat zal dus bij 4*8/4*10 net zo zijn.
                          Ik heb SL een tijd gedaan en vond deadlift in het begin uiteraard wat karig, maar naarmate je zwaarder gaat, ben je blij met 5 ipv 25 herhalingen.

Of het zou kunnen is wellicht idd afhankelijk van wat je gewend bent en je belastbaarheid.

Comment

Wat Sjaaksimonse zegt.
                            Ik doe een gok

Comment

Shrugs kun je op deze manier doen:

En dan 5x5-8 in plaats van 3x10.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                                Shrugs kun je op deze manier doen:

En dan 5x5-8 in plaats van 3x10.
                                Dankjewel!

Toegevoegd

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse