Van split terug naar fb-schema

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Van split terug naar fb-schema

    heey BN'ers.

    Na 3 maanden een split schema te hebben getraint wil ik terug naar Fullbody, na dit split schema bleven de resultaten achter ondanks goede voeding, geen alcohol en voldoende rust.
    Vroeger altijd ub/lb of FB getraint hier groeide alles goed op, reden voor het split schema was om de armen en kuiten 3x in de week extra hard te pakken en hier juist extra op te groeien want dat zijn mijn zwakke punten (arm omtrek nu nog steeds 36cm...).
    Misschien was dit schema overkill dat weet ik niet ben ook niet ervaren met split.

    Nu ga ik terug naar FB en ben benieuwd naar jullie reacties of verbeterpunten.
    Schema wordt 3x in de week Ma,Wo en Vr, in het schema zijn alleen de werksets gerekend.

    Maandag.

    -Deadlift 3x 6-8
    -Squat 3x 10-12 (diep)
    -Chin up 3x 8
    -Dumbell bench press 3x8-10
    -Shoulder press 3x 10-12


    Woensdag.

    -Front squat parrarel 3x8-10
    -Stiff- deadlift 3x10-12
    -Incline dumbell press 3x8-10
    -Dips 3x8-10
    -Bor 3x8-10
    -One arm dumbell row 3x8-10
    -Calf raise 4x 15-20

    Vrijdag.

    -Bankdrukken 3x8-10
    -Triceps kickback 3x10-12
    -Lat pulldown 3x8-10
    -Barbell curl 3x10-12
    -Sqaut parrarel 3x10-12
    -Leg extension 3x8-10
    -Lying leg curl 3x-8-10
    -Superset onderarmen & kuiten.

    Mijn stats zijn

    23jr
    173cm
    76 kilo

    Squat 1x 115
    Deadlift 1x 130
    Dumbell bench press 4x 36
    Dips 6x bw+15kilo

    Graag uw meningen en of kritiek

  • #2
    zou nooit na banken een triceps oefening doen als je daarna nog een rugoefening doet
    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

    The upper back is the new chest Defranco

    Comment


    • #3
      Waarom niet?
      ikzelf zie het probleem niet de triceps heb je eigelijk niet nodig bij je rug trainen.

      Comment


      • #4
        Ik zou ook van grote spiergroep naar kleine werken.
        Eerst compound dan isolatie
        En dan helemaal niet met zo'n verschrikkelijk overschatte oefening als Triceps Kickback.
        DIVIDE ET IMPERA

        Comment


        • #5
          Zelf een split schema liefhebber.
          zet een vraagteken bij geen vooruitgang bij een split schema.

          heb je de fullbody schema sinds je net begon met fitness?
          Chaka Chaka Boy

          Comment


          • #6
            Originally posted by dakhaas View Post
            Waarom niet?
            ikzelf zie het probleem niet de triceps heb je eigelijk niet nodig bij je rug trainen.
            Dus als jij je rug traint gebruik je geen triceps?

            Not really je gebruikt erg veel triceps bij rug en borst.
            Bij borst gebruik je ook biceps bij press oefeningen
            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

            The upper back is the new chest Defranco

            Comment


            • #7
              Originally posted by tommyzz View Post
              Zelf een split schema liefhebber.
              zet een vraagteken bij geen vooruitgang bij een split schema.

              heb je de fullbody schema sinds je net begon met fitness?
              Hee,

              Nee ben vroeger begonnen met split schema's daarna ub/lb van dynobet, daarna pas FB zou het kunnen dat mijn lichaam beter reageert op een vakere prikkel in de week?

              Comment


              • #8
                Originally posted by mascotte View Post
                Dus als jij je rug traint gebruik je geen triceps?

                Not really je gebruikt erg veel triceps bij rug en borst.
                Bij borst gebruik je ook biceps bij press oefeningen
                Oke weer wat geleerd wist wel wat je het gebruikte maar niet zoveel, dus het is altijd beter om eerst de borst,rug en benen te pakken en daarna pas de kleinere?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by rain View Post
                  Ik zou ook van grote spiergroep naar kleine werken.
                  Eerst compound dan isolatie
                  En dan helemaal niet met zo'n verschrikkelijk overschatte oefening als Triceps Kickback.
                  Ja het is een persoonlijke keuze omdat ik die altijd goed voel branden, welke kan je hierdoor vervangen?

                  Comment


                  • #10
                    Branden zegt helemaal niks he.
                    De beweging bij Kick back is redelijk onlogisch.

                    Close grip bench press, Dips, skull crushers(overhead extensions )zijn betere opties
                    Last edited by rain; 26-03-2016, 20:33.
                    DIVIDE ET IMPERA

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by dakhaas View Post
                      Oke weer wat geleerd wist wel wat je het gebruikte maar niet zoveel, dus het is altijd beter om eerst de borst,rug en benen te pakken en daarna pas de kleinere?

                      Ja dat klopt, er staan enorm vele schema's online met goede full body voorbeelden.

                      bv squat bench row( calves triceps biceps)
                      deadlift oh press pull ups (calves triceps biceps)

                      je kan het natuurlijk ook wat gevarieerder maken OF isolatie toevoegen per spiergroep

                      squat =>front squat=>leg curls=>leg ext
                      bench=>incline db press=>fly
                      deadlift=>RDL=>good mornings
                      You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

                      The upper back is the new chest Defranco

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by dakhaas View Post
                        Ja het is een persoonlijke keuze omdat ik die altijd goed voel branden, welke kan je hierdoor vervangen?
                        Dips of tricep extensions (die tri ext kan je zo uitvoeren dat je ook je rugspieren flink aanpakt
                        You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

                        The upper back is the new chest Defranco

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by rain View Post
                          Branden zegt helemaal niks he.
                          De beweging bij Kick back is redelijk onlogisch.

                          Close grip bench press, skull crushers(overhead extensions )zijn betere opties
                          Skull crushers een van de lekkerste oefening zieke pomp.
                          ook als je hem andersom pakt,
                          normaal pak je hem met polsen naar plafond, en Dan met polsen naar hoofd gericht.
                          Chaka Chaka Boy

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by tommyzz View Post
                            Skull crushers een van de lekkerste oefening zieke pomp.
                            ook als je hem andersom pakt,
                            normaal pak je hem met polsen naar plafond, en Dan met polsen naar hoofd gericht.
                            Zeer lekkere oefening inderdaad alleen soms wat gevoelig voor de elleboogjes. Ben een chronische tendinitis lijder en doe hem sinds kort terug maar dan wel op decline bankje en heb zo geen/minder last
                            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

                            The upper back is the new chest Defranco

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by mascotte View Post
                              Zeer lekkere oefening inderdaad alleen soms wat gevoelig voor de elleboogjes. Ben een chronische tendinitis lijder en doe hem sinds kort terug maar dan wel op decline bankje en heb zo geen/minder last
                              Full rom(Rippetoe style: zie you tube) is het veel fijner voor je ellebogen en super voor de lange kop.
                              DIVIDE ET IMPERA

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X