Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Dat ziet er al een stuk beter uit.
Zou toch iets minder buik doen, snap wat je zegt maar ook buikspieren groeien in rust en dus niet tijdens training. Daarnaast shrugs eruit laten op 1 van de dagen, 3 x per week dezelfde oefening is echt wat teveel van het goede.
Als je zoiets een maandje of twee doet is je lichaam al wat beter gewend, dan kun je daarna de training bv in twee gaan splitsen.
Succes!
Hartstikke bedankt! Ik haal wel wat buikspieren weg (alhoewel ik al 1 maandje 3 x meer deed) en dan wat minder shrugs, en dan komt het goed.
Oh ja, om ook nog ff antwoord op je vraag over de duur van een training te geven, ongeveer een uurtje krachttraining is lang zat.
Nog even kijken wat anderen ervan vinden en dan lekker knallen, ben benieuwd hoe het schema je bevalt.
Ik zou zeker gaan splitten, dan kun je tot failure gaan en gun je je spieren genoeg rust om ook daadwerkelijk te groeien, wat je nu dus niet doet, waardoor je dus weinig voorruitgang zult boeken ! Probeer bij de oefeningen ook max 10 reps te doen per set ! Maar zolang je nog in de groei zit zul je vanzelf nog groter en forser worden zonder te trainen !
is dat zo failure is dus noodzakelijk volgens jouw om te groeien... ik ga nu ff iets opschrijven
fictief
persoon1 (met max squat 1x150kg) squat 1x in de week 5sets
1e sets 12x60kg
2e 10x90kg
3e 8x120kg
4e 4x130kg(failure)
5e 2x140kg(failure)
zware werksets 4 waarvan die per week 24 reps per week maakt.
persoon2(zelfde niveau 1x150kg) squat 2x in de week 5sets
Dan zou het nadelig zijn voor jonge voetballertjes zij zouden dan korte benen ontwikkelen omdat hun benen aan kracht doen.
Dan zou jonge kinderen die aan zwemmen doen ook achter blijven in hun groei.
Dan zou jonge kids ook in hun groei achter blijven die aan turnen doen.
Dan zou er toch wel veel smurfen zijn op deze aardkloot.
Er zijn sportscholen die al kinderen aannemen vanaf 10 jaar (wel vanuit school)
Bewegen is goed of daarbij kracht gebruikt wordt maakt niets uit.
Sport belemmert niet de groei.
Of is er iemand die daar niet mee eens is?
Vertel dan waarom, we willen iets leren toch?
Dan zou het nadelig zijn voor jonge voetballertjes zij zouden dan korte benen ontwikkelen omdat hun benen aan kracht doen.
Dan zou jonge kinderen die aan zwemmen doen ook achter blijven in hun groei.
Dan zou jonge kids ook in hun groei achter blijven die aan turnen doen.
Dan zou er toch wel veel smurfen zijn op deze aardkloot.
Er zijn sportscholen die al kinderen aannemen vanaf 10 jaar (wel vanuit school)
Bewegen is goed of daarbij kracht gebruikt wordt maakt niets uit.
Sport belemmert niet de groei.
Of is er iemand die daar niet mee eens is?
Vertel dan waarom, we willen iets leren toch?
met krachtsport verklein je je spieren wat slecht is voor mensen in de goei, en met andere sporten verleng je je spieren waardoor een kind leniger word en zich makkelijker kan bewegen, het heeft dus niet te maken met rennen, zwemmen etc dat verlengd, maar het verkorten van de spieren kan de groei beinvloeden.
Klopt Wendy.
De botten groeien toch wel, dat is nu eenmaal genetisch bepaald, maar als deze groei wordt tegengewerkt doordat de spieren dankzij krachttraining te kort en sterk zijn kunnen allerlei problemen zoals scheefgroei ontstaan.
Over de voorbeelden van Kees, waarom denk je dat zoveel voetballers van die o-pootjes hebben? Idd door (te) sterke en korte beenspieren die de benen krom trekken tijdens de groei. En dan zijn voetballers vaak nog relatief soepel, die hebben immers naast kracht ook snelheid nodig en die spierontwikkeling is dus niet te vergelijken met die van krachtsporters.
En over die turners, dat blijven idd vaak hele kleine opdondertjes. Ik zie iig zelden een turner van 1.90m om maar wat te noemen. Turners ontwikkelen idd ook veel spieren en zijn erg sterk, maar daarnaast ook extreem lenig en soepel. Wederom dus anders dan bij pure krachtsporters. Overigens hebben heel veel turners allerlei klachten en problemen zodra ze eenmaal stoppen met de sport, waarvan een groot aantal kan worden toegewezen aan de veel te zware belasting op jonge leeftijd.
Ik ben zit ook bij een andere forum Die zal je ongetwijfelt wel kennen. www.body.fitness.nl Ook daar is eens die vraag gestelt. En daar veel van reacties van Ik was 14 jaar toen ik begon nu ben ik 25 en totaal geen last van ik ben nu 1.80m En zo zijn er zeer veel met gelijke reacties. Er was zelfs iemand die heel keurig uit legt dat het juist bevordelijk is om gewoon te groeien. In mijn ogen is het zo; Het werd idd vroeger gezegt dat het slecht was omdat het je groei tegen houd. VROEGER DUS. Tegenwoordig is er veel meer onderzoek gedaan op alle fronten. Het schijnt dus geen negatieve uitwerking te hebben op de groei.
Ik kan me daar wel in vinden.
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment